کد خبر 1064751
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
احتمال حمله جدید ملخ های صحرایی به ایران از سه کشور

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی ۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌مراد سرافرازی در سفر به استان سیستان وبلوچستان در شهرستان ایرانشهر افزود: مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته تاکنون در سطح 108 هزار هکتار از اراضی 6 استان کشور انجام شده است البته با توجه به پیش‌بینی و هشدار هجوم این نوع ملخ از 2 سمت پاکستان و هندوستان و عربستان باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون سیستان و بلوچستان با 44 هزار 940 هکتار مبارزه با ملخ صحرایی بیشترین سطح مبارزه با این آفت بین المللی خطرناک در بین استان‌های درگیر را داشته است.

بیشتر بخوانید:

فائو: وضعیت ملخ صحرایی در ایران نگران‌کننده است

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون 25 میلیارد تومان اعتبار صرف مبارزه با ملخ صحرایی در 6 استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس شده وبرای تدوام مبارز پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر برای استان‌ها هستیم.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس هشدارهای داده شده شرایط به گونه‌ای است که هم از سمت کشورهای پاکستان و هندوستان و هم از سمت عربستان شاهد هجوم موج جدید ملخ صحرایی خواهیم بود.

سرافرازی بیان کرد: تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده‌است و تلاش می‌شود با همکاری همه ارگان‌های ذیربط از ورود ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    بعد بگین عربستان مردمش گرسنه ان..! اونقدر سیر شدن که دیگه ملخ صادر می کنن..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس