کد خبر 1063976
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
ظریف

وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی به دمشق سفر کرده با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف را در این سفر علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و حمیدرضا دهقانی پوده دستیار وزیر و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه همراهی می‌کنند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز (یکشنبه) اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه اول اردیبهشت ماه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات سوریه عازم دمشق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرایی سفر ظریف به سوریه در بحبوحه بحران کرونا

وی افزود: ظریف در این سفر یک روزه با بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی گفت که در سفر ظریف به دمشق طیف وسیعی از مسائل در این سفر مطرح می‌شود و افزود: لازم بود بعد از مدت‌ها دیدار بین مقامات ایران و سوریه نبوده، یک سفر و دیدار برای هماهنگی امور به ویژه در شرایطی که الان در آن قرار دهیم بین ایران و سوریه انجام شود و این سفر اخیرا برنامه‌ریزی شد و ظریف در آنجا راجع به تحولاتی که در منطقه رخ داده و همین طور تحولات در داخل خاک سوریه در مبارزه آنها علیه تروریسم، رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

وی همچنین عنوان کرد: روند آستانه به عنوان مهمترین روند سیاسی که ممکن است به شرایط بهتری در این وضعیت فعلی بینجامد، همچنان در دستورکار کشورهای عضو از جمله ایران قرار دارد و بنا بود نشست سران عضو روند آستانه را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده، ولی این بدان معنا نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ما در این زمینه مختل شود. این سفر لازمی بود که در زمان مناسب انجام شد و امیدوارم به نتایج خوبی منجر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس