کد خبر 1066144
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
قم

جهانپور گفت: مناطقی که جزو منطقه سفید از لحاظ درگیری با کرونا باشد، می‌توانند بقاع متبرکه را بازگشایی کنند.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی درباره پایین بودن آمار مرگ و میر در آفریقا گفت: در برخی کشورها آمار ابتلا و مرگ و میر به دلیل نبود زیرساخت‌های بهداشتی قابل استناد نیست چرا که ساختار بهداشتی برای انجام تست‌های اختصاصی و شناسایی بیماران وجود ندارد.

او افزود: در کشورهای با ساختار توسعه‌ای در منطقه مدیترانه شرقی ۶۰ درصد موراد گزارش شده مربوط به ایران است که چرا قویترین نظام ثبت و شناسایی بیماران کرونایی را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در برخی کشورها با جمعیت میلیونی موارد ابتلا کمتر از هزار مورد است . برخی کشورها فکر می‌کردند با کتمان می‌توانند از بیماری عبور کنند.

او ادامه داد: ما خود را در مقابله با کرونا نزدیک به کشورهای توسعه یافته دارای زیرساخت‌های آزمایشگاهی و نظام سلامت می‌دانیم؛ از طرفی در کشورهای اروپایی میانگین سنی بالاتر است و فوتی در سراهای سالمندان بالاست. در کشورهای توسعه یافته واکسن ب. ث. ژ تزریق نمی‌شود و گفته شده است این واکسن تا حدی ایمنی زایی در بدن افراد ایجاد می‌کند.

بیش از ۳۰۰ منطقه سفید کرونا در کشور داریم

جهانپور درباره اعلام آمار استانی و وضعیت ابتلا و مرگ اظهار کرد: معاونت بهداشت و کمیته بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برچسب سفید، زرد و قرمز را با مطالعه اپیدیمیلیوژی اعلام کردند. بیش از ۳۰۰ منطقه سفید در کشور داریم که توسط وزارت بهداشت احصا شده و تعداد این موارد در روزهای آتی بیشتر هم خواهد شد. همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، ظرف فردا یا ۲ روز آینده اعلام خواهد شد.

او با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا در بازگشایی مساجد و حرم‌ها گفت: بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه و محل تجمعات فرهنگی و مذهبی باید در مناطق سفید اعلامی وزارت بهداشت باشد و در مناطق زرد و قرمز این اقدامات ممکن نخواهد بود. مناطقی که جزو منطقه سفید از لحاظ درگیری بیماری ناشی از ویروس کرونا باشد، می‌توانند بقاع متبرکه یا برخی تجمع‌های مذهبی را بازگشایی کنند.

زباله‌های عفونی باید در بیمارستان‌ها، بی خطرسازی شود

جهانپور درباره بی خطرسازی زباله‌های عفونی گفت: زباله‌های عفونی باید در بیمارستان‌ها، بی خطرسازی شود و شرکت‌های پسماند زباله‌ها را به اماکن امحاء منتقل می‌کنند. زباله‌های مطب‌ها را شرکت‌ها جمع آوری و به مناطق امحاء منتقل می‌کنند.

او تاکید کرد: بیمارستانی که زباله عفونی را بی خطرسازی نکرده باشد، تخلف کرده است و مسئول فنی بیمارستان و شرکت منتقل کننده زباله‌هایی که بی خطر نشده اند، متخلف محسوب می‌شوند.

تجمع در پارک‌ها ممنوع است

سخنگوی وزارت بهداشت یادآوری کرد: تجمع در پارک‌ها آزاد نشده و این‌که ورود به پارک‌ها آزاد باشد با تجمع در پارک‌ها تفاوت دارد. بازگشایی پارک‌ها با هدف حضور انفرادی انجام شده و همچنان تجمع در پارک‌ها ممنوع است. عوامل انتظامی هم با این موضوع برخورد می‌کنند. این‌که افراد برای ورزش انفرادی در پارک‌ها حاضر شوند فعلا برقرار شده و مردم با رعایت فاصله گذاری می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. فاصله گذاری و رعایت آن مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    حتی اگه منطقه سفید هم باشه نباید این مراکز باشند باید صبر کنیم تا کرونا بطور کامل در کشور از بین بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس