کد خبر 1066087
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ملخ

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه هجوم گسترده و طغیانی ملخ‌های صحرایی به کشور از حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود، ابتلای شترهای تلف شده جاسک به کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا میر با بیان اینکه هنوز با هجوم گسترده و طغیان ملخ‌های صحرایی در کشور مواجه نیستیم، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ روز آینده ملخ‌های صحرایی به صورت گسترده وارد کشور خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این گروه از ملخ‌ها از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای سرخ وارد کشور خواهند شد، افزود: تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی در کشور انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمادگی کامل برای هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی به کشور وجود دارد، گفت: با استان‌های درگیر در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده و هم از نظر نیروی انسانی و هم تجهیزات مبارزه، آفت کش‌ها و… آمادگی کامل وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

میر ادامه داد: همچنین در استان‌های درگیر حداقل یک هواپیمای سمپاش مستقر شده تا در صورت نیاز سمپاشی و مبارزه به صورت هوایی انجام شود. در برخی استان‌ها مانند فارس نیز دو هواپیما مستقر شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شش استان کشور درگیر آفت ملخ صحرایی هستند، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، جنوب کرمان و خراسان جنوبی درگیر این آفت هستند و بیشترین سطح درگیری نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که حدود ۵۳ هزار هکتار از سطح مبارزه کنونی مربوط به این استان است.

میر تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون اجازه نداده‌ایم این ملخ‌ها وارد باغات و مزارع کشاورزی شوند و به تولید آسیب بزنند البته ما هنوز ابتدای راه قرار داریم و پیش بینی می‌شود سطح مبارزه با این آفت به حدود یک میلیون هکتار برسد.

ابتلای شترهای تلف شده در جاسک به کرونا صحت ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا جواب نمونه برداری از کبد شترهای تلف شده در جاسک آماده شده است، گفت: خیر، جواب نمونه برداری هنوز آماده نشده و به محض آماده شدن نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مباحثی مبنی بر آلودگی این شترها به ویروس کرونا منتشر شده که صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

میر درباره اینکه آیا تعداد تلفات همان سه نفر شتر است یا مورد جدیدی از تلفات نیز گزارش شده است؟، ادامه داد: گزارشی از تلفات جدید نداشتیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    10 2
    ای بابا این عرب ها هم اونقدر پیشرفت کردن، هر سال کلی غذا صادر می کنن..
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 9
    ملخ جز کار خداست ؟ تگرگ جز کار خداست ؟ وقتی محصول باغ رو کلا صادر میکنی و ته مونده درجه 2 و 3 رو میدی بازار داخل کیلویی خداد تومن و سفره ها روزبروز محقرتر خشم خدا رو در پی نداره ؟!
    • بنده خدا IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      واقعا
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    3 1
    همین ملخ رو کم داشتیم .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    8 6
    اگر میدانیم انها می ایند در بین را با پهباد انها را سمپاشی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس