کد خبر 1068330
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کرونا نمایه

به‌گفته مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی شمار زیادی از محققان و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن سرچشمه این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین‌المللی چین، رئیس امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تعداد زیادی محققان و دانشمندان به طبیعی بودن سرچشمه ویروس کرونا اطمینان پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دستکاری ژنتیکی ویروس کرونا صحت دارد؟

مایکل راین ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری سازمان بهداشت جهانی در ژنو در پاسخ به تردیدهای مطرح‌شده نسبت به سرچشمه ویروس کرونا گفت: تعداد زیادی از محققان و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن سرچشمه این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند.

وی اولویت کنونی را تعیین حیوان میزبان ویروس و آشنایی با چگونگی انتقال ویروس میان بشر و حیوان عنوان کرد.

ماریا ون کرخوف سرپرست فنی امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز در این نشست خبری، صفر شدن آمار مبتلایان حاد کرونا در شهر ووهان را تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاش‎های چین برای مهار کرونا افزود که دو هفته به چین سفر و کنار همتایان چینی کار کرده و شاهد اقدامات چین برای مهار شیوع کرونا بوده است. او گفت: جهان باید از تجربیات شهر ووهان برای مهار کرونا و به‌ویژه روند بازگشتن جامعه به حالت عادی استفاده کند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز که در این نشست خبری حضور داشت در پاسخ به تردید حاکی از آنکه این سازمان باید زودتر شیوع کرونا را یک رویداد اضطراری برای بهداشت جهانی اعلام می‌کرد گفت سازمان جهانی بهداشت به‌موقع بالاترین درجه هشدار را صادر کرد و جهان زمان کافی برای آماده شدن برای مقابله با ویروس داشت. او توضیح داد: کمیسیون رویدادهای اضطراری سازمان جهانی بهداشت در نشست روزهای ۲۲ و ۲۳ ژانویه خود برای بررسی وضعیت شیوع کرونا نتوانست با توجه به اوضاع آن زمان درباره مطابقت شیوع کرونا با اعلام وضعیت عالم‎گیری جهانی به توافق برسد و ۳۰ ژانویه بود که این کمیسیون پس از جمع‌آوری اطلاعات و مدارک بیشتر، کرونا را یک رویداد اضطراری برای بهداشت جهانی اعلام کرد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد در زمان اعلام کرونا به‌عنوان رویداد بهداشت اضطراری جهانی از سوی سازمان، در خارج از چین فقط ۸۲ مورد ابتلا به بیماری گزارش شده بود و هیچ مورد مرگ‌ومیری هم وجود نداشت، به‌عبارت دیگر، جهان در آن زمان وقت کافی برای مداخله در شیوع کرونا را داشت.

جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد در زمان حاضر جمعاً ۳۴۱۶۴۳۸ مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۲۴۰ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در جهان گزارش شده و آمار موارد ابتلا در خارج از چین نیز به ۳ میلیون و ۹۰ هزار مورد رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    36 50
    اره دست چین درد نکنه هیچکس نمیتونست اینطوری تر بزنه تو دنیا که سازمان جهانی بهداشت ازش تقدیر و تشکر میکنه اشغال خورا یه بلایی سرمون اوردن که تا عمر داریم یاد کل دنیا میمونه
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 1
      در اینجا است که شعارهای دروغین اصلاح طلبان کثیف در مورد احترام به عقاید و فرهنگها دیگر می میرد! البته اگر همان غذاهای چینی ها را تایلندی ها و کره ای ها بخورند ایرادی ندارد. هبچ وقت هم دچار بیماری نمی شوند.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 1
      در اینجا است که شعارهای دروغین اصلاح طلبان کثیف در مورد احترام به عقاید و فرهنگها دیگر می میرد! البته اگر همان غذاهای چینی ها را تایلندی ها و کره ای ها بخورند ایرادی ندارد. هبچ وقت هم دچار بیماری نمی شوند.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 2
      کشورهای آسیای شرقی همه شون از این غذاها میخورن. چرا الان باید اینطوری بشه؟من که باور ندارم منشا ویروس از طبیعت باشه.
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      حنات دیگه رنگی نداره ، مامور نباشی اینطور حی و حاضر پای هر خبری بلافاصله قارقار نمیکنی،
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    خدا میدونه کمونیست ها چه سیبیل هایی که چرب نکردن. عالم و ادم میدونن که این ویروس ساخته دست نجس کفار کمونیسته حتی مزدورترین چین پرست هم اینو میدونه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    69 8
    خب ظاهرا قطع بودجه سازمان بهداشت جواب داد و تسلیم خواست آمریکا شد
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 1
      احسنت،همین نظر تو ذهنم بودکه شمازحمتشوکشیدی،واقعا درست گفتید،همینه،آینده اثبات میکنه.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 1
      دقیقا
    • DE ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 1
      افرین دقبقا موضوع اصلی همینجاست. همونطوریکه یک سازمان بین المللی تسلیم خاست عربستان درمورد کودک کشی دریمن شد.که اسم عربستانو ازلیست جنایت کاران وکودک کشان پاک کرد وخودشم اعتراف کرد.... عقلا تامل کنند
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 2
      این اسکلو نگاه کن.60هزار تا تلفات رو دست امریکا مونده با 1میلیون مبتلا چین هم داره نهایت استفاده رو میبره بعد این اسکل هنوز میگه کار خود امریکاست
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    مشرق جون ! البته شما با اطمینان خاطر تیتر نزن نظر قطعی. مگر خریدن مامور سازمان بهداشت کاری داره برای امریکا؟؟ باشه طبیعیه ولی نخواه که قبول کنیم از خفاش چنین کاری بر میاد...
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 1
    چرا میگی نظر قطعی؟؟؟؟؟؟ مگر ماموران بهداشت ایران تایید کردند؟؟؟؟ تبانی پشت تبانی
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 1
    من اگه دو تا گربه روی دیوار دعوا کنن به این دولتمردای بی شرف و کثافت کاخ سیاه مشکوک میشم. قسم میخورم کار خود نکبت هاست. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر رجوی
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 1
    ترامپ یاد گرفته با هارت و پورت و جنجال سازمانهای بین المللی را مرعوب و به خواسته اهریمنی خود برسد و به این ترتیب خود را از در معرض تحقیق قرار گرفتن نجات دهد، چند سال دیگر همچون تمام موارد مشابه خودشان به جنایتشان اعتراف خواهند کرد.
  • CA ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    سازمان بهداشت جهانی که بودجه اش تهدید شده به نظر من شاید سیاسی کاری رو شروع کنه چون برای این سازمان اول بودجه مهمه تا اینکه دنبال مجرم بگرده و اساسا بدون ورود شورای امنیت به صحت این تایید یا تکذیب طبیعی یا دست ساز بودن ویروس کرونا چیزی قابل اثبات نیست. در ضمن موضوع زونوتیک شدن این بیماری مطرح هست چون این بیماری قبلا در جانوران دیده شده ولی قابل انتقال به انسان نبوده و هر چند ژنوم این بیماری در زمانی که هنوز زونوتیک نبود با ژنوم فعلی متفاوت هست و با جهش دو درصدی ویروس در زمان مشخص قابل توضیح نیست. البته اگر توالی ظهور ویروس ها را در نظر بگیریم مشخص هست که یک تطابق قابل ملاحظه ای با شرایط بحران مالی بین المللی دارد و این نشان میدهد که یک هماهنگی احتمالی با شیوع انسانی این بیماریها با شرایط بحران مالی وجود دارد. هر چند نیاز به ورود شورای امنیت در تایید صحت و یا عدم صحت سازمان بهداشت جهانی هست چون بودجه اش تهدید شده و بنظر وارد فاز سیاسی جهت دریافت بودجه خود شده.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 3
    چینی های کثیف آشغال
  • DK ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 1
    خفاش و موش میخورن تاوانش رو دنیا باید پس بده
  • ج د ا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 3
    آره ، دروغی بیش نیست برای تبرئه آمریکا و متهم کردن چین
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 1
    به‌گفته مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی شمار زیادی از محققان و دانشمندان توالی ژنوم ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده‎اند و نسبت به طبیعی بودن سرچشمه این ویروس اطمینان پیدا کرده‌اند. آنها گفته اند طبیعیست که کنترل از دست امریکایی ها در آزمایشگاههای خود از دست رفته و این ویروس به بیرون درز پیدا کرده . آخه این ویروس اینغذر ! کوچولوهِ که هر دری را قفل کنی از سوراخ کلید میاد بیرون لامصب
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    هیچ نظر قطعی در مورد کرونا ویروس داده نشده است و طبیعی یا ساختگی بودن ان مشخص نیست نحوه انتقال کرونا ویروس به انسان هنوز مشخص نیست و فرضیه انتقال از خفاش و مورچه خوار اثبات نشده است برخیها علامتی از ویروس ایدز را در ژنوم کرونا ویروس پیدا کرده اند که اعتقاد دارند که نمی تواند طبیعی باشد برخیها هم اعتقاد دارند که برای انتقال کرونا از خفاش به انسان حیوان واسطه لازم است که هنوز مشخص نشده است هیچ نظر قطعی وجود ندارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس