کد خبر 1062845
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مترو نمایه

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر عبور کند، ظرفیت مترو جوابگوی فاصله گذاری اجتماعی نیست.

به گزارش مشرق، با تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز فعالیت برخی مشاغل نگرانی‌هایی درباره اجرا نشدن مطلوب این طرح در حمل و نقل عمومی وجود داشت از این رو اجرای طرح ترافیک علیرغم مصوبه شورای عالی ترافیک، توسط ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد تا شهروندان با استفاده از خودروی شخصی کمتر به استفاده از حمل و نقل عمومی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید:

کرونا همه چیز را صفی کرده است

با این حال وضعیت ظاهری اتوبوس‌ها و مترو علی‌رغم لغو طرح ترافیک، نشان دهنده اجرا نشدن مطلوب فاصله‌ گذاری اجتماعی است و بیم آن وجود دارد که در هفته پیش رو و با افزایش فعالیت شاغلان، به تعداد مسافران حمل و نقل عمومی نیز افزوده و نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا تشدید شود.

یوسف حجت سرپرست معاونت حل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ابراز نگرانی کرد  گفت: نگرانی ما از وسایل حمل و نقل عمومی است ضمن اینکه فعلا سیاست کنترل میزان سوار شدن شهروندان وجود ندارد و این امر باعث می‌شود تعداد مسافران از خط قرمزها عبور کند.

وی افزود: اگر تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر عبور کند، ظرفیت مترو جوابگوی فاصله گذاری اجتماعی نیست و نمی‌توان توقع داشت این تعداد مسافر در مترو قرار گیرند و فاصله‌شان نیز حفظ شود.در هفته گذشته که تعداد مسافران حدود ۳۵۰ هزار نفر بود، در برخی ساعات و مکان‌ها وضعیت از کنترل خارج می‌شد بنابراین نگرانی کنونی ما این است که تعداد مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر بیشتر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس