کد خبر 1181956
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
ترکیه ایران روسیه

پانزدهمین اجلاس بین المللی آستانه برای بررسی بحران سوریه با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه از صبح امروز در آدلر سوچی آغاز شد.

به گزارش مشرق، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای ضامن آتش‌بس بامداد امروز وارد سوچی شد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: دیپلماسی فعال ایران به پیش می‌رود

نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه طی چند دور مذاکرات دو روزه، آخرین تحولات سوریه، تعیین دستورالعمل‌های کمیته قانون اساسی سوریه، مسئله بازسازی و بازگشت آوارگان و چشم‌انداز همکاری‌های چندجانبه را بررسی می‌کنند.

الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه پیش از آغاز مذاکرات گفت: روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس، در چهارده دور مذاکرات توانستند با در پیش گرفتن روندی مثبت و سازنده، به تثبیت شرایط و بازگشت صلح و آرامش در سوریه کمک کنند.

لاورونتبف به برگزاری نشست بین المللی صلح سوریه در ژنو سوئیس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از مهمترین دستور کارهای مذاکرات سوچی، تعیین تکلیف کمیته قانون اساسی و دستیابی به اجماع بین همه گروه‌های سوری در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس