کد خبر 1063013
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
یوسف کرمی

سرمربی تیم تکواندو یاسترب زاگرب کرواسی گفت: از چین پیشنهاد داشتم اما هدفم تاثیرگذاری در کرواسی است.

به گزارش مشرق، یوسف کرمی در خصوص شرایط بیماری کرونا در زاگرب، اظهار کرد: کرونا مثل همه جای دنیا در کرواسی هم آمده و کل اروپا قرنطینه‌ هستند. اینجا به صورت سفت و سخت با این بیماری خطرناک مبارزه می کنند و ما نیز مثل همه نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم. ان‌شالله به زودی این کرونا از بین برود مردم هم  به زندگی عادی شان برگردند.

بیشتر بخوانید:

رنکینگ المپیکی تکواندوکاران ایران

*قراردادم با کرواتها یک ساله است

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک 2004 آتن در خصوص قراردادش با این تیم کروات، اظهار کرد: قراردادم با تیم تکواندو یاسترب زاگرب یکساله است. مسئولان این باشگاه می خواستند با من دو ساله قرارداد ببندند ولی قصد دارم هرگاه شرایط مهیا شد، با آنها قرارداد طولانی داشته باشم. این باشگاه یکی از بهترین باشگاه‌های اروپایی است.

وی افزود: کار من مربیگری تکواندو است و هیچ کسی دوست ندارد از کشورش خارج شود، اما به عنوان یک مربی بین المللی مجبور بودم به کرواسی بیایم. کار سختی دارم، امیدوارم بتوانم تجربیات خوبی کسب کنم.

دارنده دو مدال طلای بازی‌های آسیایی 2006 و 2010 در خصوص مسابقاتی که چند هفته پیش برگزار شد و تیمش به موفقیت رسید، گفت: به همراه یاسترب در مسابقات اوپن اسلوونی حضور پیدا کردیم و خیلی از کشورهای اروپایی و ملی در این رقابتها شرکت کرده بودند. در این دوره از پیکارها حدود هزار شرکت کننده حضور داشت، تیم یاسترب زاگرب در جایگاه سوم قرار گرفت که بازتاب خیلی خوبی داشت. 

*از چین پیشنهاد داشتم اما هدفم تاثیرگذاری در کرواسی است

وی با اشاره به پیشنهادهای دیگرش ادامه داد: پیشنهادی هم از چین داشتم که حتی شرایط مالی چینی ها بهتر از کرواسی بود اما به خاطرات اینکه در اروپا تورنمنت های زیادی برگزار می شود و برهمین اساس می توانم تجربیات زیادی را در اینجا به دست بیاورم، برهمین اساس تمایل زیادی برای آغاز کار در اروپا داشتم.

قهرمان یونیورسیاد 2007 بانکوک در خصوص اینکه تکواندو چقدر در بین مردم کرواسی علاقمند دارد، بیان کرد: تکواندو یکی از رشته‌های محبوب کروات هاست و یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های کرواسی است و ورزشکاران خوبی دارد.  تکواندو دختران در کرواسی نسبت به پسران عملکرد بهتری داشته و مدال‌های زیادی در مسابقات جهانی و قهرمانی اروپا دارند، همچنین در بازیهای المپیک نیز توانستند در قسمت خانم ها مدال بگیرند. در بخش آقایان موفقیت چشمگیری نداشتند و برای کسب نتایح بهتر در بخش مردان سرمایه گذاری خوبی داشته اند و امیدوارم بتوانم تاثیر مثبتی در تکواندوشان بگذارم.

*رسانه ها به من توجه زیادی می کنند

قهرمان تکواندو جهان در خصوص اینکه حضورش چقدر در رسانه های کرواسی بازتاب داشته، گفت: حضورم در کرواسی برای رسانه‌های اینجا مهم است و چند مصاحبه داشتم. برای آنها اهمیت دارد که یک قهرمان المپیک و جهان به عنوان مربی باشگاهی با آنها همکاری می‌کند. اینجا همه چیز را به صورت حرفه‌ای دنبال می کنند و در ورزش هم جدی هستند تا جای که طبق برنامه پیش می روند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیز تلویزیون کرواسی یک فیلم آموزشی برای مربیان و تکواندوکاران از من تهیه کرد که امیدوارم برای آنها راضی‌کننده بوده و توانسته باشم یک گوشه ای از تجربیات سالیان سال خود را به آنها آموزش بدهم و از این رو نماینده خوب کشورمان در کشور کرواسی باشم.

*حضور مربیان ایرانی در خارج نعمت بزرگی است

کرمی با اشاره به مراودات ایران و کرواسی در حوزه ورزش و در خصوص اینکه تکواندوی ایران مربی به کشورهای دیگر صادر و در فوتبال مربی از کرواسی وارد می‌کنیم، عنوان کرد: در دنیای حرفه ای ورزشی دیگر مرزی وجود ندارد. دانش و توانایی هر کسی می تواند به ما کمک کند. یک مسئله طبیعی است که باید از علم روز دنیا استفاده کنیم و حتی زمانی استاد کانگ را برای تکواندو از کره‌جنوبی به ایران آوردیم. بعد از آن مربیان داخلی خودمان آن قدر خوب شدند که نیازی به حضور مربی خارجی ندیدیم. همین طور کشورهای خارجی دیگر مربیان تیم های ملی تکواندو خود را از ایران انتخاب می کنند و این یک نعمت خیلی بزرگی است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی در خصوص اینکه این روزها با درخواست اتحادیه تکواندوی اروپا برای تهیه فیلم آموزشی با آنها همکاری می کند، تاکید کرد: وقتی مسئولان اتحادیه تکواندو اروپا متوجه شدند من در کرواسی حضور دارم از من خواستند با آنها به عنوان مدرس در ساخت یک ‌کلیپ آموزشی همکاری کنم. این جزو برنامه های اتحادیه تکواندو اروپا در این روزهای کرونایی است. پس از شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه در اکثر کشورها، این اتحادیه با همکاری قهرمانان بزرگ دنیای تکواندو اقدام به تهیه فیلم‌های آموزشی می‌کند تا آنها را برای علاقه‌مندان این رشته در سراسر دنیا روی سایت و شبکه‌های اجتماعی خود قرار بدهد.

*تیمداری در کشورمان بیشتر رابطه‌ای است

کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندوی کشورمان درباره اینکه در لیگ کشورمان عهده دار هیچ تیمی نشد، خاطرنشان کرد: پارسال و امسال تیمی در لیگ ایران نداشتم بخاطر اینکه تیمداری در کشورمان بیشتر رابطه ای است. اگر رابطه ای داشته باشید و اسپانسری پیدا کنید از آن طریق می توانید تیمی را وارد لیگ کنید و در سمت مربی یا سرپرست به فعالیت بپردازید. کسانی که نتوانند این رابطه‌ها را داشته باشند، به طور حتم بیرون گود می‌مانند. من هم تیمی نداشتم و طبیعی بود باید بهترین انتخاب را می‌کردم و اگر می خواستم کار مربیگری را شروع کنم، خارج از کشور بهترین گزینه ام بود.

وی با اشاره به موقعیت فعلی خود گفت:  ورزش و تکواندو بخشی از زندگی ما است و نباید به خاطر آن‌ها همه چیز را از دست دهیم. ورزشکاران به خاطر جایگاهی که در جامعه به دست می‌آورند، باید سعی کنند برای دیگران الگوی خوبی باشند. مدال بخشی از زندگی حرفه‌ای است و مدال همه چیز نیست.

*حضور ساعی در کنار المپیکی ها بسیار تاثیرگذار است

کرمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعویث یک ساله بازیهاس المپیک، ملی پوشانمان چطور باید در طول این مدت آمادگی خود حفظ کنند، گفت: این تعویق برای کل ورزشکاران دنیا است. ولی دو ملی پوش کشورمان طبق روال قبل باید تمرینات شان را انجام بدهند چون در این ماهها دیگر هیچ مسابقه‌ای ندارند، باید شدت تمرین خود را کمتر کنند و در بحث وزن نیز شرایط حرفه ای را رعایت کنند. البته کادرفنی تیم ملی تکواندو ایران شرایط دو المپیکی را بهتر می دانند و آنها طبق دستورات کادر فنی کار خود را پیش ببرند.

پیشکسوت تکواندو کشورمان افزود: حضور هادی ساعی نیز در سمت مدیرفنی تیم ملی تاثیرگذاری زیادی دارد چون او یکی از بهترین تکواندو ایران و جهان است و حضورش در کنار ملی پوشان از لحاظ اعتماد به نفس، بحث فنی و تجربه خیلی می تواند به آنها کمک کند.

و آرزوی کرمی برای مردم دنیا: امیدوارم این بیماری کرونا از کل دنیا به زودی زود از بین برود و مردم به زندگی عادی خودشان برگردند و کنار هم به خوشی زندگی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس