ناتو

یک هفته نامه آلمانی با استناد به اطلاعات یک نشست محرمانه سفرای ناتو از تصمیمات این ائتلاف نظامی برای اجرای یک طرح عملیاتی برای آمادگی به منظور مقابله با موج دوم کرونا در پاییز خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، ناتو از وقوع موج دوم کرونا در پاییز سال جاری میلادی هراس دارد.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل"، سفیران ائتلاف نظامی ناتو هفته گذشته در نشستی محرمانه با دبیر کل این ائتلاف نظامی تصمیم گرفتند سریعا یک طرح عملیاتی نظلمی را در پیش گیرند. به این ترتیب این ائتلاف نظلمی غربی می خواهد بهتر برای شیوع مجدد ویروس کرونا آماده شود تا بتواند شرکای خود در این ائتلاف را به صورت موثر تر حمایت کند.

بیشتر بخوانید:

چرا جهان دیگر به ناتو نیاز ندارد؟

به نوشته هفته نامه اشپیگل این طرح عملیاتی قرار است تحت نظارت ژنرال "تاد وولترس" از فرماندهان آمریکای ناتو تدوین شود. دیپلمات های ناتو بر این عقیده اند که این ائتلاف نظامی باید ( برای مقابله با این بحران) خود را بهتر مسلح کند.

به گفته دیپلمات های ناتو خطر ویروس کرونا تا به حال خیلی کم مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل باید علاوه بر برنامه عملیاتی برای موج دوم قریب الوقوع این بیماری در پاییز یک طرح اضطراری دراز مدت هم برای مقابله با آن تنظیم شود.

"ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو هم بر لزوم پیش برد این طرح عملیاتی برای مقابله با موج دوم کرونا تاکید دارد. وی اعلام کرده است که باید در نشست بعدی وزرای دفاع ناتو که اواخر ژوئن برگزار می شود در این باره تصمیم گیری شود.

در شورای محرمانه سفرای ناتو خواستار واکنش هماهنگ و بهتر به موج دوم کرونا به عنوان یک آزمون برای اعتبار و انسجام این اتحادیه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس