کد خبر 1070917
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کرونا نمایه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت:باتوجه به اینکه رفتار ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست مردم همچنان موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی گویا عصر امروز در بازدید از مرکز درمانی و بهداشتی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا در روزها و هفته‌های آینده اصلا قابل پیش‌بینی نیست، مردم همچنان اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به شکل جدی رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا به نسبت روزهای اولیه هستیم و با تلاش مدافعان سلامت در سطح کشور، دستاوردهای ارزشمند و خوبی در طول مدت سه ماه شیوع کرونا در کشور به‌دست آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

زالی: تهران هنوز کانون کرونا است

تهران پاشنه آشیل کنترل کرونا

وزیر بهداشت: پاییز سختی را در پیش داریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت تصریح کرد: با فداکاری مدافعان سلامت، بیماران بستری در بیمارستان‌های سراسر کشور در بهترین حالت ممکن تحت مراقب و درمان هستند.

گویا بیان کرد: روند سیر نزولی و شرایط فعلی کرونا قابل پیش‌بینی نیست و همچنان باید به نسبت پیامدهای احتمالی و حساسیت‌های آتی، آمادگی لازم را باید حفظ کنیم و با برنامه‌ریزی عالی که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام داده قطعا اهداف‌ پیش بینی شده محقق خواهد شد.


وی ادامه داد: با وجود تشدید فعالیت‌های غربال‌گری و سیاست‌ شناسایی بیشتر مبتلایان در سطح جامعه، پیش بینی می‌شود شاهد سیر کاهشی نسبی بیماری کرونا باشیم و باید فعالیت‌ها را در جهت شناسایی افراد مبتلا در جامعه تشدید کرده و با تبلیغات محیطی و بررسی حضوری فشار کاری مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستانی کاهش یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اظهار داشت: هرگونه آزادسازی مناطق توریستی باید قدم به قدم، با احتیاط کامل، آمادگی لازم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا شاهد افزایش ابتلا و انتشار ویروس به سایر نقاط و مناطق نباشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط توریستی استان اردبیل و تسهیل در مراجعه گروه‌های آسیب‌پذیر در جهت کنترل و شناسایی بیماری کرونا، مسؤولان استان اردبیل پیشاپیش برای مقابله با کرونا تمهیدات لازم را در راستای ایجاد حلقه کنترلی و شناسایی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اظهار کرد: توصیه‌ها در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان به قوت خود باقی است و شرط اصلی پیشگیری از بیماری همچنان رعایت اصول بهداشتی و کاهش خروج از منزل است.

وی گفت: خانواده‌ها به اعضای خانواده و به خصوص افراد مسن، بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد در راستای رعایت موازین بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس