کد خبر 1065176
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
ظریف ایران روسیه ترکیه

سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت هنوز تاریخی برای برگزاری نشست مشترک ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب آستانه درباره سوریه تعیین نشده است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین پنجشنبه گفت هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری نشست ایران، روسیه و ترکیه در خصوص تدوین قانون اساسی سوریه معین نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، پسکوف گفت: «هنوز هیچ تاریخ مشخصی تعیین نشده است. دیپلمات‌ها درباره رایزنی در خصوص آن هستند.»

بیشتر بخوانید:

توافق روسیه، ایران و ترکیه درباره ادلب سوریه

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه ( ایران، ترکیه و روسیه ) امروز (چهارشنبه) سوم اردیبهشت ماه به صورت «تله کنفرانس» برگزار شد.

در این جلسه که به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه برگزار شد، محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاورف درباره آخرین تحولات مربوطه از جمله آخرین وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت بشردوستانه و بازگشت آوارگان رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور بر لزوم تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی در عالی‌ترین سطح بین سه کشور ضامن روند آستانه به عنوان مهمترین و موثرترین روند حل و فصل بحران سوریه تاکید داشتند.

طرفین همچنین با تاکید بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز حل و فصل سیاسی بحران سوریه و جداسازی تروریست‌ها از معارضان، بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس