کد خبر 1067519
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
ترابی

یک روزنامه قطری از اصرار کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای به پایان رساندن فصل جاری لیگ قهرمانان با وجود شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال راهکاری برای به پایان رساندن فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان است که ابتدای ماه مارس 2020 به خاطر همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در هفته سوم مرحله گروهی به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید:

۲ پیشنهاد AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

این روزنامه قطری سپس به نقل از یک منبع موثق نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد که در سال جاری میلادی لیگ قهرمانان به پایان رسد و هیچ تمایلی برای موکول کردن آن به سال 2021 ندارد. این نهاد به خاطر تعهد قانونی‌اش به یک شرکت جدید تبلیغاتی برای رقابت‌های آسیایی سال 2021 اصرار دارد تا فصل جاری لیگ قهرمانان در سال 2020 پایان یابد.

بر اساس این گزارش، پیش از این کمیته مسابقات AFC گزینه‌هی مختلفی از جمله برگزاری تجمیعی دیدارهای یک یا 2 گروه لیگ قهرمانان در یک کشور را مورد بررسی قرار داد. ماه آگوست (مرداد) می‌تواند بهترین زمان برای به پایان رساندن دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد که در این صورت علاوه بر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی، دیدارهای مرحله یک‌چهارم در ماه سپتامبر، دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در ماه اکتبر و فینال در ماه نوامبر 2020 برگزار خواهند شد.

روزنامه الوطن قطر در ادامه این مطلب آورده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر نتواند دیدارهای مرحله گروهی را در ماه آگوست به پایان رساند دومین گزینه را عملی خواهد کرد. در این صورت دیدارهای مرحله گروهی در ماه سپتامبر و دیدارهای مراحل نهایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر و پیش از آغاز فصل آینده لیگ قهرمانان در ماه ژانویه 2021 پایان خواهند یافت. کنفدراسیون فوتبال آسیا از همه گزینه‌های به پایان رساندن فصل جاری لیگ قهرمانان حمایت می‌کند و این در اولویت قرار دارد. این موضوع در صدر مباحث روزانه کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد و نزدیکترین زمان برای از سرگیری دوباره رقابت‌ها در ماه آگوست است و حتی پیشنهاد یک کشور غرب آسیا که نامش فاش نشده برای میزبانی دیدارهای لیگ قهرمانان به صورت تجمیعی وجود دارد.

در پایان این گزارش آمده است: قطر نامزد برگزاری دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان است و در صورت خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی ابزارهای لازم از جمله ورزشگاه‌های با تهویه مطلوب را در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس