روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند

روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور به‌ویژه روابط تجاری و اقتصادی؛ تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و یمن را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش مشرق، طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهور ایران و آفریقای در گفت و گوی تلفنی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور به‌ویژه روابط تجاری و اقتصادی، انتقال تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همکاری‌های بهداشتی و علمی دو کشور در این زمینه را ضروری خواندند.

دو رئیس جمهور با اشاره به سابقه خوب همکاری‌های اقتصادی دو کشور ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جدید برای توسعه این همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مشترک را مورد تاکید قرار دادند.

روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی همچنین تقویت همکاری‌های بین المللی برای مقابله با تحریم‌های ضد بشری آمریکا و همچنین جنایت‌های ضد انسانی علیه ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و یمن را مورد تاکید قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: در شرایطی که اپیدمی بیماری کرونا در جهان را شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشورها تغییر یابد، متاسفانه آمریکا تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض کرده و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

 روحانی با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، تاکید کرد: انتظار داریم که در سازمان ملل و مجامع بین المللی بر مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا و تحریم‌های غیر قانونی این کشور علیه ایران بیش از پیش تاکید کنید.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: ما کاملا از اقدامات ناعالانه و غیر قانونی آمریکا علیه ایران آگاه هستیم و به حمایت از ایران ادامه خواهیم داد.

«سیریل رامافوسا» تاکید کرد: اکنون زمانی است که باید با یکدیگر علیه دشمن مشترک (ویروس کرونا) اقدام کنیم و الان زمان مناسبی نیست که با اعمال تحریم‌ها و افزایش فشار برای ملت‌ها مشکل ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    1 8
    ما فقط حمایت آمریکا رو احتیاج داریم
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 0
      البته قبل از ما افغانستان و عراق هم چند سالی هست که از حمایت آمریکا بهره مند هستند و انصافا چقدر وضع زندگیشون بهتر از ماست، شبکه ی برق و گاز و آب سراسری، دسترسی به اینترنت بالای 80 درصد، صادرات برق، پزشکی اول منطقه، نیروگاه هسته ای، موشک بالستیک و ماهواره و تانک و جنگنده و کشتی جنگی، پیشرفته ترین تکنولوژی های نظامی و غیر نظامی، 98 درصد داروهای مورد نیازشون رو خودشون تولید می کنند، در تمام رشته های علمی کلیدی جزء بهترین های دنیا هستند، تازه تو خلیج فارس به آمریکا زور هم میگن و پایگاه های اون رو هدف قرار میدن، چقدر واقعا ما به حمایت آمریکا نیاز داریم. ما هم باید با حمایت آمریکا و الگو قرار دادن عراق و افغانستان، تمام کارهای بالا رو بتونیم انجام بدیم. الان ببینید اونها با حمایت آمریکا اینهمه پیشرفت کردند و ما هنوز از این دو تا کشور صد سال عقب هستیم.
    • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      1 0
      هیچ وقت یه گاو رو با میلیون ها انسان جمع نبند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس