کد خبر 106447
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

وزارت خارجه انگليس كه مركز جاسوسي اش در تهران چند ماهي است تعطيل شده اقدام به تاسيس يك پايگاه اينترنتي فارسي زبان به نام «بريتانيا براي ايرانيان» كرده است.

به گزارش مشرق ؛ کیهان در ستون ویژه های خود نوشت :

تبعيد جاسوسخانه انگليس به فضاي مجازي
وزارت خارجه انگليس كه مركز جاسوسي اش در تهران چند ماهي است تعطيل شده اقدام به تاسيس يك پايگاه اينترنتي فارسي زبان به نام «بريتانيا براي ايرانيان» كرده است.
تاسيس اين پايگاه كه دولت انگليس آن را «سايت رسمي» وزارت خارجه خود به زبان فارسي خوانده، در شرايطي صورت مي گيرد كه چندي پيش سفارت انگليس در تهران در پي مصوبه مجلس تعطيل شد و روابط ديپلماتيك دو كشور به صفر رسيد.
آنگونه كه اقدامات اطلاعاتي و دستگيري هاي پس از سال 88 نشان داد سفارت انگليس در تهران نقشي عمده در اقدامات خرابكارانه در داخل ايران داشته و عملا به عنوان ترمينال اطلاعاتي غرب عليه ايران عمل مي كرده است.
تاسيس پايگاه اينترنتي «بريتانيا براي ايرانيان»- كه تقريبا به طور كامل خالي از هرگونه محتواست- نشان مي دهد انگليسي ها پس از تعطيلي سفارت چاره اي جز انتقال فعاليت هاي خود به فضاي مجازي نديده اند.
ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در يك فيلم ويديويي كوتاه كه براي راه اندازي اين پايگاه اينترنتي تهيه شده است از مردم ايران(!) مي خواهد به اين سايت مراجعه كرده و از اخبار و گزارش هاي آن استفاده كنند!
گفتني است دولت انگليس با سابقه حضور نزديك به 200 ساله خود در ايران نقش كليدي و حساسي را در حمايت از تروريست ها، شكار جاسوس و اخيرا در فتنه 88 برعهده داشت و بسياري از اين فعاليت هاي تخريبي و استكباري را از طريق سفارتخانه خود در ايران دنبال مي كرد. اظهارات وزير خارجه انگليس در كليپ ويديويي مورد اشاره به وضوح نشان مي دهد كه تعطيلي سفارتخانه روباه پير در تهران تا چه اندازه براي آمريكا و متحدانش خسارت آفرين بوده است.
تلويزيون صداي آمريكا نيز اقدام دولت انگليس درخصوص براه انداختن وب سايت مجازي براي مردم ايران را مورد توجه خود قرار داد. به گفته صداي آمريكا دولت انگليس مي كوشد از طريق سفارت مجازي منازعه با ايران را مديريت كند و از طريق اين وب سايت براي ايجاد شكاف ميان مردم و نظام بهره برداري كند.

تحريم ايران رانندگي در اسپانيا را به يك آرزو تبديل كرده است
يك شبكه روسي در گزارشي از مادريد اعلام كرد؛ با اعمال تحريم بر ضد ايران، بخش قابل توجهي از اسپانيايي ها راندن يك خودرو را امري تجملاتي خواهند دانست.
راشاتودي گفت: با ممنوع شدن تعاملات بانكداري الكترونيك با ايران توسط اتحاديه اروپا -كه البته خبر صحيحي نيست- ممكن است ايران با برخي مشكلات اقتصادي مواجه شود اما شايد اتحاديه اروپا در تلاش براي اعمال فشار بر ايران اسپانيا را نيز به دردسر افكنده باشد.
راشاتودي افزود: با اين حال، به نظر مي رسد كه اين اقدام بر سطوح متوسط اروپا و بالاخص اسپانيا نيز تاثير گذارد. اسپانيا روزانه بيش از 1/5ميليون بشكه نفت از ايران وارد مي كند.
«ميگوئل آنخو مورادو»، روزنامه نگار اسپانيايي در اين خصوص به راشاتودي گفت: «حتي تصور اينكه اقدام عليه ايران جدي شود به كشورهايي چون اسپانيا، يونان و ايتاليا ضربه مي زند، حتي بيش از ضربه اي كه تحريم به ايران وارد مي كند.
بر اساس گزارش فوق، ضعيف ترين اقتصادهاي اتحاديه اروپا از جمله اسپانيا، يونان و ايتاليا بيش از همه تاثير تحريم ها را درك خواهند كرد.
اسپانيا پس از ايتاليا بزرگ ترين وارد كننده نفت از ايران در بين كشورهاي اتحاديه اروپاست. با اعمال تحريم بر ضد ايران، بخش قابل توجهي از اسپانيايي ها راندن يك خودرو را امري تجملاتي خواهند دانست. اما به هر حال، اسپانيا تا ماه جولاي براي يافتن جايگزين نفت ايران فرصت خواهد داشت. اسپانيا هم قول داده است كه واردات نفت ايران را متوقف كند و يا حداقل به مقدار كم برساند.
قيمت بنزين در اسپانيا بين كشورهاي اتحاديه اروپا از كمترين قيمت هاست اما شروع به افزايش كرده است و تحريم نفتي ايران آن را بيشتر نيز خواهد كرد.
اين در حالي است كه قيمت نفت در امريكا، انگليس و فرانسه هم به نحو بي سابقه اي رشد كرده است.

سي ان ان: اوباما بي عرضه تر است يا جمهوري خواهاني كه آمريكا را ورشكست كردند؟
شبكه سي ان ان اعلام كرد لفاظي رقباي انتخاباتي باراك اوباما درباره لزوم جنگ عليه ايران به خاطر اين است كه آنها مجبور نيستند در اين باره تصميم بگيرند اما اوباما به عنوان يك تصميم گير نمي تواند اين گونه حرف بزند.
سي ان ان در تحليلي خاطرنشان كرد: آمريكا و حاميان آن نمي توانند از عهده هزينه هاي يك جنگ جديد برآيند. در چنين موقعيت پيچيده اي رقباي سياسي باراك اوباما از تمام فضاي رسانه اي در آمريكا بهره جسته و اقدامات و موضع گيري هاي وي را به باد حمله مي گيرند. بعيد است كه مقامات ايران به اين فكر بوده باشند كه با پيشبرد برنامه هاي هسته اي خود عملا مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري در آمريكا را در چنگ خود بگيرند ولي اين حالت واقعا اتفاق افتاده است.
به گزارش راديو فردا، در ادامه تحليل سي ان ان آمده است: رقباي اوباما، او را زير سؤال مي برند. بقيه ماه هاي سال 2012 نيز به همين ترتيب براي باراك اوباما دردسرآفرين خواهد بود. رقباي باراك اوباما از اين موقعيت ويژه برخوردار هستند كه براي اظهارنظرهاي خود لازم نيست مالياتي بپردازند. آنها هر حرفي كه بخواهند مي توانند بزنند چون مجبور نيستند هيچ تصميمي بگيرند. البته فراموش نكنيم كه حدود پنج سال پيش نيز باراك اوباما به عنوان يك سناتور كم سابقه در موقعيت مشابهي قرار داشت. وي به شدت از عمليات ارتش آمريكا در عراق موسوم به «تجسس و تعقيب» در دوران رياست جمهوري جورج بوش انتقاد مي كرد. اما چند ماه بعد با شروع كارزار انتخاباتي به عنوان نامزد رياست جمهوري از اين عمليات به عنوان يك موقعيت بزرگ تمجيد كرد.
تحليلگر شبكه «سي ان ان» تاكيد مي كند: بين سال 2007 و شرايط كنوني يك تفاوت بنيادي وجود دارد. باراك اوباما در كارزار انتخاباتي خود در سال 2007 از پايان دادن به دو جنگ عراق و افغانستان دفاع مي كرد در حالي كه امروزه رقباي وي طرفدار آغاز يك جنگ عليه ايران هستند. اين يعني پيشبرد همان سياست هاي اشتباه جورج بوش كه بودجه آمريكا را از 3/2 تريليون دلار پس انداز به حالت ورشكستگي و بدهي 15 تريليون دلاري رساند.
وب سايت سي ان ان تاكيد كرد: امروزه رقباي باراك اوباما ديگر نمي توانند از استدلال هاي كهنه شده دوران جورج بوش استفاده كنند. تمام آنچه كه آنها براي گفتن دارند اين است كه رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران ضعيف عمل كرده است.
در همين حال پايگاه صهيونيستي «اسرائيل فلش» در تحليلي اعلام كرد: اوباما به خوبي مي داند جنگ با ايران اقتصاد آمريكا را بي ثبات تر مي كند و بخت وي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري را كاهش مي دهد. به همين دليل وي به دنبال راهي براي كنار آمدن با برنامه هسته اي ايران است.


صداي آمريكا مثل محافل كمونيست هاست
يك عضو اخراجي صداي آمريكا فضاي اين شبكه را مانند دوران شوروي استالين دانست.
چالنگي كه جمعه هفته گذشته حكم اخراج خود را از مسئولان شبكه صداي آمريكا دريافت كرده بود در صفحه فيس بوك خود مديران اين شبكه را تهديد به افشاگري كرد تا اينكه در يك مقاله تمامي پشت پرده اخراج خود از صداي آمريكا را برملا كرد.
چالنگي در اين مقاله با اشاره به برنامه تفسير خبر كه زماني اجراي آن را بر عهده داشت عنوان مي كند: يكي از دلايل تعليق و سپس اخراج من ازVOA سوال از مديران اين شبكه به خاطر كم كردن زمان برنامه و سپس گرفتن اين برنامه از من بوده است.
فضاي حاكم بر شبكه صداي آمريكا آكنده از تبعيض و فساد اداري بود و من در يك جلسه كه با مسئولان ارشد صداي آمريكا داشتم اين مورد را به آنها گفتم. سوءمديريت در بخش فارسي صداي آمريكا سبب شده است تا وضعيت كنوني اين شبكه مانند فضاي حاكم بر ادارات شوروي سابق شود.
چالنگي در ادامه به كيفيت پايين برنامه هاي صداي آمريكا اشاره مي كند و دليل ديگر اخراج خود از اين شبكه را انتقال انتقادات خود به سطوح بالاي مديريتي در شبكه صداي آمريكا عنوان مي كند و مي گويد: مديران سطوح بالاي مديريتي در صداي آمريكا به من قول دادند كه به خاطر اظهارات من هيچ انتقام جويي از من صورت نگيرد اما مديران بخش فارسي از جمله رامين عسگرد تحمل اين انتقادات را نداشتند.
مجري با سابقه و اخراجي صداي آمريكا در مقاله خود چندين بار به تامين منابع مالي شبكه وابسته به سازمان سيا توسط ماليات دهندگان آمريكايي نيز اشاره كرده و معتقد است بخش فارسي شبكه صداي آمريكا پول ماليات دهندگان را حيف و ميل مي كند.
در همين حال موسسه بين المللي هريتيج آمريكا نيز با انتشار يك گزارش تفصيلي تاكيد كرد اگر دولت آمريكا مي خواهد بفهمد چرا در ارتباط با ايرانيان دچار مشكل است بايد به وضعيت شكست خورده و ورشكسته صداي آمريكا نگاهي بيندازد.
هريتيج دراين گزارش با اشاره به اينكه «اختلافات فراواني درون كاركنان شبكه صداي آمريكا وجود دارد» مي نويسد كه تبعيض هاي مالي فراواني در بين كاركنان اين شبكه وجود دارد.
گفتني است كه مديريت صداي آمريكا علت اصلي ناكامي اين رسانه در جلب مخاطب را وجود افراد كم سواد و فاقد ابتكار و مهارت در حرفه رسانه و خبر مي داند و به افرادي نظير چالنگي به عنوان نمونه هاي اينگونه افراد كه باعث افت مخاطب در صداي آمريكا شده اند اشاره مي كند.
موسسه آمريكايي هريتيج در گزارش خود پيرامون ناكامي صداي آمريكا علاوه بر حضور افراد ناآشنا با كار رسانه كه اخيرا اخراج شده اند از بي اعتمادي مردم ايران به دولت آمريكا نيز به عنوان يكي از عوامل اصلي ياد مي كند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس