کد خبر 1063365
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
4 پیام برچیده‌شدن حصار مرزی فلسطین اشغالی با لبنان چیست؟

نویسنده مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم، پیام‌های شکاف‌هایی که در حصار مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی ایجاد شده و رژیم صهیونیستی را به وحشت و آماده باش درآورده است، برشمرد.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» در سرمقاله امروز (یکشنبه) خود به موضوع برچیده شدن بخشی از حصار مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی در سه نقطه آن و احتمال‌های مطرح درباره دلایل آن پرداخت.

در عنوان این مقاله آمده است:« چهار احتمال توضیح می‌دهد که چرا حزب‌الله سه شکاف در حصار مرزی با فلسطین اشغالی ایجاد کرد... آنها چیست؟ مهمترین پیام پشت این شکاف امنیتی شدید چیست؟ آیا نتانیاهو و فرماندهی نظامی منطقه شمالی پیام این اتفاق را دریافت کردند؟».

بیشتر بخوانید:

«عبدالباری عطوان» نویسنده این یادداشت با وجود اینکه حزب‌الله درباره اتفاق مذکور اظهار نظری نکرده است، آن را کار مقاومت خواند و گفت: «وقتی ایجاد شکاف در حصار مرزی فلسطین اشغالی با لبنان باعث این همه ترس و وحشت در صفوف نظامیان اسرائیلی شده و مقامات ارشد اسرائیلی را به اعلام وضعیت فوق العاده و شروع تحقیقات فشرده سوق داده است، پس اگر نفراتی که این فنس‌ها را شکافتند به عمق فلسطین اشغالی برسند و بر شهرک‌های مرزی مسلط شوند وضعیت چگونه خواهد شد».

در ادامه این مقاله آمده است:« آنچه مسلم است این است که رهبری حزب‌الله در پشت این نفوذ امنیتی خطیر و بی سابقه در ماه‌های اخیر است، زیرا هیچ  پرنده‌ای نمی‌تواند بدون اطلاع و اجازه اسرائیل به مرز نزدیک شود چه برسد به اینک فنس‌ها را پاره کند در حالی که مطمئنا تدابیر امنیتی در آنجا شدید است و گشتی‌های نظامی اسرائیل در ۲۴ ساعت شبانه روز منطقه مرزی را تحت کنترل خود دارند».

 به عقیده نویسنده سوالی که به شدت در محافل فرماندهی نظامی اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی و در نشست‌های فوق العاده آنها به دلیل این شوک وارد شده بر آن مطرح می‌شود درباره دلایلی است که رهبری حزب‌الله را به چنین اقدامی واداشته است آن هم در شرایطی که اسرائیل با شیوع ویروس کرونا و بحران سیاسی وخیم شده خود، دست به گریبان است.

به گفته نویسنده چهار دلیل می‌تواند در این خصوص وجود داشته باشد:

  1. اینکه عملیات حزب‌الله در پاسخ به طرح نافرجام ترور چهار نفر از فرماندهان میدانی حزب‌الله نزدیک مرزهای سوریه ولبنان باشد که دو روز پیش توسط یک پهپاد اسرائیلی انجام شد، اما همه سرنشینان خودرو از این سوء قصد جان به در بردند.
  2. رهبری حزب‌الله با این عمل به اسرائیلی‌ها تاکید کرد که به ادعای خودشان نابودی تونل‌های زیرزمینی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی که با تبلیغات گسترده رسانه‌های رژیم صهیونیستی همراه بود آن هم تونل‌های قدیمی و متروکه، به معنای این نیست که هسته‌های حزب الله از روی زمین نمی‌توانند هر وقت بخواهند مرزها را درنوردیده و به اهداف خود برسند.
  3.  ایجاد این شکاف‌ها در سه نقطه مختلف مرزی و موفقیت عوامل آن در بازگشت به عمق لبنان بدون اینکه کسی متوجه آنها شود عملیاتی است که در حد نمادین هم خطرناک بوده است و نشانه وجود شکاف اطلاعاتی در صفوف صهیونیست‌هاست و شایستگی عملیاتی سطح بالای عاملان این قضیه را نشان می‌دهد.
  4. حزب‌الله این پیام غیرمستقیم را به سران رژیم اشغالگر داد که می‌گوید هسته‌های حزب‌الله آماده هر احتمالی هستند و مهم‌ترین آن پاسخ به هر عملیات تروریستی اسرائیل در آینده پیش روست که پاسخ به آن می‌تواند با یورش به الجلیل و به گروگان گرفتن شهرک نشینان باشد. اگر کار به طرح ماندن در آنجا و آزاد سازی این شهرک نرسد یعنی هر عملیات انتقام جویانه‌ای در آینده با موشک و پهپاد و حتی فقط با تونل‌ها نخواهد بود بلکه از طریق ایجاد شکاف در حصار امنیتی بسیار محافظت شده صهیونیست‌هاست.

نویسنده در ادامه آورده است: «از لحاظ روانی هم سکوت رهبری حزب‌الله در مورد این اتفاق نشان می‌دهد که این جنبش به‌رغم مشغولیت خود با بحران داخلی اقتصادی وسیاسی لبنان و همچنین موضوع شیوع کرونا و همچنین مشغولیت به نبرد در استان ادلب اما همچنان رویارویی با اشغالگران صهیونیست و آمادگی برای هر گونه رویارویی اولویت راهبردی حزب‌الله است».

در پایان این مقاله آمده است: «رهبری حزب الله چه در بعدسیاسی و چه نظامی هرگز خوابش نمی‌برد و اگر بخوابد مثل گرگی است که یک چشمش بسته و چشم دیگرش باز و به سمت مرزهای جنوبی لبنان دوخته شده است... آنچه گفته شد علت وحشت شدید اسرائیل را تشریح می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    26 3
    اسراییل نابود خواهد شد و ایران و متحدانش پاینده خواهند بود. هر آنچه که می توانید انجام دهید. حتی اگر یک نفر از ما زنده بماند، همین برای شما کافیست.
  • محسن121 IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم - یا زهرا (س)
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    1 1
    "مثل گرگ" جالب نبود. گرگ واقعی صهیونیست‌ها هستند.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 0
    ملششششششالللللللا حزب الله
  • محمدرضا علی رحیمی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    تا ایران و ایرانی هست این داستان ادامه دارد... صهیونیست خون خوار تقاص تک تک خون های ریخته شده را پس خواهی داد،نفرین مادران داغدار،فرزندان یتیم،کودکان اواره،خوانه های ویرانه،بدنهای نقص عضو شده،و... همیشه همراه شما صهیونیست ها و امریکای ها میماند.مرگ برامریکا،مرگ بر اسرائیل،مرگ بر قاتلین انسانیت شیطان وقتی جلوی انسان سجده نکرد دلیلش انسان نماهای مثل شما بود که به وجود امدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس