کد خبر 1063402
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
دیاباته

فوتبال ایران تعطیل شده و دیاباته که اتفاقا روزهای پایانی لیگ نصفه‌ونیمه‌مان را به‌خاطر مصدومیت از دست داده بود با سفر به فرانسه تقریبا به‌مرز آمادگی رسیده ولی همزمان بحث احتمال جدایی‌اش هم مطرح است.

به گزارش مشرق، بازیکن مالیایی استقلال خیلی زودتر از آنکه فکرش را کند محبوب هواداران این تیم شد و با گل‌هایش بارها سکوها را به‌مرز انفجار رساند. با شادی گل معروفش که مثل ببر پنجه‌هایش را در هوا نشان می‌داد قلب‌های هواداران استقلال را هم تسخیر کرد و نشان داد می‌تواند همانی باشد که سال‌ها همه منتظرش بودند تا یک‌بار دیگر برای استقلال افتخارآفرینی کند.

حالا در این بین فوتبال ایران تعطیل شده و شیخ دیاباته که اتفاقا روزهای پایانی لیگ نصفه‌ونیمه‌مان را به‌خاطر مصدومیت از دست داده بود با سفر به فرانسه تقریبا به‌مرز آمادگی رسیده ولی همزمان بحث احتمال جدایی‌اش هم مطرح شده است.

از دیاباته به‌عنوان بازیکنی بامعرفت یاد می‌شود، هرچند قرارداد دوساله‌اش نیز به‌سادگی اجازه جدایی به او نخواهد داد، با این حال وجود بندهای فسخ قرارداد درصورت پرداخت نشدن مطالبات به‌موقع، باعث شده نگرانی‌ها درخصوص نماندن دیاباته شدت بگیرد. هواداران استقلال نگرانند ماجرای تیام که یک مهاجم گلزن بود تکرار شود. خودش اما برخلاف تیام دوست دارد در استقلال بماند. ازطریق یکی از نزدیکان مهاجم مالیایی توانستیم با او که این روزها در فرانسه مشغول آماده‌سازی است، صحبت کنیم. گفت‌وگو با شیخ دیاباته را در زیر می‌خوانید.

دوره نقاهت به پایان رسید؟

همین‌طور است اما فعلا نمی‌توان بازی کرد! فوتبال و حتی تمرینات هم تعطیل هستند و مشخص نیست این تعطیلی تا چه زمانی ادامه دارد، هرچند معتقدم باید شرایط دوباره برای حضور در زمین چمن فراهم شود و این‌طور نباشد که خدای‌ناکرده خطری کسی را تهدید کند. فعلا کرونا همه معادلات جهان را تغییر داده و مشخص نیست چه زمانی به پایان می‌رسد اما هرچه هست آرزو می‌کنم ‌ای‌کاش این اوضاع و احوال هرچه زودتر سپری شود و دوباره به روزهایی که بدون دغدغه و نگرانی در اجتماع کنار هم زندگی و معاشرت می‌کردیم برگشته و بتوانیم دوباره زندگی روزمره‌مان را از سر بگیریم. برای من هم سخت است که بخواهم در این شرایط مثل هر فوتبالیست دیگری بدنم را آماده نگه دارم و فقط دعا می‌کنم دوباره خیلی زود درکنار هم‌تیمی‌هایم به زمین فوتبال بازگشته و یک‌بار دیگر در کنار هم تمرین کنیم و مسابقه دهیم.

بیشتر بخوانید:

ستاره های استقلال: با این شرایط تمدید نمی‌کنیم

با همبازیان و کادر فنی استقلال در تماس هستی؟

 بله، دورادور از حال همدیگر باخبریم و هر از گاهی با هم صحبت می‌کنیم. در هر صورت این دوری‌ها دلتنگی می‌آورد و امیدوارم یک‌بار دیگر بتوانم هم‌تیمی‌ها و مربیانم را از نزدیک ببینم. حدود چندماهی که میهمان استقلال بودم خاطرات خوبی از این تیم و هوادارانش دارم. البته به‌جز روزهایی که مصدومیت باعث شد از ترکیب و تمرینات دور مانده و نتوانم تیمم را همراهی کنم، در سایر مواقع روزهای خوبی را در باشگاه سپری کردم. هواداران همیشه به من لطف داشتند و دارند و من هم سعی کردم با گل‌ها و عملکرد خوب در ترکیب تیم بخشی از لطف و محبت آنها را جبران کنم. حالا هم دلم برای گلزنی با پیراهن استقلال تنگ شده و ‌ای‌کاش با پایان کرونا یک‌بار دیگر بتوانیم در کنار هم به جشن و شادی بپردازیم.

با وضعیتی که داشتی در لحظاتی که نتوانستی استقلال را به‌خاطر مصدومیت همراهی کنی، چه چیزی بیشتر از همه تو را آزار داد؟

فوتبال است و هزار اتفاق به‌خصوص اینکه شما در فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنی و در فوتبال حرفه‌ای هر اتفاقی رخ می‌دهد. ازسوی دیگر مصدومیت جزء انکار‌ناپذیر فوتبال است و نمی‌توان جلویش را گرفت. شما هرچقدر هم آمادگی بدنی بالایی داشته باشید اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و مصدومیت‌های طولانی‌مدتی را به‌همراه داشته باشد. من در روزهایی که با آمادگی بالا در ترکیب استقلال بازی کردم، سعی کردم همه‌جوره در خدمت این تیم باشم. شاید دو دیدار دربی را که از دست دادم بخش غم‌انگیز و ناراحت‌کننده مصدومیتم بود به‌خصوص در دیدار برگشت که در اوج آمادگی بودم اما فشردگی بازی‌ها باعث شد با یک ضربه ناک‌اوت شوم و بعد از آن هم بازی برگشت مقابل پرسپولیس را از دست دادم، هرچند نمی‌توان ادعا کرد اگر بودم مثلا نتیجه دیگری به دست می‌آمد اما در هر صورت من هر زمانی که پیراهن آبی را پوشیدم با تمام وجود در زمین تلاش کردم و حالا هم امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا دوباره آن روز‌های شیرین و خوب تکرار شود.

از خاطرات تلخ مصدومیت گفتی. کمی هم به خاطرات خوب و شیرینی که در استقلال داشتی اشاره کن.

لحظه‌به‌لحظه حضور در استقلال سرشار از خاطرات خوب است، حضور درکنار همبازیان دوست‌داشتنی و دو سرمربی که با آنها کار کردم و البته هواداران که همیشه و همه‌جا به‌یادم بودند و به من لطف داشتند. در این بین خاطراتی هم هستند که می‌توان از آنها به‌عنوان نقطه‌عطف یاد کرد، مثل گلی که به شهرخودرو زدم تا استقلال بعد از سال‌ها به صدر جدول برسد و فقط حیف که آن شرایط ایده‌آل بعدا با اتفاقاتی که رخ داد از دست رفت. هرچند بازهم امیدواریم تا با کسب نتایجی خوب و در شأن استقلال یک‌بار دیگر این تیم را به صدر جدول برسانیم. البته همه زمان‌هایی را که با پیراهن آبی استقلال گل زدم دوست دارم به‌خصوص در دیدار مقابل تراکتور در تبریز آن‌هم در مقابل هوادارانش که با اقتدار این تیم را شکست دادیم، یا به‌طور مثال دو دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که آنها هم از لحظات شیرین من در استقلال به‌شمار می‌رود. البته معتقدم فقط استقلالی‌ها دوستم ندارند بلکه پرسپولیسی‌ها هم به من لطف دارند و آنها نیز به من ابراز علاقه می‌کنند.

گفته می‌شود از فرانسه پیشنهادهایی داری. صحت دارد؟

هر بازیکنی دوست دارد در لیگ‌های معتبر دنیا بازی کند تا بیشتر دیده شود و برای من هم بازگشت به لوشامپیونا یعنی پیشرفت و حرکت روبه‌جلو، اما الان بازیکن استقلالم و برای بازگشت به ایران و دیدار دوباره با هواداران استقلال لحظه‌شماری می‌کنم.

به‌هرحال صحبت‌هایی مبنی‌بر جدایی‌ات از استقلال شنیده می‌شود. چقدر صحت دارد؟

این موضوع هم به شرایط فوتبال حرفه‌ای برمی‌گردد ولی من الان نمی‌خواهم در این خصوص حرفی بزنم. فقط دعا می‌کنم یک‌بار دیگر شرایط تمرین‌کردن مهیا شود. الان دلم برای فوتبال و تمرینات تنگ شده و منتظریم تا بتوانیم در تمرین حاضر شویم، ضمن اینکه هواداران استقلال را دوست دارم و رابطه‌ام با آنها دوطرفه است. ازسوی دیگر جدایی از استقلال برای من هم راحت نیست، هرچند بازهم تاکید می‌کنم الان نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم و منتظر روزهای آینده می‌مانم تا مشکلات غیرفوتبالی که به آن اشاره کردید حل‌وفصل شود. من با استقلال قرارداد دوساله دارم و به جدایی از این تی

م فکر نمی‌کنم و امیدوارم در شرایطی مشخص و روشن بتوانم تا پایان قراردادم تیم محبوبم را همراهی کنم. 

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس