بریمانلو

ملی پوش وزن ۷۳ کیلوگرم جودو گفت: بحث یک مملکت است، امیدوارم این قدر این موضوع را کش ندهند تا تعلیق برداشته شود به احتمال زیاد در دادگاه CAS رأی به نفع ایران خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد محمدی بریمانلو در خصوص پیگیری تمریناتش در ایام قرنطینه، اظهار داشت: از امروز در سالن اختصاصی تمرینات فنی جودو را به همراه برادرم و پسرعموم‌هایم که شاگردانم نیز هستند، انجام می‌دهم. پیش از این هم یک اتاق در خانه‌مان خالی کرده بودم و با وزنه زدن تمرینات بدنسازی را انجام می‌دادم. برای تمرینات هوازی را نیز در فضای باز و بیرون از شهر می‌دویدم. 

بیشتر بخوانید:

باید ببینیم در دادگاه CAS چه اتفاقی می‌افتد

*به رفع تعلیق جودو امیدوارم

جودوکار ۷۳ کیلوگرم در خصوص رفع تعلیق جودو کشورمان، تاکید کرد: با آرش میر اسماعیلی رئیس فدراسیون، پیشکسوتان و کارشناسانی که در این کارها  تجربه دارند، صحبت می‌کردم. آنها امیدوار هستند به احتمال زیاد در دادگاه CAS رأی به نفع ایران خواهد بود. چون بحث یک مملکت است، امیدوارم این قدر این موضوع را کش ندهند تا تعلیق برداشته شود و همه جودوکاران ایرانی به کوران مسابقات برگردیم.

*شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم

 محمدی بریمانلو در خصوص اینکه چقدر شانس دارد تا در بازیهای المپیک حضور داشته باشد، عنوان کرد: چند وقتی است در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرده ام و از رنکینگ ۵ کسب سهیمه به رده ۴۰ تا ۵۰ سقوط کرده ام. اگر این تعلیق برداشته شود و در چند رقابت بین‌المللی حضور پیدا کنم، رنکینگ‌ام را ارتقا می‌دهم و می‌توانم سهیمه بگیرم. اگر این اتفاق هم نیفتاد، هنوز سهمیه قاره‌ای را هم دارم چون بهترین شرایط را در بین جودوکاران آسیایی در وزن خودم دارم و نفر اول قاره هستم. تمام تمرکزم این المپیک است و شاید تا المپیک بعدی دیگر ورزش را به صورت حرفه ای دنبال نکنم. 

وی ادامه داد: تنها جودوکار ایرانی هستم که شانس زیادی برای کسب سهیمه بازیهای المپیک توکیو دارم و در حال حاضر بعید می‌دانم فدراسیون جودو در این زمان کوتاه روی اوزان دیگر که فاصله زیادی با کسب سهیمه دارند، سرمایه گذاری کند.

*سرمایه گذاری روی ۴ نفر بهتر از هزینه برای ۱۰ نفر است

دارنده مدال برنز رقابتهای قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در خصوص پشتوانه سازی در فدراسیون جودو گفت: جودو واقعاً رشته ورزشی بسیار سختی است. به طور حتم در جودوی ایران پشتوانه سازی شده و جودوکارانی هم به سطح بالای این رشته در کشور رسیده اند. نفرات زیادی در دوره‌های مختلف به مسابقات برون مرزی اعزام شده‌اند و مسابقه دادند و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. پس از این فدراسیون به این جمع بندی رسیده که سرمایه گذاری روی ۴ نفر شانس مدال بهتر از هزینه برای ۱۰ جودوکار است. 

*۱۰۰ بار هم به رژیم صهیونیستی بخورم، مسابقه نمی دهم

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در خصوص اینکه چه اتفاقاتی رخ داد تا دوباره به جودو بازگشت، گفت: وقتی این ورزش را شروع کردم با این موضوع کنار آمدم تا با ورزشکار رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکنم، چون به قوانین کشورم احترام می گذارم و هیچ گاه مشکل و ناراحتی بابت این قانون ندارم. من با نظر شخصی و میل خودم خداحافظی کردم و پس از بررسی این شرایط به نتیجه رسیدم، شاید این ماجرا در بازیهای المپیک هم رخ دهد و بعد از ۴ سال از دنیای حرفه ای دست خالی کنار بروم و آینده ای نداشته باشم و برهمین اساس به دنبال یک شغل دیگر رفتم تا زندگی آینده خودم را بسازم.

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۷ نیز در گرند اسلم آلمان در دور اول با حریف رژیم اشغالگر قدس بازی نکردم و بعد از آن پستی را در اینستاگرامم گذاشتم که اگر ۱۰۰ بار هم این اتفاق برای من بیفتد مسابقه نمی دهم. صحبت‌هایی را با فدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتم و اطمینان دادند حتی با وجود هر شرایطی نیز به بازیهای المپیک اعزام خواهم شد و از همین رو دوباره برگشتم و تمریناتم را ادامه دادم. 

محمدی بریمانلو خاطرنشان کرد: از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که پیگیر کارهای مربوط به جودو کشورمان هستند  تشکر می‌کنم. امیدوارم تعلیق برداشته شود و دوباره همدلی به جودو برگردد و به مسابقات اعزام شویم و برای کشورمان مدال‌ آوری کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس