کد خبر 1063001
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
بوکس

مربی تیم ملی بوکس کشورمان گفت: گرفتن مدال در بازیهای المپیک الزامات و پیش‌نیازهای دارد که متاسفانه این بستر مدال‌آوری برای ورزشکاران فراهم نیست.

به گزارش مشرق، همایون امیری اظهار داشت: با این وضعیت بوجود آمده بخاطر بیماری کرونا، هر یک از ملی‌پوشان در خانه تمرین‌ خود را دنبال می‌کنند. امیدوارم هر چه زودتر این درد و بلا از کل دنیا دور شود و زندگی به روال عادی برگردد. ان‌شالله مشکلات تمام شود و اردوها و تمرینات تیم ملی بوکس آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا جان قهرمان سابق بوکس ایران را گرفت

وی در خصوص برگزاری بازیهای المپیک به سال 2021 موکول شد، تصریح کرد: تعویق المپیک باعث می‌شود بیشتر با تیم و ملی‌پوشان کار کنیم و چند تا بازی تدارکاتی داشته باشیم. ولی این شرایط برای تمامی شرکت‌کنندگان یکسان است. اردوهای تدارکاتی و برپایی اردوی مشترک جهت آمادگی نفرات، کمک بسزایی در آماده‌سازی المپیکی ها برای رسیدن به هدف‌مان دارد.

مربی تیم ملی بوکس در خصوص اینکه آیا احسان روزبهانی و دیگر ملی‌پوشان شانسی برای کسب سهمیه المپیک دارند، تاکید کرد: کسب دو سهمیه المپیک در رقابتهای گزینشی، اردن خیلی سخت بود. مسابقات جهانی پیش‌رو در دو تا وزن دیگر نیز شانس داریم تا کسب سهیمه کنیم. احسان روزبهانی قصد دارد وزن بدن خود را بالا بیاورد و در وزن 91 کیلوگرم می‌تواند با قرار گرفتن در جمع برترین‌ها به المپیک برسد.

وی در خصوص ناداوری در مسابقات گزینشی المپیک گفت: داورها در رقابتهای بین‌المللی وجدان ندارند. احمدی‌صفا در رقابتهای اردن، روی مانیتور برنده بود، نمی‌دانم چرا حقش را خوردند. حتی اعتراض کتبی کردیم ولی نتیجه نگرفتیم. همه کشورها نفوذ دارند و در فدراسیون جهانی، آسیا و داوری کرسی نداریم، نمی‌توانند حق ما را بگیرند و سر بوکسورهای ما را می‌برند.

مربی تیم ملی ایران در خصوص اینکه آیا در بازیهای المپیک مدال خواهیم گرفت، عنوان کرد: گرفتن مدال در بازیهای المپیک الزامات و پیش‌نیازهای دارد که متاسفانه این بستر مدال‌آوری برای ورزشکاران فراهم نیست. اگر ملی‌پوشان و بوکسورهای ما بدون دغدغه فکری، مالی و زندگی تمرین کنند و ورزش بوکس هم حرفه‌ای شود، مثل خیلی از رشته‌های ورزشی در کشورمان که ورزشکاران‌شان در رفاه باشند کسب مدال دور از دسترس نیست. باید به بوکسورها هم مثل قهرمانان نگاه شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات رسمی و اردوهای تدارکاتی ما فقط در آسیا خلاصه می‌شود. چرا بوکسورها به رقابتهای مهم جهانی و اروپایی اعزام نمی‌کنند، به این ورزش سطحی نگاه می‌کنند. مشکلات  همیشه مختص به بوکس نیست و مشکل سیستماتیک نیز داریم اگر به ورزش ما با دید بلند نگاه کنند، حتما مدال را در المپیک خواهیم گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس