کد خبر 1067508
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
توضیحاتی در مورداعلام شماره شبا مشمولان سهام عدالت/ سود سهام هرکس به حساب خودش واریز می‌شود

سازمان خصوصی سازی با انتشار مطلبی اقدام به پاسخ به سوالات متداول پیرامون موضوع سهام عدالت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، طرح سهام عدالت در حالی از سال 1385 تا کنون در حال اجرا است که بیش از 49 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول این سهام هستند.

ببینید:

در این راستا سازمان خصوصی سازی به منظور فرهنگ سازی بهتر و پاسخ به ابهامات و پرسش های موجود در این زمینه، اقدام به انتشار مطلبی شامل مهمترین پرسش های قابل طرح در زمینه سهام عدالت و پاسخ به آنها به شرح زیر کرده است:

1- سهام عدالت چیست؟

سهام مربوط به 49 شرکت سرمایه پذیر می باشد که بر اساس مصوبات هیات وزیران به مشمولین سهام عدالت  واگذار شده است. لیست و اطلاعات مربوط به  شرکتهای مزبور در سامانه اینترنتی سهام عدالت درج گردیده است.

2- چه کسانی سهام عدالت دارند؟ چه گروه هایی مشمول سهام عدالت شدند؟ چرا؟ مرجع تشخیص مشمولین سهام عدالت کجا بوده؟

مشمولین سهام عدالت در مقاطع گذشته بر اساس مصوبات ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در 18 گروه تعیین گردیده اند و نهادهای متولی این گروهها نیز در ستاد مزبور مشخص گردیده اند که در نهایت بر اساس اطلاعات ماخوذه از نهادهای مذکور سهام عدالت به این گروهها تخصیص داده شده است. در حال حاضر بیش از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت می باشند.

3- آیا همه کسانی که برگه های سهام عدالت را دارند سهامدار محسوب می شوند؟

خیر، برگه های سهام عدالت ملاک نمی باشد. اشخاصی که با در دست داشتن برگه های دعوتنامه سهام عدالت و سایر مدارک لازم تشریفات ثبت نام را در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان اسفندماه 1394) انجام داده و مشخصات انها در سامانه سهام عدالت درج شده باشد مشمول سهام عدالت می باشند.

4- آیا سهام عدالت شامل همه افراد خانوار می شود و یا فقط سرپرست خانوار؟

سهام عدالت شامل تمام افرادی می باشدکه در زمان ثبت نام اولیه اسامی آنها در فرم جمع آوری اطلاعات تکمیل و ارسال گردیده و دعوتنامه سهام عدالت نیز برایشان صادر شده و فرآیند ثبت نام آنها طی شده است.

5- ارزش سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت کلیه مشمولین مطابق میزان اعلامی در صورتحساب مندرج در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir متفاوت بوده است.

6- آیا برگه های سهام عدالت قابل خرید و فروش هستند؟

خیر-برگه های سهام عدالت فاقد هرگونه ارزشی می باشند.

7- چرا مبلغ سهام عدالت افراد متفاوت است؟

دلیل این تفاوت ناشی از تخفیفات اعطایی دولت به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، میزان مبالغ واریزی مشمولین بابت تتمه مبلغ بدهی و تعداد اعضای خانوار و ...  می باشد.

8- آیا امکان انتقال سهام عدالت از پدر به فرزندان و یا برعکس وجود دارد؟

خیر، در حال حاضردر حالتی که هر دو در قید حیات باشند چنین امکانی وجود ندارد.

9- سود سهام عدالت چگونه پرداخت می شود؟

به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی 49 شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود از شرکتها و مشخص شدن سود قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.

10- چرا 10 سال اول هیچ سودی به سهام عدالت اختصاص نیافت؟

از بابت ثمن معامله سهام شرکتهای سرمایه پذیر که به مشمولین واگذار گردیده است هیچ مبلغی از مشمولین دریافت نگردیده بود مقرر بود بهای مورد واگذاری به مشمولین از محل سود سالیانه شرکتها تامین و تسویه گردد؛ بنابراین تمام سود دریافتی از شرکتها در بازه 10 ساله اول طرح، بابت تسویه اقساط کسر و اعمال گردیده است.

11- چگونه متوجه بشویم که سهام عدالت داریم یا خیر؟

با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و وارد کردن کد ملی می توان اطلاعات لازم را دریافت نمود.

12- شماره شبا برای سود را کجا باید ارائه بدهیم؟

مشمولان می بایستی با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir و ثبت اطلاعات شناسنامه ای نسبت به ثبت شماره شبای بانکی اقدام نمایند.

13- آیا شماره شبا سرپرست خانوار برای همه افراد همان خانواده قابل قبول است؟

خیر، هریک از اعضای خانوار می بایستی نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت اقدام نماید.

14- شماره شبا باید مربوط چه بانکی باشد؟

مشمولان سهام عدالت می توانند نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود نزد کلیه بانکها و موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام نمایند.

15- تاکنون چه مقدار سود مربوط به سهام عدالت واریز شده است؟

پس از پایان دوره ده ساله؛ سود عملکرد سال 1395، 1396، 1397 شرکتهای سرمایه پذیر بین مشمولین سهام عدالت تخصیص و پرداخت گردیده است.

16- آیا مبلغ سود برای همه یکسان است؟

خیر، میزان سود به تناسب ارزش هر فرد در سامانه سهام عدالت برای هر مشمول تعیین می گردد.

17- کسانی که تا کنون سود دریافت نکرده اند چه باید بکنند؟

کلیه مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت می بایستی نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه اینترنتی سهام عدالت اقدام کنند.

18- از زمانی که شماره شبا در سامانه وارد شد تا زمان واریز سود چقدر طول می کشد؟

شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می گیرد.

19- سهام افراد پس از فوت چه می شود؟

وراث متوفیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و ارائه مدارک شناسایی و گواهی حصر وراثت می توانند نسبت به تسهیم و انتقال سهام بین وراث اقدام نمایند.

20- ارزش سهام عدالت در بازار چقدر است؟

در حال حاضربه دلیل عدم آزادسازی، سهام عدالت قابلیت معامله ندارد .براساس آخرین اطلاعات ماخوذه ارزش سهام عدالت هر مشمول حدود 8 برابر می باشد.

21- ثبت نام جدید برای سهام عدالت کی آغاز می شود؟

در حال حاضر تمام سهام قابل تخصیص به گروههای هدف واگذار و نهایی گردیده است و سهمی برای واگذاری به افراد جدید از سبد سهام عدالت امکان پذیر نمی باشد.

22- چرا مددجویان بهزیستی سهام شان دو برابر بقیه است؟

براساس مفاد آئین نامه سهام عدالت مشمولان دو دهک پایین درآمدی (نهادهای تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد امام ره ) شامل احتساب 50 درصد تخفیف در بهای واگذاری و به صورت اقساط 10 ساله بوده اند.

23- آیا کسانی که بسته معیشتی دریافت می کنند  سهام عدالت هم می توانند بگیرند؟

بسته معیشتی ارتباطی به سهام عدالت ندارد.

24- سود سهام عدالت شامل مالیات می شود؟

مالیات مربوط به سود سهام عدالت قبلا توسط شرکتهای سرمایه پذیر محاسبه، کسر و پرداخت گردیده است و مالیات جدیدی ندارد.

25- چه تعداد از افراد از سهام عدالت شان خبر ندارند؟ بیشترچه کسانی هستند؟

از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت تاکنون حدود 41 میلیون و پانصدهزار نفر با مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت نسبت به ثبت شماره شبای بانکی مراجعه نموده اند .ضمنا حدود 2،5 میلیون نفر نیز از مشمولان در قید حیات نمی باشند.

26- آیا شماره تلفن و شماره شبا باید حتما به نام فرد مشمول باشد؟

شماره شبای بانکی می بایستی حتما به نام خود مشمول باشد. همچنین در سامانه فعلا الزامی نسبت به ثبت شماره تلفن خود مشمول وجود ندارد ولی برای اقدامات و اطلاعیه های بعدی ثبت شماره تماس خود مشمول هم ضروری به نظر می رسد.

27- برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟

مشمولان سهام عدالت در اقصی نقاط ایران برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های لازم صرفا به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه و کسب اطلاع نمایند. یا با شماه تلفن 83338-021 تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.

28- در شهرستان ها برای سهام عدالت به کجا باید مراجعه کرد؟

در حال حاضر نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. مشمولان سهام عدالت در اقصی نقاط ایران برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های لازم صرفا به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir مراجعه و کسب اطلاع نمایند. یا با شماه تلفن 83338-021 تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.

29- سهام عدالت از چه زمانی قابلیت خرید و فروش پیدا می کند؟

لایحه ساماندهی سهام عدالت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قراردارد. بدیهی است که در صورت تصویب و ابلاغ لایحه مذکور سهام عدالت قابلیت خرید و فروش پیدا خواهد کرد.

30- افرادی که ثبت نام آنها به صورت ناقص انجام شده است، آیا سهام عدالت به آنها تعلق خواهد گرفت؟

خیر

31- آیا امکان افزایش سرمایه برای دارندگان سهام عدالت وجود دارد؟

خیر- امکان واریز برای افزایش میزان سهام عدالت مشمولین وجود ندارد.

32- آیا سهام عدالت برای افرادی که تازه به دنیا آمده اند تعلق می گیرد؟

خیر- ثبت نام جدید امکان پذیر نیست.

33- چرا به همه اقشار جامعه سهام عدالت تعلق نگرفته است؟

براساس آئین نامه توزیع سهام عدالت، مشمولین طرح شامل شش دهک بوده اند که گروه های آن توسط ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در سال 1385 تعیین گردیده است.

34- سود سهام عدالت هر چند وقت یکبار واریز می گردد؟

سود سهام عدالت هر سال یکبار واریز می شود.

35- سود سهام عدالت توسط شرکتها در چه زمانی واریز می گردد؟

سود شرکتها ظرف مهلت قانونی مندرج در قانون تجارت ( به مدت 8 ماه پس از برگزاری مجامع عمومی سالیانه ) دریافت و برای توزیع تخصیص می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • جعفر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 1
    ما خانواده ۴نفره کلیه مراحل ثبت نام را انجام دادیم و در مرحله آخر کارمند خصوصی سازی فیشهای یک میلیون۲تومنی امضا شده و ممهور به مهر بما دادند وگفتند کارتون تموم شد ومنتظراطلاعیه از صدا وسیما باشید. ولی ما مشمول نشدیم.البته با سه نفر از همکار هایم که باهم کار میکردیم,کلیه مراحل را انجام دادیم.به همه آنها تعلق گرفته بما نه. حالا قصور از طرف خصوصی سازی بوده ولی ما باید تاوانش را بدیم. لطفا بپرسید این عدالته? من کارگر ساختمانی اگ
    • شهرام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      11 1
      تو مملکت ما زندگی یعنی قمار یکی میبره یکی میبازه منم مثل شما بهم سهام عدالت ندادن
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      5 2
      اقا سالي 75 هزار تومان مي خوان بدن. يسال ميدن دوسال نمي دن. ارزش داره دراين باره وقت بگذاريد و دنبالش بريد؟
    • ارش IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      5 1
      واقعا برای این سایت متاسفم ومتاسفم برای تمام کسایی که فکر میکردن این سایت انقلابی هست نه این سایت مثل قماش اصلاح طلبها فقط به فکر منفعت حزبی خودش هست مشرق و تیم مطبوعاتیش شما میدونید سهام مردم بیشتر از این می ارزه اما برای کسری بودجه دولت همتون دست به کار شدید نمیدونم حضرت اقا چرا موافقت کردن ولی شما دولتی ها خجالت نمیکشید ؟؟؟بعد از ۱۳ سال با پول ملت کار کردن الان سهام هر نفر رو ۴ میلیون زدید این همون پول خود ملت هست وحتی کمتر از اون بدون هیچ سودی اگر اون موقع دلار هم میخریدم الان بالای ۱۱ میلیون تومن پول داشتیم اره دولت اسکاتلندی جایی نمیخوابه که زیرش اب باشه دلش هم برای ملت نسوخته جیب سرمایه دارهای رانت خورتون رو می خواین پر پول کنید ۴۵ ملیون ادم پولشون رو میخواین بخورید مجبورشون میکنید که بفروشن خجالت بکشید حالا مشرق سکوت کردی سکوت کردی و از کنارش با چهارتا سوال مسخره جواب دادن گذشتی از خوردن حق مردم ملت ایران حق شما خیلی بیشتره سرتون رو کلاه گذاشتن
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 3
    کدملی رونمیتونم وارد‌کنم.قبول نمیکنه.دلیل
    • مهران IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      0 1
      سلام اول تو کادر پایینی اعداد و حروف که مشخص کرده و مربوط به کد امنیتی هست بزن بعدا تو کادر بالایی کد ملی بزن. برای منم اینجوری بود اینکار کردم تونستم کد ملیم ثبت کنم.
    • Taha IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      با انگلیسی وارد کن
  • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 1
    سلام من دارای4دخترمیباشم مستاجرم وکارگرساده هستم که درچهاراه برای پیداشدن کارمی ایستم درشرایط عالی درسال5-6ماه کارهست وبعدبیکاری وسختی وشکنجه غیرقابل تحمل درموعدمقررثبت نام کردیم ولی برای من ویکی ازدخترانم برگه نیامدخیلی مراجعه کردیم طبق معمول جوابی نگرفتیم آیااین عدالت است؟آقایان تشریف بیاورندببینندکه کل زندگی من3یا4میلیون هم ارزش نداردتاکی بایدشاهدبی عدالتی باشیم؟چراکسی جوابگونیست خیلیهادرآمدماهانه7-8میلیونی دارندوسهام عدالت دریافت میکنندمن اگرکارباشددرآمدم درحال حاضرروزی60هزارتومن است وازسهام محرومم خدایابه فریادمان برس قربان اسم مقدس وعدالتت بروم یاعلی جان خیلیهادم ازدرراه توبودن میزنندولی درعمل کاملابرعکس هستندجوابشان باخودت آقاجان
    • ارش IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 2
      پدر عزیزم انتظار دولت نشستن که برای شما کاری انجام بده غلط هست من قصد قضاوت کردن شمارو ندارم چون با شرایط شما اشنا نیستم از صحبتون معلوم هست نوع کارتون لطفا شغلتون رو عوض کنید هر کاری غیر این ارزشش بیشتره ۶۰ تومن اصلا نمیشه زندگی کرد باهاش برو پدر من نصابی یاد بگیر کولر تو سه ماه استاد میشی یا هر کار فنی که داخلش استعداد داری هنوز هم دیر نیست عزیزم موتور سیکلت فکر میکنی سخته کلا تعویض قطعه است لعنت به این سیستم اموزشی که کار فنی یاد مردم ما نمیده فنی و حرفه ای هم که همش مدرک های بدرد نخور میده
    • مهران IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 0
      متاسفانه همون موقع هم عادلانه توزیع نشد. سیستم غلط در این کشور حاکمه، که پولدار پولدارتر و فقیر فقیرتر میکنه. به یه عده از کسایی که نیازمندم هستن تعلق گرفته که بگن عادلانه توزیع شده ولی نسبت توزیع بگیری بیشتر به مرفه ها رسیده. وطیقه نمایندگان مجلس و خبرگزاری هاست که این موضوع پیگیریر کنند که خواب تشریف دارند و فقط دنبال آزادسازی سهام عدالتن و به گذشته ای که عدالتی درس نبوده نمیپردازند.
  • مهدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    3 1
    مشخص نیست سهام عدالت بر چ مبنا و اساسی به افراد تعلق گرفته.من یک کارگرم باماهی دو میلیون حقوق سهام به من تعلق نگرفته .پدر هم باز نشسته است ولی سهام ندارد.درحالی که معلمی که در همسایگی ما ماهیانه 7 میلیون حقوق میگیرد و خود و فرزندانش همگی سهام دارند.فقط خواستم بگم ته عدالتید شماها با این سهام دادنتون.
    • نامی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 1
      ببین حتما مجردی یا قبل از اینکه معلم بشه شاملش شده مثل خواهرمن چون تحت پوشش کمیته امداد بود بعدش معلم شدبخاطرهمین شاملش شده
    • مهران IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 0
      اسمش عدالته ولی عادلانه توزیع نشده. همین و بس. فکر کردی عدالت علی برقراره، تک تک دست اندرکارانشون بسپر به خدا. به کارمندای و جیره خورهای دولت که همیشه ام پست دولت حرف میزنن رسیده. هم خودشون وهم تک تک اعضای خانواده اشان.
  • معراج سلیمانی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام مسول محترم سهام عدالت چرا سهام ورثه که مربوط به همسر متوفی ومادر همسر متوفی فرزندان مرا بحساب انها واریز نکردید کی واریز میکنید
  • ناصرباوی IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    وقت بخیر برای ازاد سازی سهام عدات کدام گزینه بزنیم مستقیم یا غیر مستقیم ممنون تشکر
  • حمید IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    شوهرم بیکار و سه فرزند دارم هیچ سهام عدالتی هم به ما تعلق نگرفته
  • کامران هازونی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    با سلام فرزند بنده ۳ ساله است چطوری میتوان‌برای سهام عدالت ثبت نام کنیم آیابرای این‌موضوع فکری کرده اند
  • حاجی علی اکبر مقنی اسکویی GB ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام بنده ان زمان برا خودم وخانواده سهام درخدمت اداره بودم 4 فرزند داشتم به 2 نفر سهام دادن 2 نفر ندادن چی میشود
  • یکتا IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 1
    سلام این چه عدالتی است که عده ای که به هرجهت نتوانستند ثبت نام کنند فاقد سهام عدالت اند الن چند ساله منتظر ثبت نامیم و خبری نیست ایا راهی هست؟
  • پروانه IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 1
    سلام ببخشید شماره شبای سهام عداالت مادرم از بانک صادرات هست ولی شماره شبای ثبت شده در سجام با بانک سپه بخاطر یه سهم دیگست چیکارکنیم؟
  • پروانه IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام ببخشید شماره شبای سهام عداالت مادرم از بانک صادرات هست ولی شماره شبای ثبت شده در سجام با بانک سپه بخاطر یه سهم دیگست چیکارکنیم؟
  • مولابخش اسکانى PK ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام عزيزم شماره شبا بانکى دارم ولى سايت سامانه سهام عدالت ثبت نام بسته شماره ملي ام 6459213216 بايد ثبت شويم
  • اکبر IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام مگه مابشرنیستیم که سهام عدالت به ما تعلق نمیگیره چرا حق الناس میکنید ازخدا بترسید این هم حق ماهسته شما ازاین دنیا نمیترسین درفکر اون دنیا باشین
  • فتاحی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    سلام من و خانمم برگه سهام عدالت داریم ولی وقتی برای ثبت حساب رفتیم با کد ملی اعلام میشود شما سهام ندارید به مرکز هم که مراجعه کردیم جواب درستی ندادند باید چه کنیم
  • کسروی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    با سلام. کسانی که فرم درخواست سهام عدالت را پر کرده، اما هنوز پورتفوی سهام خود را دریافت نکرده اند چه باید بکنند؟
  • خدیجه حبیب زاده IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    چرا باتوجه باینکه اینجانبه هم مددجوی کمیته امداد هستم هم روستایی سرپرست خانوار از سهام عدالت محروم شده ام به کجا باید مراجعه نمایم
  • صادق IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 2
    با سلام الان 35 روزی میشه که شماره شبا در سامانه وارد کردم ولی تا امروز ثبت نشده علت چیه؟ توی سامانه نوشته یکماهه ثبت میشه.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    کسانیکه سهام عدالت دارند. ولی در ورود ان به سامانه اشکال دارند به کجا باید مراجعه کنند
  • فرید IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    سلام.وقت بخیر واسه من برگه یه ملیونی اومده.ولی تو سایت ک خواستم سهاممو ازاد کنم زده ۵۳۲تومن.چجوریه قضیش؟
  • سعیدفرخ نژاذ IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام خوب بود مثل گذشته که سود سهام به حساب سرپرست واریز میشد،امکان فروش سهام عدالت بصورت یکجا،یعنی تمام سهام اعضای یک خانواده توسط سرپریت خانوار فراهم میشد واز فروش تک تک جلوگیری میشد زحمتش برای خانواده کمتر بود
  • علیرضانجاتی راد IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    من زنم طلاق گرفته و الان تنها زندگی میکنم آیا سهام عدالت بمن تعلق میگیرد؟جزو اقشار کم درآمد وضعیف نیز هستم لطفا جواب مو بدید ممنون
  • مژگان جعفری IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    سلام . بنده به همراه خانواده ام برای سهام عدالت ثبت نام کردیم همسر و دو فرزندم . ولی با وجود داشتن برگه دعوتنامه سهام عدالت و کلیه مراحل پایانی ثبت نام سیتم فقط برای من خطا میزند و پیام میدهد که شما شامل نیستید . ولی بقیه اعضا سهام را دریافت میکنند . برای رسیدگی به کجا باید مراجعه کنم
  • لیلا رمضانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام من سهام ۵۰۰ تومنی دارم ۳۰ درصد چقدر میشه پولش
  • راضیه IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    اسمش سهام عدالته ولی عادلانه توزیع نشده! از دوستان ما که کارمند دولت هست، و وضع مالی بسیار خوبی هم دارد (چند خودرو و منزل و مغازه) چون کارمند دولته خودش و همه اعضا خانواده اش دریافت کردند، به این میگن عدالت؟؟؟ از طرفی دیگر تمام کارگران کارخانه تولیدی که تعدادی از اونها هنوز هم اجاره نشین هستند و وضع زندگی متوسط رو به پایینی دارند، باهمه تلاش مدیرشان برای گرفتن سهام عدالت، نتوانستند حتی برای خودکارگران دربافت کنند چه برسه اعضا خانواده!!! چرا کسی رسیدگی و پیگیری نمیکنه.....!!! نظر خودم اینه که کسایی که باید بهش رسیدگی کنند همگی کارمند و جیره خور دولت هستند. پیگیری قشرکارگر وظیفه خودشون نمیدونند.
  • الهام اقا محمدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    گزینه لغو سهام عدالت برای ازاد سازی را فعال کنید
  • شهلا رجبی FR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام ! شماره شناسنامه ام در سایت سهام عدالت ثبت نشده ونمی تونم دوباره ثبت کنم؟!تاسهام خودرادر بانک صادرات بفروشم.
  • اخمد بابوری IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    ۷
  • فاطمه نظامی شبلی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 0
    با سلام من در سجام ثبت نام کردم و کد ده رقمی برایم فرستاده شده است و کلیه مشخصاتم درست است ولی در سایت sahamedalat .ir سهام واگذار شده دیده نمی شود و اعلام می کنند کد ملی و یا شماره همراهتان درست نیست در صورتیکه کد ده رقمی از سجام دارم لطفا راهنمایی کنید
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    در ورود به سامانه sahamedalat.ir مشکل داریم. و با خطای کد ملی با شماره همراه مطابقت ندارد مواجه میشویم
  • علی اصغرکرمی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام و عرض ارادت اگر شماره موبایل اشتباها در سیستم ثبت شده باشد بطوری که شماره موبایل ثبت شده درسیستم از آن مالک سهامدار نباشد چطور باید رفع اشکال کرد ممنون می شوم پاسخ گو باشید
  • رقیه IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام دوستان اگه کسی میدونه جواب بده من آزاد سازی کردم سهامو تقریبا دو هفته میشه یا بیشتر اما هنوز شماره شبا تایید نشده در سامانه و در حال بررسی خب الان من باید چیکار کنم نمیتونم بفروشمش وقتی تایید نشده ؟
  • لیلا یوسفی کیا DE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام خسته نباشید ،بنده زمانی که سهام عدالت رو ثبت نام کردم هم برای خودم و هم دخترم برگه گرفتم ، شرایط ثبت نام و مدرک هر دوی ما یکی بوده چرا الان اسم من در سیستم نیست و اسم دخترم هست ؟
  • محمدنامدارنیا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام من برگه سهام یک میلیونی دارم (خانواده ایثارگران) اما تو سیستم سهام عدالت برام سهام ۵۰۰ تومنی ثبت کردن میخوام بدونم باید چکار کنم
  • رامین IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    من موندم با چه منطقی اسمشو گذاشتن سهام عدالت. واقعا به اینایی که دادید یا ندادید تشخیصتون درست بوده؟ عملا نمونه هایی میتونم نشونتون بدم که ماهیانه حقوق یک میلیونی میگیرن بدون بیمه و اجاره نشین سهام عدالت(ناعدالت) ندارن، یا افرادی که حداقل از دوجا حقوق دریافت میکنن و دو سه تا خونه یا ماشین دارن و سهام عدالت(ناعدالت) دارن. یا مثال مشابهش خودم لیسانس، با حقوق پایه کارگر دارم کار میکنم. خونه ندارم ماشین ندارم. پول ندارم. سهام عدالت(نا عدالت) هم ندارم. وقتی اسم عدالت رو میبرن آدم خندش میگیره خخخخخخخ
  • ح نسیمی پور IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    1 0
    سلام .من پنج ماه است زیر پوشش کمیته امداد هستم.سهام خودم452هزار وسهام خانواده ام 530هزارتومان است.درصورتی که اشخاص عادی پولدار میبینم که سهام میلیونی دارند..کجای این انصاف است..لطفا پیگیری کنید
  • امیدی IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام همسر من قبلا سود سهام عدالتش به حساب بانک سینا واریز شده ولی موقع آزاد سازی و سجام انجام دادم به دلیل ایتکه شبا بانک سینا نداشتم بجاش شبا بانک ملی دادم حالا خاستم بدونم مشکلی نداره؟ ۳۰درصد فروخته ولی هنوز پول واریز نشده؟ و ایا میشه شبا تعییر بدهم همون شبا بانک سینارو بدم ؟
  • مهناز ذکوری IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام همسرم کارمند قراردادی شهردا ری هست سهام کارمندان و نوشتن ولی اصلا اطلاع نداریم چیه وچقده چطوری پیگیر بشیم ممنون میشم راهنمایی کنید
  • ناشناس IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام لطفاجواب بدیدکه من چیکارکنم من جدا شدم ونمیدونم ایا سهام عدالت دارم یانه احتمالا اگه توسال85ثبت نام شده باشم بهم نگفتن والان بلاتکلیفم نمیدونم دارم یانه به کجامراجعه کنم وازکی بپرسم؟؟؟؟
  • محمد یوسف بارکزهی IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    من سهام عدالت ثبت نام نکرده ام از اسمش پیداست عدالت است که بی عدالتی نشه از شما مسولین محترم عدالت برقرار شود
  • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام چرامن سهامم رو فروختم سودش نمیاد حدود ۳ماه وخورده ایه
  • زهرا استکی IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام سهام عدالت من از طرف کمیته امداد است ولی در سامانه ارزش اون ۴۱۲ هزلر تومان زده چرا؟ البته الان زیر پوشش کمیته نیستم توضیح بدید ممنون میشم
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    با سلام،بنده شماره شبای خود را اردیبهشت ماه ازم خواسته شده و هیچ سودی بابت سالهای مالی ندارم 95و96 و شماره شبای من تایید شده لطفا راهنمایی فرمائید سپاس
  • عباسعلی دبوری فریمان DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام ببخشید من میخوام شماره شبا بفرستم کجا باید بفرستم .میتونم توی همین نظرسنجی بفرستم . ؟
  • محمد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    فرزندم معلول ذهنی حرکتی هست ،بانک برایش حساب باز نمیکنه !!! راهش چیه ؟
  • سپیده IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    چرا روی برگه های ما ارزش سهام خورده یک میلیون تومان ولی توی سایت 492 تومن هست در طی این چند سال هیچ سودی پرداخت نشده لطفا لطفا اطلاع رسانی کنید که دلیل چی هست و بجز تلفن گویا 83338 یه جایی رو مشخص کنید که این مشکلات رسیدگی شود این مشکل من و مادرم و پدرم هست بهترین راه اطلاع رسانی هست مشکل خیلی ها مشابه هست
  • مدرک خانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام یه سؤال داشتم! من دوتاسه ما پیش ثبت نام سجاموانجام دادم کداحرازهویتوگرفتم سهام وخودم وهمسرموازادنکردم فقط احرازهویت کردم وحال ؛ایابه ماوام یابهره ی سهاممون اعطا میشودتکلیف ماچیست باتشکر
  • رویا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    ایا با تغییر اسم کوچک باز هم سهام عدالت ب فرد تعلق میگیرد، اگر نه؟! چه باید كرد؟؟
  • امیر حسین خلیق IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    ایا افرادی که تحت مراقبت بهزیستی که فوت شده اند وفروش سهام ان به بهزیستی تعلق میابد یا به خانواده ان مرحوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس