کد خبر 1065225
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کرونا

یک متخصص عفونی گفت: مردها به مراتب بیش‌تر از زن‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا فاطمی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: اگرچه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری های زمینه ای دچار هستند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه ها نیز صفر نیست.

بیشتر بخوانید:

پوست ۲ پزشک مبتلا به "کرونا" سیاه شد +عکس

مردم ایران در دوران کرونا نگران چه موضوعی هستند؟

او ادامه داد: هر چقدر تعداد موارد ابتلا به کرونا در رده های سنی گوناگون کمتر باشد؛ قطعا مرگ و میر نیز به همان نسبت کمتر خواهد بود. افراد باید مسائل بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا گرفتار ویروس منحوس کرونا نشوند.

فاطمی بیان کرد: مردها به مراتب بیش‌تر از زن‌ها به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند زیرا به دلیل حضور بیشتر در عرصه های اجتماعی و مسائلی مانند استعمال سیگار که سیستم ایمنی دستگاه تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند ‌.
 
این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری  تاکید کرد:  در برخی از بیماری ها مانند آنفلوانزا سرفه ها تا چند هفته پس از ابتلا ادامه دارد، این سرفه ها اگر با تنگی نفس و تب همراه نباشد و شدت آن ها در حال افزایش نباشد؛ خطرناک نیست و از علائم انتهایی بیماری کرونا محسوب می شود.

فاطمی در پایان گفت: اگر این سرفه ها همراه با تنگی نفس، تب و یا خلط خونی باشد افراد باید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهند. البته این احتمال وجود دارد که  بسیاری از ما ناقل بدون علامت باشیم و بدون آنکه از این مسئله اطلاع داشته باشیم باعث انتقال بیماری و انتشار ویروس  به دیگران شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس