کد خبر 1067934
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
زندان های آمریکا

طبق آمار ارائه شده از سوی کنگره، کانون بزرگ شیوع کرونا در ایالات متحده در زندان‌ها یا بازداشتگاه‌ها است.

به گزارش مشرق، طبق اعلام نیویورک تایم، نشریه کنگره موسوم به هیل با اشاره به آمار ارائه شده توسط رسانه‌ها نوشت: کانون بزرگ شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا در زندان‌ها یا بازداشتگاه‌هاست، به این صورت که؛ بزرگترین کانون شیوع در اوهایو و در زندان ماریون قرار دارد و در آن حدود ۲۱۹۷ نفر تست کرونای مثبت داشته‌اند.

پروژه مارشال تا ۲۴ آوریل و با استفاده از اطلاعات سیستم زندان‌ها در ۵۰ ایالت و داده‌های اداره فدرال زندان‌ها، ۹۴۳۷ مورد ابتلا به کووید ۱۹ را در زندان‌ها شناسایی کرده است، اما از سویی باید به این نکته توجه کرد که؛ آمار واقعی احتمالا بیشتر از این ارقام است.

بیشتر بخوانید:

بحران کرونا در زندان‌های آمریکا!

شیوع پنهان کرونا در زندان‌های آمریکا

نیویورک تایمز در ادامه اینطور نوشته است که؛ بیش از دو سوم موارد ابتلا اخیرا (از بعد از ۲۲ آوریل) شناسایی شدند و این نشان می‌دهد که بیماری با سرعت بالایی در حال انتشار است.

باتوجه به این موضوع و طبق ارزیابی‌های انجام شده در پروژه مارشال، ۱۶ سیستم مربوط به زندان‌ها، از جمله اداره فدرال زندان‌ها، اطلاعات مربوط به تعداد زندانیانی که از آن‌ها تست گرفته شده است را اعلام نمی‌کنند. تنها در هشت مورد از سیستم‌هایی که اطلاعات نمونه‌گیری از زندانیان را منتشر کرده‌اند، موارد تست از زندانیان بیش از ۴۰۰ مورد بوده است.

از طرفی نیز مدافعان حقوق زندانیان خواستار آزادی زندانیانی شدند که در معرض خطر بیشتری هستند، از جمله افراد مسن و افرادی که شرایط پزشکی خاص دارند و نیز افرادی که قرار است به زودی آزاد شوند و یا آن‌هایی که بقیه دوران محکومیتشان را می‌توانند با امنیت در بیرون از زندان سپری کنند. همزمان ASJ اعلام کرده است که دادگاه‌ها و مسئولان اجرای قانون باید حتی الامکان با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، افراد را زندانی نکنند.

رابرت روکس، رییس سازمان اتحاد برای ایمنی و عدالت نیز در این رابطه می‌گوید: با تشدید سریع پاندمی در زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های سراسر کشور، برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا نیاز به اقدامی فوری است. ضرورت دارد تا برای سلامت جامعه در سراسر ایالات متحده، از تعداد زندانیان در این مراکز که ثابت شده کانون شیوع بیماری هستند کم شود.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که، اگر برای آزادی افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند یا خطری برای عموم مردم ندارند و یا زندانیانی که در جای دیگری می‌توانند دوران حبس را بگذرانند اقدامی نکنیم، اظهار کرد: در این صورت شاهد مرگ‌های بی موردی خواهیم بود که در زندان‌ها و جوامع اطراف آن‌ها رخ خواهند داد.

اسود توماس از مدیران سازمان بازماندگان جرائم برای ایمنی و عدالت نیز در بیانه‌ای اعلام کرد: به عنوان قربانیان جرائم که از جوامع آسیب دیده از خشونت آمده‌ایم، ما خواستار راه‌حل‌هایی هستیم که چرخه جرم و جنایت را متوقف کند و از نیازهای ما حمایت کند.

وی ادامه داد: ما از کاهش بیخطر تعداد زندانیان حمایت می‌کنیم، زیرا اولویت ما باید جلوگیری، درمان، بازپروری، و بهبود از بیماری باشد.

توماس همچنین با اشاره به این موضوع که، زندانی کردن بیش از حد، نتوانسته امنیت ما را بیشتر کند و سبب انحراف سرمایه‌گذاری‌هایی شده که می‌توانست برای جوامع سالم هزینه شود و باعث ارتقای این جوامع بشود، اظهار کرد: به جای آن، هزینه‌های بی‌فایده در زندان‌ها، همه توجهات و منابع را در اختیار گرفته است. این در حالی است که به نیازهای بازماندگان جرائم رسیدگی نمی‌شود، امنیت تضعیف شده و اکنون همه در معرض خطر زندان‌هایی هستند که باعث شیوع کووید ۱۹ شده‌اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس