کد خبر 1065463
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
طلبه‌ای که خانوادگی آستین همت بالا زده است

مسؤول بسیج طلاب وروحانیون زاهدان: طلاب جهادی در قالب رزمایش مومنانه ۵۰۰ بسته معیشتی که به همت قرارگاه قدس سپاه تهیه شده را در میان افراد محروم زاهدان توزیع کردند.

به گزارش مشرق، به دنبال شیوع کرونا در کشور، اقشار مختلف مردم نتوانستند بی تفاوت از کنار آثار منفی ویروس کرونا بر زندگی برخی از اقشار و حتی خاونواده متوفیان کرونا بگذرند.

گروه های جهادی مختلف نیز که همیشه در تمامی صحنه ها حاضرند، اینجا در سیستان و بلوچستان هم کمر همت بستند و از ضدعفونی معابر گرفته تا تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان را همچنان انجام می دهند.

 یکی از گروه های جهادی که مسؤولیت سنگینی هم بر دوش دارد، گروه جهادی طلاب و روحانیون زاهدان است.

حجت الاسلام مهدی کوچکزایی مسؤول بسیج طلاب وروحانیون زاهدان که خانوادگی جهادی آستین همت بالا زده است اظهار کرد: به منظور کمک به کادر درمانی مرکز بهداشت گروههای جهادی بسیج طلاب اماکن مذهبی تشیع و تسنن زاهدان را به مدت یک هفته ضدعفونی می‌کنند که از هفته قبل شروع و تاکنون بیش از ۱۵۰ اماکن مذهبی ضدعفونی شدند که با استقبال بی نظیر مواجه شده است.

مسؤول بسیج طلاب وروحانیون زاهدان افزود: تعداد ۲۰ نفر از طلاب در این کار جهادی حضور دارند، برنامه کفن و دفن بیماران کرونایی و حضور در بیمارستان ها جهت روحیه دادن به کادر درمانی و بیماران از دیگر برنامه های گروه جهادی طلاب است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و فوت تعدادی از همه وطنان، گروههای جهادی طلاب با محوریت قرارگاه امام سجاد متشکل از حوزه علمیه و نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی واداره تبلیغات اسلامی شکل گرفت که تغسیل و تدفین توسط گروه جهادی بسیج طلاب انجام می‌گیرد و علاوه بر آن اقلام والبسه و آماده سازی اطراف غسالخانه ایاب و ذهاب برای افرادی که کار تغسیل را انجام میدهند توسط مجموعه سپاه انجام گرفته است.

کوچکزایی افزود: کارضد عفونی از هیجدهم اسفندماه شروع و تاکنون ادامه دارد، همچنین کار تدفین بیماران کرونایی نیز در زاهدان و زابل همچنان ادامه دارد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون زاهدان گفت: قرارگاه طلاب جهادی با حضور مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان و نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی و اداره تبلیغات و مرکز مدیریت حوزه علمیه شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: از حمایتهای رئیس بیمارستان نبی اکرم نیروی زمینی سپاه در اهدا اقلام بهداشتی و تغسیل و تدفین قدردانی میکنم.

این مسؤول افزود: در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و محروم، ۲۲۰ بسته معیشتی و بهداشتی تهیه و نقاط حاشیه شهر زاهدان توزیع شده است.

مسؤول بسیج طلاب وروحانیون زاهدان ادامه داد: سازمان دهی گروه جهادی در روستاها بود که ۷۰ روستای پر جمعیت توسط طلاب جهادی ضدعفونی شده و ۲۰۰ بسته معیستی و بهداشتی نیز در میان مردم محروم این مناطق توزیع شده است.

این مسؤول گفت: از ششم فروردین ماه امسال نیز ۲۰ نفر از طلاب جهادی برای کار تغسیل و تدفین متوفیان کرونا فعال شدند و همچنان مستمر در قالب یک گروه جهادی خواهر و یک گروه جهادی برادر هم شیعه و هم سنی به فعالیت خود ادامه می دهند.

کوچکزایی ادامه داد: روز پنج شنبه نیز در قالب رزمایش مومنانه ۵۰۰ بسته معیشتی در میان افراد محروم توزیع شد.

همسر این طلبه جهادی در شهرک جهاد زاهدان با راه اندازی کارگاه تولید ماسک، برای کاهش اثرات کرونا تلاش می کند.

خواهر وی نیز در زابل علاوه بر تولید ماسک، کمک های خیران را در بین محرومان توزیع می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    42 2
    یعنی اینقدر گشنه توکشور داریم که باید بینشون غذا توزیع بشه با این شکمهای گرسنه میخواهید مقابل آمریکا بایستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس