کد خبر 1062651
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

به گزارش مشرق، «محمد رستم پور» فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

ایستادن در صف به یک پدیده رایج آمریکایی تبدیل شده، چه برای تماشای فیلم‌ سینمایی از داخل ماشین، چه برای خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای. ویروس کرونا همه چیز را دگرگون کرده است. اینک میلیون‌ها آمریکایی در صف می‌ایستند و سلامتی‌شان را به خطر می‌اندازند تا نیازهای اساسی‌شان که به خاطر شرایط اقتصادی حاصل از کرونا پدید آمده، تأمین کنند. چه به صورت پیاده و چه سوار بر ماشین، ماسک به صورت زده، ساعت‌ها در صف منتظر می‌مانند تا از فروشگاه‌ها خرید کنند، فرم بیمه بیکاری پر کنند یا بسته‌های غذایی اهدا شده دریافت کنند. صف‌های ماشینی تا بزرگراه‌ها هم کشیده و در بعضی جاها دو لایه شده است. صف‌ها اکنون نمادی از اوضاع اقتصادی فاجعه‌بار آمریکا شده‌اند.

یک بیولوژیست در دانشگاه واشنگتن که روی بیماری‌های همه‌گیر کار می‌کند، می‌گوید: «این وضع نگران‌کننده است. تجمعات غیرضروری، فرصتی برای سرایت کرونا فراهم می‌کند». در حالی که سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها با نصب برچسب‌هایی روی زمین، سعی دارند مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ترغیب کنند، برخی از ادارات و نهادهای دولتی به هیچ عنوان به اوضاع توجهی ندارند و هیچ کوششی برای ممانعت از تجمع مردم نمی‌کنند.

«جرمی کونیندیک» کارشناس ارشد اندیشکده مرکز توسعه جهانی با دیدن تصاویر مسافرانی که با اعلام محدودیت‌های مسافرت به اروپا به آمریکا بازگشته‌اند و صف‌های طولانی و شلوغ آمریکایی‌ها در فرودگاه‌ها گفت این تجمعات می‌تواند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای هفته‌ها خنثی کند: «این یک کابوس است. همان اقدامی که برای ممانعت از انتشار ویروس در نظر گرفته شده، خود زمینه‌ای برای گسترش ویروس شده».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 23 IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    2 8
    اره از ما یاد گرفتن. . مثل صف های کیلومتری بنزین. گوشت برزیلی یخ زده .برنج هندی.کپسول گاز در سیستان. روت کم شد عزیزم یا باز بگم خود فروش
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      صف های ما به خاطر تحریم های آمریکا و مدیریت فجیع غرب گرایان و غرب گدایان و غرب پرستان است . مردم ما تحت تحریم هستند و برای تهیه اقلام موردنیاز و به حد کافی صف می بندند . در ضمن مردم ما خدمات جهادی هم انجام می دهند در راستای کمک به هم نوعان خود و به خصوص خدمت به محرومان . اما مردم آمریکا چی ؟ صف خرید اسلحه در بحران کروناتوسط غربی ها رو چی می گی ؟ چرا خرید بیش از اندازه و غیر ضروری دارند ! چرا غربی های پولدار اقدام به انتشار عکس های مواد احتکار کرده خود ، می پردازند و پز احتکار بیش تر می دهند ؟ یا مردم مثلا پولدار انگلیس چرا مواد ضدعفونی کننده رو از بیمارستان ها می دزدند ؟ در ضمن در مواقع عادی و غیر بحرانی مثل حراج سالیانه قبل از سال نو میلادی چرا غربی های پولدار برای جنس ارزان به سر و کله ی هم می زنند ؟
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 0
      پینوکیو آدم شد ولی امثال شما هیچ وقت آدم نمیشید. میدونی چرا چون ما رو پای خودمون وایسادیم ولی اونا دارن از این و اون دزدی میکنند و امثال شما لالید. اونا خانه سالمندان و .. ول کردند ولی باز امثال شما لالید. این که بگی ما بدیم همه خوبن یعنی شماها هیچ وقت آدم نمیشید.
    • عبدالله مومن IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      بر اتباع فسیلی مریم رجوی فاحشه در کمپهای آمریکا در آلبانی. جملگی لعنت باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس