کد خبر 1068781
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مایکل گُوو

وزیر کابینه انگلیس با اعلام ۳۱۵ فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته اذعان کرد که دولت این کشور در مراحل اولیه شیوع کرونا مرتکب اشتباهاتی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اِسکای نیوز،«مایکل گُوو» (Michael Gove) وزیر کابینه انگلیس امروز یکشنبه در سخنانی اذعان کرد که دولت این کشور در مراحل اولیه شیوع کرونا اشتباهاتی را مرتکب شده است.

وزیر کابینه انگلیس در کنفرانس خبری خود همچنین فاش کرد که امروز تعداد ۷۶ هزار و ۴۹۶ تست کرونا در این کشور به انجام رسیده است که از اهداف اعلامی دولت کشورش در این زمینه (۱۰۰ هزار تست در یک روز) عقب تر است.

بیشتر بخوانید:

نیمی از پزشکان انگلیسی تجهیزات حفاظت فردی را شخصا خریداری می‌کنند

بر اساس اعلام وی، با اعلام ۳۱۵ فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان کووید -۱۹ در انگلیس به ۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر افزایش یافته است.

این در حالیست که پیشتر بسیاری از مردم انگلیس دولت این کشور را به کُندی در تصمیم‌گیری و سهل‌گیری در اعمال محدودیت‌ها از هنگام آغاز شیوع کرونا در چین و سرایت آن به کشورهای دیگر متهم کردند.

گفتنی است، براساس اسناد محرمانه تازه منتشر شده، دولت انگلیس از یک سال گذشته و حتی پیش از شیوع کرونا درباره همه‌گیری و تأثیرات گسترده اجتماعی و اقتصادی این ویروس اطلاع داشته و مورد هشدار قرار گرفته بود.

این پیش بینی در سندی با عنوان «ارزیابی تهدید امنیت ملی» سال ۲۰۱۹ میلادی توسط «پاتریک والانس» مشاور عالی علمی دولتی صورت گرفته و هشدار داده شده بود که شیوع و همه گیری این ویروس به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر خواهد شد.

در این سند به دولت توصیه شده که انبار تجهیزات پزشکی و ملزومات محافظتی کادر درمانی تأمین شود.

در سند مذکور همچنین ضمن هشدار نسبت به تبعات اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس مرگبار، ۳ مرحله برای شیوع این ویروس جدید پیش‌بینی شده بود.

در این سند علاوه بر این پیش بینی شده بود که به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اقتصاد انگلیس ۲.۳۵ تریلیون پوند؛ یعنی معادل ۱۳۱ درصد تولید ناخالص داخلی خسارت خواهد دید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    خوش به حالتون رئیس جمهور ما بعد از ۷سال اشتباهات مستمر به اشتباهتش افتخار و نقطه عطف میداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس