کد خبر 106337
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲

شهرداري بخش الخالص استان ديالي عراق از كشف سه گور دسته جمعي در داخل اردوگاه گروهك تروريستي منافقين موسوم به اردوگاه اشرف در اين استان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از العالم،"عدي الخدران " شهردار بخش خالص در گفت وگو با پايگاه خبري "الاستقامه" وابسته به مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: در سه گور دسته جمعي که در داخل اردوگاه اشرف در 45 كيلومتري شمال غربي بخش الخالص كشف شده، اجساد زیادی وجود دارد.
 
وي خاطرنشان كرد: گروهك تروريستي منافقين زمين هاي كشاورزي زيادي را در اختيار خود گرفته بود كه مالكيت اين زمين ها متعلق به كشاورزان عراقي است و آنها اسناد مربوط به آن را در اختيار دارند.
 
الخدران افزود: شهرداري بخش الخالص و شيوخ عشاير اين بخش به شدت خواهان اخراج عناصر باقي مانده گروهك تروريستي منافقين از استان ديالي هستند.
 
رياست پليس استان ديالي نيز از وجود احكام بازداشت مسئولاني در گروهك تروريستي منافقين به جرم قتل و آدم ربايي خبر داد و گفت كه مسئولان قضايي استان ديالي اين احكام بازداشت را از پليس بين الملل "اينترپل" دريافت كرده اند.
 
وي افزود: اين احكام بازداشت مشمول گذر زمان نمي شود و عراق حق پيگيري آنها را در كشورهاي ديگر حتی بعد از اخراج اعضای گروهك تروريستي منافقين از خاك عراق تا پايان سال جاري میلادی دارد.
 
در همين حال، " صادق الحسيني " نايب رئيس شوراي استان ديالي گفت: حدود 70 حكم بازداشت عناصر گروهك تروريستي منافقين صادر شده است.
 
برپايه اين گزارش، عناصر گروهك تروريستي منافقين درگذشته اقدامات تروريستي زيادي از جمله قتل، ترور و آدم ربايي شهروندان ايراني و عراقي و خرابكاري در خطوط لوله نفت، انفجار و حملات عليه نهادهاي ديپلماتيك در بيش از 10 كشور جهان مرتكب شده اند.
 
اعضا و سركردگان گروهك تروريستي منافقين در سركوب انتفاضه شعبانيه مردم عراق در سال 1991 ميلادي شركت داشتند و با حمايت رژيم بعث جان ومال مردم عراق را مورد تعرض قرار دادند.
 
انتظار مي رود كه 400 عنصر گروهك تروريستي منافقين امروز جمعه از اردوگاه اشراف به پايگاه ليبرتي در نزديك فرودگاه بغداد منتقل شوند.
 
سومين مجموعه از عناصر گروهك تروريستي منافقين قرار بود هفته گذشته از اردوگاه اشرف منتقل شوند اما وقت كشي و بهانه تراشي هاي واهي آنها روند انتقال را به تاخير انداخت.
 
گروهك تروريستي منافقين از دهه هشتاد قرن گذشته اردوگاه اشرف در ناحيه العظيم در شمال شهر بعقوبه درمركز استان ديالي را به عنوان مقر خود انتخاب كرده است.
 
تاكنون 800 عنصر گروهك تروريستي منافقين به پايگاه ليبرتي منتقل شده اند.
 
دولت عراق 25 دسامبر گذشته توافقنامه اي را با سازمان ملل با هدف بستن پرونده اردوگاه اشرف از طريق انتقال عناصر منافقين به يك پايگاه انتقالي موقت (ليبرتي) به عنوان مقدمه اي براي اخراج آنها از عراق امضا كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس