روحانی نمایه

رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و رو به گسترش دو دولت در عرصه‌های گوناگون از جمله تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام  حسن روحانی و «قربانقلی بردی محمداف» روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی، با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات دو ملت در این ماه، تلاش مسئولان دو کشور در راستای بازگشت روند همکاری‌های اقتصادی به روال قبلی و برقراری تبادلات تجاری در مرزهای مشترک با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

روحانی و عمران خان تلفنی گفت‌وگو کردند

دو طرف با اشاره به مشکلات و سختی‌هایی که شیوع بیماری کرونا برای اکثر کشورهای جهان به‌وجود آورده است، همدلی و تلاش همه کشورها در مسیر مقابله با کرونا را لازم دانسته بر همکاری متقابل دو کشور در این راستا تأکید کردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی را به دست آورده است، اظهار داشت: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در اختیار کشور دوست ترکمنستان قرار دهیم.

قربانقلی بردی محمداف  نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به جایگاه ایران در مناسبات تجاری و اقتصادی منطقه، افزود: توسعه روابط و همکاری‌های صمیمانه و توأم با احترام متقابل با کشورهای دوست به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران برای ترکمنستان در اولویت قرار دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس