کد خبر 1067937
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
رهبر انقلاب نمایه

صفحه اینستاگرامی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تصویری کمتر دیده شده از ایشان را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، شهید مرتضی مطهری استاد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران و یکی از عالمان برجسته ایرانی بود که در ساعت ۲۲، ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۵۸ بر اثر اصابت گلوله به سرش توسط نیرو‌های گروه فرقان مجروح شد و در اولین ساعات ۱۲ اردیبهشت به شهادت رسید. هرسال ۱۲ اردیبهشت ماه به مناسبت سالگرد شهادت این شهید به عنوان روز معلم در تقویم شمسی نام‌گذاری شده است.

صفحه اینستاگرامی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب به مناسبت این روز تصویری کمتر دیده شده از ایشان در کلاس درس را منتشر کرد.همچنین در این پست پیام رهبر انقلاب به مناسبت روز معلم منتشر شد.

در ادامه پیام رهبر انقلاب به مناسبت روز معلم و تصویر ایشان را مشاهده می‌کنید:

" پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت روز معلم

بسمه تعالی
روز معلم را به همه‌ی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم.

این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژه‌ی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسل‌های بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش می‌یابندو آنگاه زندگی عدالت‌محور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدف‌های آفرینش انسان نزدیک میشوند.

نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکل‌گیری یک جامعه‌ی دینی عادلانه و آرمان‌خواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد.

کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی می‌آموزد که استعداد و توان بالقوه‌ی خود را برای ارزش‌های متعالی ملی یعنی ارزش‌های اسلامی و انقلابی شکوفا کند و به‌کار گیرد.

این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و جهاد مبارکی است که معلمان عهده‌دار آن شده‌اند.

اسلام ما را به علم نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزار‌های لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت می‌بخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند.

نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می‌یابد، ثروتی آن‌چنان انبوه و ذخیره‌ئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیده‌ی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند.

این ثروت، محصول کار و انگیزه‌ی معلمان در مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دست‌های پرکار و دل‌های پر انگیزه‌ی آنان باد.

نسل جوان ما بحمدالله الگو‌های درخشان و برجسته‌ئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آن‌ها را کمتر میتوان یافت.

از شهید چمران و شهید آوینی تا شهدای هسته‌ئی و تا شهید سلیمانی و تا شهید بزرگوار مطهری که در دهه‌ی سی از عمر خود در حوزه‌ی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دهه‌ی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید.

درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 15
    آقا جون جانم فدای شما عزیزم
  • ابوذر حاتمی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    10 0
    جایگاه معلم تو ایران نیاز به برتر شدن داره ادمهای کاملتری باید معلم بشن یعنی کسی که مدرک روانشناسی بگیره باید معلم شه
  • ابوذر حاتمی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 1
    معلم ها و مدرسه ها نیاز به قانون گذاری جدید دارن حجم کتابها خیلی زیاده و زیاد مثمر ثمر نیستند باید از دنیای جدید و تکنولوژی بیشتر به بچها یاد داد معلم ها خیلی از دانش اموزها رو عقده ای و عصبی میکنن
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 2
    فدای رهبر انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس