کد خبر 1064062
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

به گزارش مشرق، محمد رستم پور فعال فضای مجازی در صفحه تلگرام خود نوشت: در حالی که«رابرت مرکر»، چهره ذی‌نفوذ صندوق پوشش ریسک مرکر که در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، بیش از 15 میلیون دلار صرف گروه‌های حامی ترامپ کرد و گروه‌ها و حامیانش در تلاشند از شیوع کرونا برای تشدید احساسات ضدچینی استفاده کنند، دیگر حامیان کلیدی ترامپ که برای سال‌هاست روابط و منافع تجاری هنفگتی با چین و به ویژه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در ماکائو، منطقه ویژه تجاری اما خودمختار برقرار کرده‌اند، در نقطه مقابل قرار دارند. 

بزرگترین حامی مالی ترامپ و جمهوری‌خواهان آمریکا، یعنی شلدون آدلسون و همسرش، نزدیک به 30 میلیارد دلار از ثروت خود را از شرکت‌ها و کازینوها و مراکز تفریحی ماکائو و سنگاپور به دست می‌آورند. آدلسون که از روابط شخصی خود با سیاستمداران در جهت شکل دادن به سیاست خارجی آمریکا استفاده می‌کند، از این روابط برای توسعه امپراتوری قمار بهره می‌برد. آدلسون در سال 2001 با تحریک اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مانع از تصویب یک قطعنامه علیه چین که با برگزاری المپیک به خاطر مشکلات حقوق بشری چین مخالفت می‌کرد، شد و از آن سال، روابط عمیقی با چین پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NZ ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    4 29
    از اینروست که پیشتر هم خدمتتان عرض کردم همانطورکه صد البته با غرب مشکلات اساسی داریم اما بهمان اندازه و حتی با حساسیت بسیار بیشتر باید در مورد چین حساس باشیم و از احساسات و تعارف سیاسی بسیار پرهیز کنیم. تکلیف ما با غرب بواسطه تجربه تلخ تاریخی مشخص است اما در مورد چین بسیار متفاوت است بلحاظ اینکه آنها یک قدرت نوظهور هستند و البته با پیچیدگی بسیار خاص آن بواسطه دست نخورده بودن این کشور و نژاد آن در مقایسه با شرایط آمریکا و حفظ قاطع کمونیسم با کشف راههای نفوذ و تسلط بر اقتصاد غرب. تحرک صهیونیسم بسمت چین بصورت حتمی نمی تواند نشانه دست برداشتن آنها از آمریکا باشد بلکه آنها و با مشارکت پنهان هسته تفکر سلولهای خاکستری انگلاساکسونها در حال صرفا نفوذ و انعطاف پذیری فرهنگی چین در فاز نخست پیشروی خواهند بود. روسیه بصورت تاریخی مثل ما تجربه تلخ از غرب دارد و از زمان روی کار آمدن پوتین بلحاظ تجربه امنیتی و سپس تجاری او در رابطه با غرب فضای بیداری روسیه قدم به قدم در حال رشد است. پس تنها جاییکه که می تواند اهداف غرب و صهیونیسم در بلعیدن دنیا و بخیالشان فروپاشی چین, روسیه و ایران را مهیا کند تغییرات فرهنگی و مذهبی در چین است. اما آنچه ما باید انجام دهیم حضور متقابل است اما نه بمعنی رشد تعارف سیاسی چراکه کار ما را در آینده بسیار پرهزینه می کند. یعنی بجد باید در مسائل تولیدات داخلی و حوزه استراتژیک و منافع ژئو پلیتیک بی تعارف باشیم. بنابراین باید متوجه باشیم هیچگاه چین حتی یک سنت هم بابت کمک به انسانیت یا نوع دوستی انجام نمی دهد مگر منفعتی در بین باشد ولو اینکه تصور شود هماهنگی در پشت درهای بسته باشد. کمک انساندوستانه در مقابل کمک انساندوستانه یک احترام متقابلی است در بین ملتهاست اما ما با ادبیات کمک انساندوستانه بیشتر از هر ملتی آشناییم بلحاظ اعتقادات مذهبی و فرهنگی تا جاییکه مردان آسمانی ما برای اینراه ایثارها کردند تا پای جان. بنابراین در شرایطی که به دشواری در شرایط سخت در حال باور به توانایی های خودمان هستیم باید بسیار هوشیارانه برخورد کنیم
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    22 2
    آمریکا برده اسراییل کودک کشه
  • یکی از مردم IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 14
    چین به دنبال حکمرانی به دنیا به شیوه خودشه ...قصد داره یه دنیای کمونیستی زیر نظر خودش بسازه...عجیب نیست که یه عده تو آمریکا هم طرفدار بی تجربه ای مثل ترامپ باشن تا این دنیای کمونیستی براشون ساخته بشه و خودشن جزء بالاترینهای دنیا باشن!!!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    کمپین(انگلیسی) = کارزار ، پویش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس