کد خبر 1065741
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کتاب حصار - نشر کتابستان معرفت - کراپ‌شده

دومین رمان علمی‌تخیلی کتابستان معرفت روانه بازار نشر شد. 

به گزارش مشرق، دومین رمان علمی‌تخیلی کتابستان معرفت روانه بازار نشر شد. بعد از رمان پرفروش زایو، کتابستان معرفت حصار را به مخاطبان خود تقدیم کرد.

«حصار: ایجاد» اولین جلد از سه‌گانه حصار است. حصار داستانی هیجانی با درون‌مایه‌ای خانوادگی و عاشقانه دارد. محمدعلی میقانی در اولین رمانش، به صد سال بعد رفته و داستانش را در شهر گرگان روایت می‌کند. جایی که ناگهان، حصاری عظیم، شهر را دربرمی‌گیرد و آن را تکه‌تکه می‌کند. حصار نفودناپذیر و مرتفع است. ارتفاعش آن‌قدر زیاد است که از جو نیز گذر کرده و ابرها نیز تکه‌پاره شده‌اند.

محسن کهن، قهرمان داستان از یک سو باید کمبودهای محله خودشان را مدیریت کند و از سوی دیگر، همسر و فرزند گمشده‌اش، بیتا و محمدعلی را پیدا کند. گرچه نیما، برادر محسن توانسته به فناوری گذر از حصار دست پیدا کند اما هنگام اولین گذر، دچار آسیب ذهنی می‌شود و تمام آنچه درباره آن فناوری می‌دانسته، فراموش کرده است.

رمان حصار در زمینه معرفی فناوری‌های جدید، قدمی رو به جلو است. اتفاقات ریز و درشتی که حول محور این فناوری‌ها رخ می‌دهد یکی از نکات اساسی رمان حصار است. از این جهت، نگاه نویسنده را می‌توان واجد نوعی نقد دینی به فناوری دانست. مخاطب با خواندن رمان حصار، درمی‌یابد انسان هر اندازه قدرتمند باشد و چیرگی بیشتری بر طبیعت داشته باشد، باز هم خارج از قدرت و توحید در ربوبیت پروردگارش نیست و او با اشاره‌ای انسان سرمست قدرت را مقهور خودش می‌کند.

طراحی جلد کتاب نیز از جذابیت‌های کتاب است. نکته‌ای که نباید به آسانی از آن گذر کرد. در این مسیر، طراح جلد سعی کرده است از کلیشه‌های روزمره و تقلیدهای دست چندم غربی رها شود و اثری تولید کند که در عین جذابیت، عناصر گرافیکی کتاب ایرانی را نیز نمایان کند.

رمان حصار: ایجاد، در ۳۹۸ صفحه و با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان روی پیشخوان کتابفروشی‌ها آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ن IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    سریع جلد دومشو بیارید که دلم میخواد ببینم چی میشه بعدش!!!!!!خواهشا نویسنده سریعا بنویسه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس