کد خبر 1067633
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
بن سلمان

فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح فلسطین وابسته به جنبش حماس گفت که تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی فرهنگی، همراهی کردن با رژیم اشغالگر قدس است که علیه حقوق تاریخی و مذهبی ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح فلسطین وابسته به جنبش حماس از تلاش برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

محو اسرائیل از صفحه روزگار در سریال مصری «پایان»

حماس: عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت است

این فراکسیون با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی «خنجر سمی» در گُرده ملت فلسطین است.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از این فراکسیون گزارش داد، این اقدام کشورهای، همراهی کردن با رژیم اشغالگر قدس و علیه حقوق تاریخی و مذهبی ملت فلسطین است.

در این بیانیه تأکید شد، در زمانی که رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن «معامله قرن» که علیه حقوق تاریخی و اصول ملی فلسطین است، بسیار عجله دارد، «برخی از طرفهای عربی، با شتاب در حال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند».

این فراکسیون تصریح کرد، اقدامات این کشورهای عربی اخیرا در زمینه « عادی‌سازی فرهنگی» با رژیم صهیونیستی است که از طریق سریالهای مشکوکی صورت می‌گیرد که در ماه رمضان پخش می‌شود.

‏در پایان این بیانیه تأکید شد، هدف از این تلاشها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این است که امت عرب در قبال ملت فلسطین هیچ تعلق خاطری نداشته باشند و ذهنیت آنان تغییر یابد و تاریخ نیز تحریف و واقعیتها، وارونه شود.

در همین ارتباط، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس فلسطین از پخش سریالی در شبکه سعودی «ام.بی.سی» که در حمایت از صهیونیستهاست، به شدت انتقاد کرد و گفت که این فیلم «برای شیطانی جلوه دادن مردم فلسطین مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی است».

وی با بیان اینکه، آگاهی امت اسلام مانع از تحقق اهداف این سریال خواهد شد، تأکید کرد: «برخی از صیهونیستهای عرب نخواهند توانست چیزی را محقق کنند که تانک اسرائیلی نتوانست محقق کند».

ام.بی.سی در حال پخش سریال «ام هارون» است که هدف آن، سفید جلوه دادن حساب سیاه رژیم صهیونیستی و جلوه انسانی دادن به این رژیم است.

این سریال قصد دارد با روایتها و داستانهای جعلی و دروغین، از ابزار «انسانیت، همزیستی با ادیان و تسامح انسانی» برای توجیه اشغالگری صهیونیستها استفاده کند.

موضوع این سریال  زندگی یهودیان عرب ساکن کشورهای عربی در خلیج فارس در دهه چهل قرن گذشته است و چنان وانمود می‌کند که آن‌ها به دلیل دیانت خود مورد ظلم و ستم واقع شده و از جامعه عربی اسلامی طرد شده‌اند.

به گفته برخی از ناظران و تحلیلگران، ساخت این سریال آن‌ هم در مقطع زمانی کنونی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ضد فلسطینی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد، مشکوک به نظر می‌رسد.

دیگر سریال سعودی که در این راستا پخش آن آغاز شده «مخرج ۷» نام دارد. در قسمت اول این سریال یک بازیگر صراحتا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت فرا می‌خواند و فلسطینی‌ها را «دشمن» توصیف می‌کند و بازیگر دوم با وی مخالفت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    ال سعود که در حال سقوط اند.
  • ehsan IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    حالا هشدار رو دادین قبول.ولی باید حرکتی کرد و عربستان ناامن بشه.وگر نه این هشدارها بن سلمان رو نمیترسونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس