کد خبر 1067133
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
هادی ساعی

مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: ما یک گروه آنالیز داریم و تمام رویدادهای دنیا را بررسی می‌کنیم و امتیازات مدال آوران و نفرات برجسته دنیا را مورد محاسبه قرار می‌دهیم.

به گزارش مشرق، هادی ساعی با اشاره به اینکه برنامه ریزی فدراسیون برای آغاز اردوها از اواسط خرداد خواهد بود، اظهار داشت: باید وزارت ورزش و جوانان مجوز را برای آغاز فعالیت های ورزشی و اردوی را به فدراسیون ها و اماکن ورزشی بدهد و ما هم منتظر هستیم شرایط به روال عادی بازگردد. به طور حتم بعد از ماه مبارک رمضان اردوی آماده سازی ملی پوشان را آغاز می کنیم. بعد از رفع تمام خطرات بیماری کرونا اردوها و برنامه های آمادگی را تا زمان برگزاری بازیهای المپیک توکیو به ترتیب انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

رنکینگ المپیکی تکواندوکاران ایران

مدیرفنی تیم ملی تکواندو در خصوص  اینکه تمرینات دو المپیکی کشورمان توسط مربیان زیر نظر هستند، اذعان کرد: یک مقدار کنترل وزن آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی دو نماینده تکواندو کشورمان در بازیهای المپیک سخت است. قبل از ماجرای کرونا، برای بچه ها یک برنامه ریزی مناسب را مدنظر قرار داده بودیم و برای حفظ  رنکینگ مجبور بودیم در رقابتهای قهرمانی آسیا شرکت کنیم. باید در چند تورنمنت نیز حضور پیدا می‌کردیم و 100 امتیاز می‌گرفتیم ولی همه برنامه ها به هم ریخت و برنامه ریزی جدید را برای آمادگی جسمانی دو ملی پوش المپیکی را از ابتدا مورد بررسی قرار گیرد که در چه سطحی هستند.

وی ادامه داد: البته ملی‌پوشان فیلم های ویدئویی آخرین وضعیت خودشان را برای ما می فرستند و شرایط جسمانی آنها تحت کنترل است و نفرات زیر نظر مربیان تیم ملی تمرینات را انجام می‌دهند. مطمئناً این تمرینات در حد شرایط اردویی نیست ولی هر فردی که بتواند خودش را با این شرایط وفق بدهد در المپیک موفق تر خواهد بود.

ساعی در خصوص اینکه بانوان کشورمان هیچ سهمیه ای المپیک نگرفته‌اند، عنوان کرد: با وجود اینکه هنوز سهمیه ای در بخش بانوان نگرفته ایم، شرایط ایده آل است، چون زمان زیادی برای آماده سازی و تمرین دارند و مربیان می توانند نفرات برتر را بشناسند. دختران تکواندو می‌توانند دو سهمیه را بگیرند و انتظار نیز از آنها هست که روی سکوی بازیهای المپیک توکیو بایستند، با اینکه کار سخت است و دور از دسترس نیست. 

وی در خصوص اینکه آیا کسب سهمیه برای دختران ایران باعث استرس آنها خواهد شد؟ ادامه داد: در حال حاضر سن قهرمانی در دنیای تکواندو به خصوص در بخش بانوان پایین آمده است . حتی در این سالهای اخیر ورزشکاران این رشته، سن 27 سالگی خداحافظی می‌کنند و در ایران نیز این موضوع خیلی این اتفاق می افتد. از بابت سن کم ملی پوشان مان هیچ نگرانی نیست و تکواندوکاران دختران نسبت به سن شان تجربه زیادی در مسابقات بزرگ دارند.

دارنده 3 مدال بازیهای المپیک در خصوص آنالیز حریفان، تصریح کرد: تکواندو ایران دو سهمیه را گرفته و بهتر و زودتر از سایر کشورهای که هنوز سهمیه کسب نکرده اند، دنبال آماده سازی است. تا جایی که تمرینات بازیکنان تیمهای دیگر کشورها را رصد می کنیم که کجا و در چه وضعیتی تمرین می‌کنند. ما یک گروه آنالیز داریم و تمام رویدادهای دنیا را بررسی می‌کنیم و  امتیازات مدال آوران و نفرات برجسته دنیا را مورد محاسبه قرار می‌دهیم. برهمین اساس منتظر فدراسیون جهانی تکواندو هستیم که برنامه ها خودشان را اعلام کنند.

مدیرفنی تیم ملی با اشاره به اینکه باید هفته آخر لیگ برتر تکواندو برگزار شود، گفت: یک هفته از لیگ برتر تکواندو باقی مانده است و راحتر برگزار خواهد شد و فضای تکواندو با سایر رشته ها فرق می کند. همه تیمهای سرمایه گذاری کردند و می خواهند نتیجه زحمات شان را ببینند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس