تدروس آدهانوم

رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هشدار داد بدترین وقایع مربوط به شیوع کرونا هنوز اتفاق نیفتاده‌اند.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان جهانی بهداشت دوشنبه با اشاره به تبعات شیوع بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» هشدار داد «بدترین وقایع» هنوز پیش رو هستند. 

«تدروس آدهانوم» درباره اینکه چرا فکر می‌کند بیماری‌ای که بیش از ۲.۵ میلیون نفر را آلوده کرده و به مرگ ۱۶۶۰۰۰ نفر منجر شده می‌تواند عواقب هنوز بدتری داشته باشد توضیحی ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید:

آمار عجیب انسان‌های در قرنطینه به دلیل شیوع کرونا

بسته معیشتی ۱۲۰۰ دلاری عملا به کار نمی‌آید!

با این حال، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و سایر مقام‌های این سازمان قبلاْ از شیوع این بیماری در قاره آفریقا که کشورهایش از لحاظ توسعه‌یافتگی بخش درمان وضعیت چندان مطلوبی ندارند ابراز نگرانی کرده‌اند.

آدانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «به ما اعتماد کنید. بدترین اتفاق‌ها پیش رو هستند.»

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز درکش نمی‌کنند.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    63 5
    ای خااااااااااااااالق به دااد ما برس. ما ظلم کردیم بر ما عفو بفرما و خوبان جامعه را از ما نگیر.
    • kl IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 33
      شاید تو ظلم کردی ما که ظلم نکردیم چرا از جانب بقیه دعا میکنی خرافاتی دیونه
    • CH ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 0
      من معلم هستم و ظلمی به کسی نکردم. از پولم هم مطمئنم. اما تو با توهینی که کردی به من ظلم کردی. من یادگرفتم و میدانم که در دعا باید طلب غفران از گناهان کرد و گاه رفتن نیکان جامعه خودش عبرتی است برای امثال توی فحاش. شب این پیام رو نوشتم تا بدونیم هر روز باید طلب استغفار کنیم. اونی که باید بفهمه خوب میفهمه اما امثال تو همونطوری که از پیامت پیداست متاسفانه کور باطن هستی. خدا ببخشه تو رو.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      1 0
      بودجه این بابا رو قطع کرده اند. حالا داره جلز و ولز میکنه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    13 3
    تا میتونید دعا کنید برای ظهور،به اینده که فکر میکنم نمیتونم جهان رو بدون آقا تصور کنم.
  • ببسیمچی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    12 2
    اگر اشتباه می کنم دوستان بفرمایند ولی من نسبت به این حرف ها احساس عجیبی دارم. حس می کنم چیزی از مردم درباره ی این ویروس داره پنهان میشه. حس می کنم جمله ی ایشون خیلی مشکوکه. جدا از تبعات اقتصادی داستان، این موضع گیری درباره ابعاد وخیم تر ویروس بسیار وحشتناکه. شخصا فکر می کنم جامعه پزشکی جهانی با چیزی روبرو شده که هرگز پیش از این تابحال ندیده بوده و برای بهم نریختن جوامع بر برخی از جنبه های ناشناخته و ترسناکش سرپوش میذهرن.
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 7
    حیف نون که به اینا میدن
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    6 10
    وقتی خودشون میسازن و شیوع میدن خودشون هم درباره چیزی که ساختن حرف میزنن و منتظر عواقب بعدیش هستند تمام سازمانهای جهانی دشمن انسانها و زیر نظر و عامل شیطان هستند
  • CA ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 4
    علت اینکه چنین تحلیل بیمنطقی ارائه داده این هست که آمریکا و چند کشور دیگر سهم خود از بودجه این سازمان را قطع کرده اند تا با بازی روانی بیشتر با دیگر کشورها آمریکا بتواند باعث ایجاد شورش در بعضی از کشورها و خراب کردن وجهه موفق چین برای ضربه اقتصادی هست. وگرنه چ ا یک رئیس سازمان بدون ارائه توضیح بخواهد بدون مدرک افکار دلبخواهی را به جامعه جهانی تحمیل کند. بایستی کشورهایی که سهم خود را قطع کرده اند. ا به میز محاکمه کشاند تا مسأله بهداشت جهانی حل گردد. کرونا صد در صد سیاسی هست وگرنه آنفلوآنزا و خیلی بیماریهای دیگر بیشتر میکشند. بازی روانی با مردم برای فقیر کردن بیشتر هست و دادن ابزار دست اصلاح طلب برای فقیرتر کردن مردم ایران می‌باشد. اصلاح طلب حتی محافظت سایبری انجام نمی‌دهد و قربانیان سایبری ایران بیشتر از کرونا هست.
  • SG ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    از طرف انسان بر طبیعت خیلی ظلم شده : درختها تبدیل به کاغذ شد . دود کارخانه ها و ماشین ها هوا و اسمان را الوده ساخت . مصرف زیاد و بیش از حد انرژی اب زمین را بیرون کشید و خشک سالی به وجود امد . زمینهای کشاورزی اسایش ندارند و هر ساله کشت میشوند . پس باید این کارها پاسخی داشته باشد . این جهان کوه است و کار ما ندا . بازگردد این نداها سوی ما .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    نویسنده 10:53.شیطان رجیم به امثال تو سجده میکنه. کسی که دعا رو خرافه بدونه یا خودش شیطونه یا لقمش بی تردید حرامه.ژنت خراااابه! بهر حال نفوذی عوضی جای تو، تو مشرق نیوز نیست،حواست باشه!!!!!!!
  • بک دوست IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    باسلام به همه مردم خوب ایران وخوانندگان فهیم مشرق .در پاسخگویی سعه صدر داشته باشیم ورهرو سخن شهید سردار عزیزمان حاج قاسم باشیم «میخواهم با اون جوانها وافرادی که ظاهرشون مثل من نیست گفتگو کنم وحرفاشونو بشنوم دلم میخواهد اونها هم حرفاموبشنوند» اینجا محل تبادل سخنهاست ما نگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم پس جادلهم بالتی هی أحسن بهترینها رابرایتان از خدا آرزومندم ودر همه حال عذر تقصیر به پیشگاه خدا آوریم بقول سعدی که شکر یکی از هزار را بجا نیاوردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس