کرونا/ امریکا و اروپا

جهان کماکان با آمارهای نگران کننده از ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند به طوری که آمریکا، انگلیس و ایتالیا روز یکشنبه از تعداد قابل توجه مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش مشرق، با گذشت دو ماه از شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان کماکان آمار کشته ها و مبتلایان به این ویروس مرگبار ادامه دارد به طوریکه شمار کشته شدگان در آمریکا، صدرنشین فهرست کرونای جهان، به مرز ۴۰ هزار تن رسید.

ترکیه شبانگاه یکشنبه از مرگ  ۱۲۷ تن دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. این کشور همچنین از ابتلای ۲۰۱۷ نفر دیگر در شبانه روز گذشته به ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: کشور ما اکنون پادشاه دستگاه تنفس مصنوعی است

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از مدیریت ترامپ

فرماندار ویرجینیا: ترامپ درباره کرونا دچار توهم است

پلوسی: ترامپ فکر می‌کرد کرونا به‌طرز جادویی ناپدید می‌شود!

در آمریکا کشور صدر فهرست  کرونای جهان ۳۶۶۷ مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شد. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۷ نفر در این کشور جان باختند. اینک شمار فوتی های این کشور به ۳۹۶۵۱ نفر رسیده است.

اسپانیا کشور دوم این فهرست نیز از شناسایی ۱۵۲۸ نفر جدید به کرونا خبر داد. در این کشور نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۰ نفر جان باختند و با احتساب این آمار شمار جان باختگتان ناشی از کرونا در اسپانیا به ۲۰۴۵۳ نفر رسید.

ایتالیا، از یگر کشورهای به شدت درگیر با کرونا  امروز آمار بالایی را در زمینه ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا اعلام کرد. در این کشور در شبانه روز گذشته ۴۳۳ نفر  جان باختند و در نتیجه آمار کلی فوتی ها به ۲۳۶۶۰ نفر رسید. این در حالی است که با احتساب ۳۰۴۷ مبتلای جدید به کرونا، اینک شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ۱۷۸۹۷۲ نفر رسید.

در قاره اروپا انگلیس نیز روز یکشنبه آمار بالایی در این زمینه اعلام کرد به طوری که با شناسایی ۵۸۵۰ نفر جدید دیگر، شمار کلی مبتلایان به کرونا در انگلیس به ۱۲۰۰۶۷ نفر رسید. شمار کشته شدگان در انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۹۶ نفر اعلام شد و در مجموع تا این لحظه ۱۶۰۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه نیز ۸۷۵ مورد جدید ابتلا به کرونا مشاهده شد. اینک شمار کلی مبتلایان در این کشور به ۱۵۲۵۷۸ نفر رسید. در شبانه روز گذشته ۳۹۵ نفر دیگر نیز به دلیل ویروس مرگبار کرونا جان باختند. اینک ۱۹۷۱۸ نفر در فرانسه جان خود را بابت کرونا از دست داده اند.

 در روسیه و در روز یکشنبه  ۶۰۶۰ مبتلای جدید به کرونا مشاهده شد. اینک در این کشور ۴۲۸۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند. روسیه از مرگ ۴۸ تن دیگر بابت ابتلا به کرونا خبر داد. در مجموع ۳۶۱ تن در روسیه جان خود را بابت کرونا از دست داده اند.

عربستان سعودی، از کشورهای غرب آسیا از ابتلای ۱۰۸۸ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بدین ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به ۹۳۶۲ نفر رسید. این کشور مدعی است که تاکنون ۹۷ نفر بابت کرونا جان باخته اند.

در بنگلادش از کشورهای واقع در شبه قاره هند نیز در شبانه روز گذشته ۳۱۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. تاکنون ۲۴۶۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

در قاره آفریقا امروز مراکش از ابتلای ۱۳۵ نفر دیگر به کرونا خبر داد. تاکنون ۲۸۲۰ نفر در مراکش به کرونا مبتلا شده اند.

در ژاپن، از کشورهای واقع در شرق دور که دولت این کشور شرایط اضطراری اعلام کرده، در شبانه روز گذشته ۵۰۱ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند. اینک در مجموع ۱۰۷۹۷ نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده اند

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    آمارها رو اشتباه دارید میدید
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    به ......!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس