مارلون براندو

ما درنده‌خوترین و متجاوزکارترین مردم تاریخ بودیم و از کرانه شرقی تا غربی، سرخ‌پوستان را سلاخی کردیم؛ اما دوست داریم خودمان را از نگاه جان وین ببینیم.

به گزارش مشرق، در هفتهٔ اخیر و در اوج بحران سلامت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، غرب بیش از پیش باطن خود را نشان داده است و ایالات متحده در این میان، پرچم‌دار سقوط این جبههٔ تمدنی بوده است: از دزدی هوایی ماسک و تجهیزات پزشکی، تا قطع بودجهٔ سازمان بهداشت جهانی و همچنین اعمال تحریم‌ علیه کشورمان. به این بهانه، به سراغ بخشی از تاریخ عهدشکنی‌ها و جنایات آمریکا رفته‌ایم که از زبان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما روایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اسکورسیزی چگونه در «مرد ایرلندی» جنایت سیستماتیک دولت آمریکا را پنهان می‌کند؟ +عکس و سند

مارلون براندو در این گفت‌وگو از نژادپرستی، بازنمایی هالیوود از سرخ‌پوستان و بدقولی تاریخی آمریکایی‌ها در نقض معاهدات می‌گوید: «ما درنده‌خوترین و متجاوزکارترین مردم تاریخ بودیم و از کرانه شرقی تا غربی، سرخ‌پوستان را سلاخی کردیم؛ اما دوست داریم خودمان را از نگاه جان وین ببینیم. آمریکا ۴۰۰ توافق‌نامه صلح با سرخ‌پوستان امضا کرده و تک‌تک آن‌ها را زیر پا گذاشته است!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 6
    فرض کن امیرحسین رستمی یه همچین حرفی تو برنامه زنده صدا و سیما میزد خدا میدونه الان کل خاندانش کجا بودن؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      9 3
      جناب 08:28 آدم کوته فکری به نظر می رسید البته این بخش خوشبینانه ی این ماجراست. اگر اینطور نباشه بی شک آدم مغرضی هستید. به قول امید دانا پیش از نقد هستین و بیش از این ارزش نوشتن ندارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس