ویژه های مشرق 1 اردیبهشت 99

بوداییان نژادپرست که تحت تأثیر آموزه‌های «دالایی‌لاما» قرار دارند، معتقدند که کسی که مسلمان شده باشد نژاد او دیگر میانماری نیست و باید کشته شده و یا از این کشور اخراج شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حامی نسل کشی مسلمانان در ارگان دولت چه می‌کند؟!

روزنامه ایران در صفحه اول شماره امروز در گزارشی با عنوان «از بیم های کرونا تا امیدهای پساکرونا» به بازنشر گزارشی از نشریه آمریکایی «تایم» پرداخت.

اما نکته قابل تأمل در این میان، انتشار تصویر «دالایی لاما» در صفحه اول ارگان رسانه ای دولت است.

روزنامه ایران در این گزارش نوشت:«در روزهایی بسر می بریم که همه سرگردان میان نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس قرن، کرونا هستند...امیدها در امروز زندگی بشر آنجا کمرنگ می شود که می‌بینند تاکنون هیچ درمانی برای این ویروس و بیماری ناشی از آن تاکنون به‌دست نیامده است. از همین رو اکنون اولویت نخست همه انسان‌ها از مردم عادی گرفته تا رهبران جهانی تنها خلاصی از این ویروس که نخستین ویروس قرن اخیر است که تمامی کشورها را در بر گرفته و درمان کووید ۱۹ است».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:« دالایی لاما رهبر بوداییان تبت می گوید:"در عقاید بودا، هیچ جزئی از جهان مستقل نیست و به همین دلیل نیز بارها بر مسئولیت جهانی تأکید کرده‌ام...در این بحران ما نگران عزیزانمان، آینده جهان، اقتصاد و زندگی‌های فردی‌مان هستیم اما تنها با دعا نمی‌توان کاری از پیش برد».

ارگان دولت، دالایی لاما را یکی از رهبران جهانی و از طرفداران صلح و سلامت مردم جهان معرفی کرده است. این در حالی است که دالایی لامای به ظاهر صلح طلب، به مانند آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل همواره ژست‌های خندان با جملات قصار بشردوستانه را چاشنی دیدارها و صحبت‌های خود می‌کنند، اما واقعیت این صلح‌طلبان بودائی چیز دیگری است.

براساس مستندات متعدد، «دالایی لاما» یکی از مهره‌های آمریکا در شرق آسیا است. بوداییان نژادپرست که تحت تأثیر آموزه‌های «دالایی‌لاما» قرار دارند، معتقدند که کسی که مسلمان شده باشد نژاد او دیگر میانماری نیست و باید کشته شده و یا از این کشور اخراج شود.

در سالهای گذشته خشونت علیه مسلمانان در سرتاسر کشور میانمار گسترش یافت.پس از سفر هیلاری کلینتون(وزیر خارجه وقت آمریکا در دولت اوباما) به میانمار و تاکید بر انجام اصلاحات در این کشور دهها هزار مسلمان به فجیع ترین شکل ممکن کشته شده‌اند. در حقیقت نسل کشی مسلمانان در میانمار را می‌توان سوغات مقامات آمریکایی برای این کشور نامید که با چراغ سبز و حمایت دالایی لاما انجام شد.

آیین بودایی به عنوان یک آیین فاقد «خدا» و بسیار درونی و شخصی، یک نوع «معنویت» بی خطر و غیرسیاسی ایده آل برای نظام سرمایه داری است تا آن را به عنوان یک نسخه بدیل برای ادیان ابراهیمی، به ویژه اسلام، به جویندگان معنویت مدرن و شیک و مثلا امروزی عرضه کنند. در همه این سال ها، در تصویرسازی ماشین عظیم تبلیغاتی آمریکا که توسط کارگزاران صهیونیست اداره می شود، معمولا در برابر تصویر «مسلمان خشن و تروریست»، تصویر «بودایی صلح جو و انساندوست» به عنوان نمونه مطلوب تبلیغ شده است.

یکی از کارویژه های دالایی لاما، دین زدایی به طور عام و اسلام زدایی به صورت خاص است.

حالا سوال اینجاست که حامی نسل کشی مسلمانان در ارگان دولت چه می کند؟

** از دعوت به آشوب تا تفرقه افکنی،بازنده های انتخابات مشغول کارند

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «چرا رئیس مجلس بودن مهم شد؟» نوشت:«"آقای حدادعادل به آقای لاریجانی پیغام دادند در راستای وحدت اصولگرایان صلاح نیست من با شما رقابت کنم"؛ این پیام مخابره‌شده در مجلس نهم، چه از سر دغدغه واقعی وحدت بوده باشد و چه از سر آگاهی نسبت به نتیجه رقابت، ترسیم‌کننده وضعیتی است که این روزها در جریان اصولگرایی غایب است؛ جریانی که مدت‌های مدیدی است با بحرانی به نام «وحدت» و حب قدرت روبه‌رو شده و در بزنگاه‌ها به سختی و لطایف‌الحیل موفق به وفاق می‌شود؛ وفاقی که نه استراتژیک، بلکه تاکتیکی است و رقابت‌ها و حرف و سخن‌های بعدی نشان می‌دهد که تا چه اندازه این وحدت درون‌جریانی شکننده شده است. نمونه آن وضعیتی است که تا اینجای کار، حداقل پنج نفر برای ریاست صندلی بهارستان وارد گود رقابت شده و بعید نیست بر آن افزوده هم بشود».

در روزهای گذشته، «محمود میرلوحی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران و همچنین عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«اصولگرایان هوشیار باشند که اعتراضات دی‌ماه ۹۸ بعد از یک شور انتخاباتی در اردیبهشت همان سال رخ داد یا دو سال بعد در آبان ۹۸ بازهم اعتراضات گسترده‌ای اتفاق افتاد؛ بنابراین اعتراضات مردم به سیاسی‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها سریع رخ می‌دهد».

پس از آن، روزنامه اصلاح طلب ابتکار در گزارشی نوشت:«مجلس تمام‌اصولگرای یازدهم هنوز شروع نکرده با حواشی زیادی همراه شده است و همچنان درگیر حواشی بعد از انتخابات و بحث ریاست آینده مجلس است. در کنار این‌ها، شروعش با یک بحران در کشور همراه است، بحرانی که قرار است حداقل به گفته کارشناسان تا یک سال آینده با آن مبارزه کرد...بنابراین این مسئله خودش برای مجلس آینده یک محدودکننده محسوب می‌شود که نتواند براساس برنامه‌های خود پیش برود».

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با ترافیک کاندیدا مواجه بودند، اما به دلیل کارنامه بسیار ضعیف و غیرقابل قبول در دولت و مجلس نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند.

طیف اصلاح طلب در مجلس دهم، بجای رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، مشغول سلفی گرفتن با مقامات خارجی و اروپاگردی و تشکیل کمیته رفع حصر بود. حالا این طیف پس از شکست در انتخابات، بجای ارائه راهکار برای رفع مشکلات، یکروز منتخبان مجلس یازدهم را به آشوب خیابانی تهدید کرده و روز دیگر اینگونه القاء می کند که میان منتخبان مجلس یازدهم، اختلافات جدی و عمیقی وجود دارد.

لازم به ذکر است که در مقطع تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم، اصلاح طلبان اینگونه القاء کردند که میان اصولگرایان، اختلافات جدی وجود دارد و به همین دلیل، هیچگاه به لیست واحد نمی رسند. علیرغم تبلیغات سنگین و فضاسازی اصلاح طلبان، طیف اصولگرا به لیست وحدت رسید و توانست ۳۰ بر هیچ در تهران پیروز شود.

** در پساکرونا نیازمند انعطاف در سیاست خارجی هستیم

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«نباید فراموش کرد که به هر روی تحریم مشکل بزرگی برای کشور است و معضلات بسیار گسترده‌ای در حوزه اقتصاد، اشتغال، معیشت و... ایجاد کرده ‌بود که با شیوع کرونا این معضلات گسترده‌تر و حل‌ و فصل آنها سخت‌تر شد. اما باید به این نکته توجه داشته ‌باشیم که همیشه در برخورد با معضلات بین‌المللی می‌توان انعطاف‌هایی به خرج داد و تعامل‌های راهگشایی برقرار کرد».

حامیان سیاست خارجی دولت، در هفته های اخیر بارها تاکید کرده اند که باید در پساکرونا به دنبال تنش زدایی و تعامل با کشورهای غربی باشیم.

اما این جماعت هیچگاه حاضر نیست که تجربه تلخ و پرهزینه برجام بازگو شود. توافق هسته ای در دولت روحانی با شعار تعامل و تنش زدایی کلید خورد. اما در نهایت به عاملی برای فشار بر ایران و ایجاد تنش و افزایش تحریم ها تبدیل شد.

در دنیایی که قانون جنگل بر آن حاکم است، نشان دادن ضعف عواقب خطرناک و تاسف باری به دنبال دارد. ما باید قوی شویم.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب تاکید کردند:«سردمداران نظام سلطه(از عزت جمهوری اسلامی ایران) نگرانند؛ پیشنهادهای آنها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است.امروز ملت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایتکار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیر قابل اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه‌حال، عزت کشور و ملت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البته از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    14 12
    هرچند به اصلاح طلبان اعتمادی ندارم ولی اصولگرایان هم از سر همین کرباسن و به اونایم اعتمادی نیست
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      7 9
      پس بیا و به لشکر دلاور و مسلح حجاریان بزرگ بپیوند تا قیام کنیم .
    • سید IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      32 2
      البته این نکته مهم امروزه اظهرمن الشمس شده است که هرچه نادان تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!
  • فقط اعدام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    10 14
    همه باید اعدام بشن .
    • SE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      13 9
      تو اعدام بشی همه راحت میشوند
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    29 4
    ای مرده شور ننگنامه لجن برجام رو ببرن
  • حیدر صالح IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    15 2
    ضرب المثلی هست که میگه "یا بازی هستم یا بازی نه" این اصلاحاتچی ها یا تزریق نامیدی می کنند یا دعوت به آشوب تا تسلیم مملکت به دشمن دست بر نمی دارند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    3 12
    کاری به اعتقادات بودایی ها ندارم که درسته یا نادرسته یا چقدرش درسته یا دالایی لاما چقدر ادم درستی هست. فقط اینو میدونم دالایی لاما چندبار به آنگ سان سوچی اعتراض کرد. ولی شما بگو چرا روسیه و چین و سوریه رای منفی به قطعنامه محکومیت دادن؟؟؟ و شما هی دارید براشون ماله می کشید؟؟؟؟و از همه مهمتر شما چرا تو همون جلسه محکوم نکردید و بعد اعتراضات امضا پست کردید؟؟؟!!!!
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    23 1
    دالایی لاما اززباله های بیمارستانی تولید غربیهاست وغربگرایان ایران هم که هرچه راتولید غرب باشد حلوا حلوا می کنند ولو نجس وناپاک باشد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    19 1
    تیتر پیک بیکاری روی عکسی که چیزی شبیه قطره های خونه چه معنی داره؟؟!! یاد پروژه آشوب افسادات نمیوفتین؟
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    10 1
    ميرلوحي بايد تحت تعقيب قراربگيره اين حرفها چيه
  • US ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    13 0
    وقتى بواسطه شيوع كرنا مردم مرگ را نزديك وحنى پشت درخانه ديدند به فكرواداشته شدند وهمينطور هرحرفى را قبول نكنند اصلاح طلبان ميگفتند مجلس درأس امور نيست دولت كاره اى نيست حالا ميگويند مجلس مهم است دولت مهم است ما اگر از مجلس ودولت بيرون رويم چنين وچنان ميشود يعنى بخيابان بريزيد ونگذاريد مارا ازمجلس دولت بيرون كنند شرم بر شما دروغگويان نوكر اجنبى
  • FR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    9 0
    یک لحظه تصور کنید قالیباف کاندیدای ریاست مجلس نشود قیافه این اصلاح طلبها ی دلقک دیدنی ست !
  • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    10 0
    درحال حاضر شرایط کاملا به سود انقلابیون هست وباید این دو سه هزار نفری که باعث بانی این شرایط هستند محاکمه ویا اعدام شوند باور کنید مملکت منتظر چنین تحولی هست ودر آخر ظهور منجی عالم ان شاءالله
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    2 3
    این یارو که فقط میگه ا"عدام"بالا خونه اش داده اجاره دیوانست!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 0
    حالا فهمیدم کلا کلمه اصلاح واصلاح طلب درفرهنگ وزبان آمریکایی یعنی کشتن مسلمین خصوصا شیعیان.
  • US ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 3
    شما یه چیزی میگی که چینی ها وقتی بشنوند خوشحال بشن. چون چین روی تبت ادعا داره و از دالای لاما خوشش نمیاد. اما مشرق نیوز من از کاربرهای حامی تو که همگی موجودات بددهن و پرخاشگری هستند نمیترسم و همچنین از ادبیات تو هم نمیترسم و نظرم رو بهت میگم. مسلمانان هم از این نمونه افراطی گری زیاد دارند. مثل داعش مثل القاعده مثل طالبان و صدها گزوه تروریست خشن که در دنیا به اسم اسلام فعال هستند. حتی ما شیعه هم شیعه منحرف انگلیسی و غیره داریم. بودایی ها هم منحرف دارند. در آیین بودا هیچ موجود زنده ای رو نمیشه کشت چه برسه به انسان. دالای لاما رهبر فرقه ای از بودایی ها دز تبت است با سایر فرقه ها کاری نداره. ضمن اینکه هر فتنه ای در دنیا درست میشه از توی گور گور به گور شده ی ملکه الیزابت و بریتانیا است. شما اگر خیلی مردی و خیلی راست میگی برعلیه ام الفساد کره ی زمین، ملکه ی انگلیس، مطلب بنویس، دالای لاما اصلا اهمیت نداره در دنیای امروز. او یه موجود فراموش شدست. منتهی وقتی اینجوری دربارش حرف میزنی یعنی فقط میخوای سفیر چین در ایران رو خوشحال کنی که با قلدری این همه ایرانی رو گرفتار کرونا کرد. دالای لاما اصن در معادلات امروز دنیا جایگاهی نداره. حالا تو ادمین مشرق، این حرفهای من رو منتشر کن و سربازای سایبری خودت رو بنداز به جون من بیان کامنت بگذارند و گاز بگیرند. مشرق، یه نیگا به کامنتات در صفحات سایتت بنداز. تو تبدیل شدی به یه سایت تندروی متعفن. بوی گند ازت بلند میشه. تبدیل شدی به یه سایت سخیف و وحشی. چشماتو باز کن. وای به حال اون کاندید ریاست جمهوری که تو بخوای در سال 1400 ازش حمایت کنی مشرق. چقدر بدبخت خواهد بود او.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 0
      در کدامین غار چپیده ای که از عالم بی خبری؟!!!!!!!!!!! یا کورررررررررررررر تشریف داری و کشتار و سوزاندن زنده زنده مسلمانان کودکان میانمار را نمی بینی؟ ایا کودکان افراطی هستند؟؟ شاید هم کور دلارهای دالایی هستی؟
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 0
      مشرق نیوز بر علیه ملکه انگلیس هم نوشته . مشرق نیوز بر علیه همه ظالمان نوشته و ان شاءالله خواهد نوشت ، پس بی خودی مشرق نیوز را به تندروی محکوم نکن .
    • DE ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 0
      شما یه چیزی میگی که چینی ها وقتی بشنوند خوشحال بشن.../ ولی شما ۰۲:۴۰ نصف شبی یه چیزی میگی که انگلیسی ها و امریکایی ها وقتی بشنوند خوشحال بشن...نکن این کارهارو عاقبت خوبی نداره .گور پدر عموسام و دای جون لاما و چین و امریکا وانگلیس و غربی ها همهشون مشکل دارن ولی هیچکدامشان به اندازه امریکا و انگلیس جنایت نکردند و جنگ راه نینداختند و گروه تروریستی درست نکردند انگلیس خبیث که تازه بهایی ها را هم درست کرد علاوه بر غارت گریها و کودتا ها و کشتن انسانها و دزدیهاش
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      پناه بر خدا یکجا میگی حامیان مشرق بد دهن وپر خاشگرن بعد خودت این همه پرخاشگری وبددهنی میکنی؟؟یا شاید مشرق ازخودش این کلمات سخیف رو پایین مطلبت اضافه کرده؟!!!!!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    خطاب به 2:40ببخشید خدمتتون یه سوال داشتیم حالتون خوبه!؟به نظر کسالت دارید پا گذاشتید رو پدال گاز وتند میری آخوی کمی آهسته تر خدای ناکرده توچاله وچوله ای نیفتی-!!؟وتصادف کنی یه نیش ترمز بدک نیست!!؟برای سلامتی جناب مشرق ودوستدارانش صلوات برمحمدوآل محمد-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس