کد خبر 1062906
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
تروریست‌ها

ده‌ها نفر از عناصر گروهک تروریستی موسوم به"مغاویر الثوره" که توسط مربیان آمریکایی آموزش دیده‌اند، پس از بروز شکاف و اختلاف در این گروه، از آن جدا و وارد منطقه تحت سیطره ارتش سوریه شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رأی الیوم، منطقه اطراف جاده بین‌المللی "ام۴" شاهد تحولاتی، از جمله اقدامات عناصر تروریستی جبهه النصره به مسدود کردن جاده و جلوگیری از حرکت گشتی‌های روسیه است که در این میان، ترکیه تلاش می‌کند در چارچوب اجرای توافق امضاشده میان رؤسای جمهوری این دو کشور، مانع از درگیری‌های مستقیم برای باز کردن جاده شود.

بیشتر بخوانید:

مسکو: گروهی از تروریست‌های سوریه در یک پایگاه آمریکایی آموزش دیده‌اند

در بحبوحه این اوضاع، جبهه النصره توضیحاتی را به‌زبان ترکی درباره یک فایل تصویری منتشر کرده است که در آن، عناصر این گروه نیروهای ارتش ترکیه را به قتل و "بریدن سر" تهدید می‌کنند.

جبهه النصره در شبکه "اباء" ــ بازوی رسانه‌ای این گروه تروریستی ــ اعلام کرد، تهدیدهای عناصر این گروه، بی‌ارزش و اقدامات‌شان از نظر اخلاقی و دینی مردود است. در این بیانیه تأکید شده که این گروه جست‌وجو و شناسایی افرادی را که در این فایل تصویری ظاهر شدند آغاز کرده است تا انگیزه‌های آنها را مشخص و از آنها تحقیق کند.

گروه تروریستی جبهه النصره، ترکیه را شریکی در شورش علیه نظام سوریه و همپیمانانش خوانده و گفته است که ترکیه در سنگری واحد با عناصر النصره قرار دارد.

پلیس مبارزه با شورش ترکیه سعی کرده بود تحصن عناصر النصره در جاده بین‌المللی "ام۴" در حدفاصل منطقه "سراقب" و "جسر الشغور" را به‌منظور جلوگیری از گشت‌زنی‌های مشترک روسیه و ترکیه، پراکنده کند. عناصر النصره و فعالان وابسته به این گروه تروریستی همچنین نیروهای روسیه را تهدید کرده‌اند که در صورت عبور گشتی‌های‌شان از این جاده، آنها را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، شرق سوریه مشخصاً منطقه "التنف" که تحت اشغال آمریکا است، شاهد شکاف و اختلاف میان عناصر گروهک تروریستی موسوم به "مغاویر الثوره" است؛ به‌گونه‌ای که مجموعه‌ای متشکل از ۲۵ عنصر وابسته به این گروهک جدا و وارد منطقه تحت سیطره ارتش سوریه شده است. این عناصر تابع نیروهای آمریکایی و مسئول حراست از "منطقه ۵۵" در اطراف این پایگاه آمریکاییِ واقع در مرزهای مشترک سوریه، عراق و اردن محسوب می‌شوند.

طبق اعلام برخی منابع، این عملیات جدا شدن نیمه‌شب سه‌شنبه به‌رهبری "سمیر الخضیر"، معروف به "ابوحمزه" فرماندهی یکی از گروه‌ها در "مغاویر الثوره" انجام شد. این گروه به‌همراه سلاح و مهمات جنگی خود موفق به جدایی و ترک اطراف پایگاه التنف و ورود به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شده است.

از سوی دیگر، "اولیگ ژوراولف" رئیس مرکز آشتی روسیه ــ وابسته به وزارت دفاع روسیه ــ اعلام کرد که ۲۷ نفر از عناصر مسلح تسلیم ارتش سوریه شده‌اند. این افراد در بازجویی‌ها اعتراف کرده‌اند که توسط مربیان آمریکایی برای انجام حملات و اقدامات خرابکارانه علیه تأسیسات نفتی و گازی و همچنین زیرساخت‌های حیاتی در مناطق تحت سیطره ارتش سوریه آموزش دیده‌اند.

طبق این گزارش، گروهک تروریستی "جیش مغاویر الثوره" حدود ۵۰۰ جنگجو و نیز ۳۰۰ شورشی همپیمان خود را در منطقه التنف برای محافظت از پایگاه آمریکایی مستقر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس