کد خبر 1063095
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
اقدامی که تل‌آویو را نگران کرد؛ توان حزب الله در ایجاد معادله وحشت با رژیم اسرائیل

تنها چند ساعت بعد از اعلام اقدام صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن خودروی منتسب به اعضای حزب الله ، رسانه‌های این رژیم از کشف سه شکاف در فنس‌های مرزی حایل بین لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند که نگرانی اشغالگران را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، ساعاتی بعد از فخر فروشی رسانه های رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن یک خودروی غیر نظامی در نزدیکی مرز سوریه و لبنان و سناریوپردازی در مورد آن ، ارتش رژیم اشغالگر به این رسانه ها خبر داد سه شکاف در فنس های حایل بین لبنان و فلسطین اشغالی کشف کرده است.

ببینید:

پایگاه اطلاع رسانی معاریو در گزارشی در این رابطه خبر داد این امر باعث شد تا ارتش در طول شب شنبه اقدام به شلیک گلوله های منور در طول این خط کند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

تال لیو رام ، تحلیلگر نظامی این روزنامه عبری زبان به نقل از فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی این اقدام را بسیار خطرناک توصیف و ادعا کرد تل آویو دولت لبنان را مسئول این کار می داند.

در این حال و در شرایطی که حزب الله لبنان چه در قبال تهاجم صورت گرفته در مرز سوریه و لبنان علیه خودروی منتسب به این حزب و چه در مورد تخریب صورت گرفته در فنس های حایل اتخاذ کرده تحلیلگران صهیونیست به تجزیه و تحلیل این حادثه می پردازند اما متفق القول تاکید دارند که این اقدام پیام خاص خود را برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

یونی بن مناخیم تحلیلگر و استاد دانشگاه های صهیونیستی این حادثه را بازی پیچیده حزب الله علیه رژیم صهیونیستی توصیف و ادعا می کند گرچه حزب الله در مقابل این اقدام سکوت اختیار کرده اما پیام خود را در مورد نحوه واکنش به هدف قرار گرفتن عواملش برای تل آویو ارسال کرده است.

الیور لوی کارشناس امور فلسطین و تحلیلگر روزنامه یدیعوت احرونوت هم در رشته تویت هایی در این رابطه نوشت : معادله وحشتی که حزب الله با اسرائیل ایجاد کرده شگفت انگیز است ... حزب الله توانمندی خود را در شکستن موانع حایل مرزی به رخ کشید و با ایجاد 3 شکاف در آن بدون آن که ورود و رخنه ای انجام دهد این توانمندی را نشان داد.

به اعتقاد لوی با وجود شیوع کرونا محور مقاومت همچنان فعال است و همچنان بر توانمندی خود می افزاید امری که باعث می شود نگرانی ها از مشغول شدن ارتش صهیونیستی به مبارزه با کرونا و غافل شدن از مقابله با آنها را بیشتر کند.

تحلیلگر روزنامه یدیعوت احرونوت تاکید می کند ، مسئله فقط به عرض اندام و به رخ کشیدن توانمندی ختم نمی شود بلکه باید این را هم پذیرفت که حزب الله با وجود تخریب تونل های تهاجمی اش (بر فرض این که واقعا تمام آنها را یافته و تخریب کرده باشیم) ثابت می کند که می تواند موانع مرزی را آن هم در چند نقطه شکسته و از این طریق دهها و شاید صدها نیروی مسلح را در زمان مناسب و طلایی به داخل مرزها منتقل و به طور خلاصه منطقه الجلیل را به تصرف خویش در آورد.

حال اگر تصور کنیم حزب الله برنامه تونل هایش را هم متوقف نکرده باشد، شاید هم حفر تونل ها تا منطقه مرزی رسیده و در این مرحله متوقف شده است ، آیا ارتش اسرائیل جرات حمله به تونل هایی که در داخل خاک لبنان حفر شده است، آن هم در سایه خطر وقوع جنگ را دارد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحیم شکری IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    اسرائیل بایدبداندنیروی مقاومت درمنطقه کاملا برنوارمرزی صهیونیستی مسلطه وهرموقع اراده کندقدرت دین اسلام را دربیت المقدس باپرچم ذوالفقارحیدرکرار.فاتح خیبر.رابرقبله اول مسلمانان به اهتزازدرخواهداوردواین نیست مگرارده مردم مسلمان منطقه باوحدت کلمه لا اله الاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس