کد خبر 1065563
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
ترامپ نمایه

سناتور کریس مورفی: خروج از توافق هسته ای و سیاستِ "فشارِ حداکثریِ" ترامپ بر ایران نتایج فاجعه باری به سود ایران و به زیان آمریکا به بار آورده است.

به گزارش مشرق، سناتور کریس مورفی در چند توئیت نوشت: «امروز ما متوجه شدیم که ایران اولین ماهواره نظامی خود را پرتاب کرده و این ثابت می‌کند که سیاست ترامپ فقط موجب تقویت ایران شده است و موجب می شود تا آنها رفتار تهاجمی تری داشته باشند. ۱/ به راحتی می توان ارزیابی کرد که سیاست ترامپ چه فاجعه بار بوده است ، اما بگذارید امتحان کنم.»

 


«۲/ تقریبا از هر نظر و در مقایسه با ۴ سال گذشته، ایران امروز در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیفتر است. نخست، زمانی که ترامپ قدرت را در دست گرفت ایران نیروهای آمریکایی را در عراق هدف قرار نمی‌داد. اوباما ایران را متقاعد کرده بود تا نیروهای نیابتی خود را به همراه ما و در جنگ علیه داعش بفرستد.»

«۳/هم اکنون، ایران و نیروهای نیابتی‌اش به طور منظم در حال هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی هستند . و اگر چه ترامپ به ما گفت که کشتن [قاسم] سلیمانی باعث بازدارندگی ایران می‌شود اما از زمان ضربه به سلیمانی حملات به نیروهای آمریکا افزایش و نه کاهش یافته است.»

«۴/ترامپ توافق هسته‌ای را متلاشی کرد و به ما قول داد تا یک سیستم جدیدی از فشار بین‌المللی برای مجبور کردن ایران برای توافق جدید بهتری، ایجاد کند. آشکار این موضوع بدبختانه با شکست مواجه شد. هیچ کسی تحریم‌های جدیدی را تایید نکرد و ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و هیچ توافق جدید بهتری هم بوجود نیامد.»

«۵/ایران تقریبا در هر جایی که نیروهای نیابتی دارد قدرتمندتر است. خروج ترامپ از سوریه باعث قدرتمند شدن اسد شد. ایران و حوثی‌های یمن بیش از هر زمان دیگری نزدیکتر شده‌اند. حزب‌الله کنترل لبنان را در دست گرفته است و تهران بیش از گذشته در بغداد نفوذ دارد. فاجعه.»

«۶/سیاست ترامپ در خروج سیاسی، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و تشدید نظامی غیر راهبردی کورکورانه هیچ دستاوردی جز بازی کردن در زمین ایران نداشته است. آنها قدرتمندتر شده و ما ضعیفتر شده‌ایم و پرتاب این ماهواره تایید بیشتری بر این موضوع است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد رضا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    22 1
    امیکا هیچ غلطی نمیتواند بکند مرگ برامریکا
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 8
    بعنوان مثال سیاست تحریم علیه ایران اون به طور حداکثری به سود ایرانه ؟کمر اقتصاد کشور شکسته معاملات با کشورهای دیگه به سختی انجام میشه وضعیت معیشت مردم خراب در خراب ،بازهم میگید ایران این وسط سود کرده؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 1
      تو این خراب شده اینترنت پر سرعت از کجا آووردی؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 31
    تو هیچ خبرگذاری بدرد بخوری این خبرهای مشرق رو نمیبینیم پس زیاد جدیشون نگیرید
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      10 2
      09:17 هویج، از کی ‌‌‌تو تعیین میکنی کدوم خبرگزاری معتبره و کدوم نیست؟؟؟
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      3 0
      منبع این خبر خود آمریکاس.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      پس سناتور کریس مورفی هم کشکه دیگه؟!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    12 0
    ترامپ احمق تر از این حرف هاست که اینها رو درک کنه
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      با یه تغییر از پی به بی باید اسمش رو ترامب میذاشت رفقاش راحت تر باهاش صحبت کنن البته رفقا که چه عرض شود یه گله گاوشیرده(خود ترامب بهشون گفت!!!)ما بی ادبی نمیکنیم.
  • سید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    4 1
    روزی را می بینم که تحلیلگران آمریکایی به رهبران کشورشان توصیه می کنند که تا کاملاً آمریکا منهدم نشده است، شرایط ایران را بپذیرند و بیش از این به حماقت هایتان ادامه ندهند!
  • سید IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    روزی را می بینم که تحلیلگران آمریکایی به رهبران کشورشان توصیه می کنند که تا کاملاً آمریکا منهدم نشده است، شرایط ایران را بپذیرند و بیش از این به حماقت هایتان ادامه ندهند!
    • خدير IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      خخخخخخ ! خواب ديدى خير باشه !
  • FR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 1
    هر که با آل علی در افتاد ور افتاد !
  • احمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 0
    بزرگترین خدمت ترامپ به ایران، بی اعتبار کردن دولت گرین کارتی بود. خدا می دونه اینا با برجامشون چه خوابی برای انقلاب و اسلام و ایران کشیده بودن.
  • ابراهین IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 1
    این تازه شروع کاره صبر کنید ببیند در اینده نزدیک چه اتفاق های مهمی خواهد افتاد
  • منصور IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    بنظر من ترامپ باید با انتخاب رییس جمهور شدن دوباره خداحافظی کنه میگید چرا؟از روزی ک اومده تنش یین ایران وامریکا چندین برابر شده یکیش زدن هواپیمای جاسوسی امریکا بود ک ابروی امریکا در جهان رفت یکی دیگه شم حمله ب پایگاه عین الاسد بود ک باز ابروی امریکا در جهان رفت یکی دیگشم حمله یمنی ها ب عربستان بود ک سیستمهای موشکی امریکا کاری از دستشون برنیومد وامیدوارم ارتش وسپاه بیش از این حرفها ابروی امریکا را درجهان ببرن شاید بخواست خدا کلا امریکا سقوط کنه راحتشیم.چهل ساله ایران را شدید تحریم میکنه توکارای کشور دخالت میکنه تا ایران ی سلاحی میسازه صداشون درمیاد نمیزاره با جهان درست معماله کنه سردار سلیمانی را شهید میکنه و....‌.اینا جز زبان زور وجنگ زبونی دیگه حالیشون نیست ک نیست.امیدوارم دفعه بعدی سپاه موشک قاره پیما ازمایش کنه با کلاهکهای ویرانگر در حد نابودی چند ده کیلومتر تا درصورت جنگ قلب امریکا را هدف بگیریم .اینم بگم حقوق بگیر هیچ جا نیستم اتفاقا وضعیت مال خوبی اصلا نداریم هنوزم باورش سخته شهید شدن سردار سلیمانی برای همه . الهم عجل لولیک الفرج
    • رضا IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      بدبختانه مسولين ما بى عرضه اند ، يعنى چى بمب اتم نمى سازيم ؟! امريكا يكساله كه از هيچ جنايتى عليه ما فروگذار نميكنه و اصطلاحاً زده سيم آخر ، بسيار خوب ما ، چرا خودمون دست خودمونو ببنديم ؟! مگه ديوونه ايم ؟! بالاتر از سياهى كه رنگى نيست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس