کد خبر 1062758
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
بورس

دکتر علی اکبر عرب مازار، استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که شاخص ها این گونه در حال رشد هستند؟ آیا رونق اقتصادی ایجاد شده است؟

به گزارش مشرق،  کانال تلگرامی خط بازار نوشت: دکتر علی اکبر عرب مازار، استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: چه اتفاقی در اقتصاد افتاده که شاخص ها این گونه در حال رشد هستند؟ آیا رونق اقتصادی ایجاد شده است؟

وی با اشاره به افزایش 2 الی 3 درصدی شاخص در هر روز طی 5 ماه گذشته گفت: در حدود 4000 میلیارد وارد بازار بورس شده است.

عرب مازار گفت: این روند در حالی رخ داده که رشد سهام های ریشه دار اصلا این گونه نبوده و ارزش سهام های متفرقه متعلق به شرکت های ورشکسته در حال رشد نجومی است.

عرب مازار افزود: در حال حاضر شرکتی در بورس وجود دارد که شش ماه تعطیل و به قیمت 20 میلیارد تومان فروخته شد در حالی که ارزش آن طی این مدت به 3800 میلیارد تومان رسیده است.

عرب مازار گفت: شرکت دیگری وجود دارد که سه سال است طبق حسابرسی های صورت گرفته مشمول ماده 141 قانون تجارت است و ورشکسته اعلام شده در حالی که سهام آن از 60 تومان به 6000 هزار تومان رسیده است.

وی شرایط کنونی بازار بورس را نگران کننده توصیف کرد و گفت: مسئولان بورس و نهادهای نظارتی باید نسبت به اتفاقات اخیر پاسخگو باشند.

عرب مازار با بیان اینکه سفته بازی در هیچ بازی مورد تایید نیست چه در بازار طلا، چه ارز و چه بورس، گفت: رشد شاخص در بورس بیشتر به دلیل سفته بازی است و نه رشد صنعت و اقتصاد کشور.

وی گفت: اگر این حجم از گردش پول در بازار بورس نصیب شرکت ها و ارتقای صنعت می شد، جای خوشحالی بود ولی متاسفانه بورس به محل رقابت قماربازان و سفته بازان تبدیل شده است.

عرب مازار با خطاب قراردادن هیئت مدیره سازمان بورس گفت: اگر قرار است هر کسی به دلخواه خود در بازار بورس فعالیت کند پس دیگر چرا سازمان بورس تشکیل شده است؟

وی گفت: سازمان بورس در همه کشورها نسبت به افزایش یا کاهش بی دلیل و بی منطق سهام شرکت ها مسئولیت دارد و نظارت می کند.

عرب مازار ادامه داد: در زمانی که تغییرات سهام یک شرکت منطقی نداشته باشد، نماد آن در بورس بسته می شود تا علت مورد بررسی قرار گیرد در صورتی که در حال حاضر چنین اتفاقاتی در بورس نمی افتد.

وی گفت: به نظر می رسد دولت چشم ش را بر روی ورود نقدینگی بی حساب و کتاب به بورس بسته است.

رئیس سابق سازمان مالیاتی کشور با پیش بینی قریب الوقوع بودن ترکیدن حباب بازار بورس، یادآور شد: در زمانی که چنین اتفاقی بیفتد چه کسانی پاسخگو خواهند بود؟

وی با بیان اینکه احتمالا علت استعفای شاپور محمدی از بورس مربوط به همین مسائل بود، گفت: مسئولان بورس در ماه های آتی در مقابل دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند.

عرب مازار گفت: آقای محمدی به نوعی به دنبال ممانعت از این افزایش های افسارگسیخته و بی منطق بود.

وی نسبت به از بین رفتن سرمایه های خرد و مردم در صورت ترکیدن حباب بازار بورس هشدار داد و گفت: چرا باید در سایه غفلت برخی از مسئولین چنین اتفاقاتی بیفتد و بعد از جیب مردم خسارت مال باختگان داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 191
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    استاد جان. بالا رفتن ارزش دقیقا به همون خاطره که قیمت ملک و ماشین رفته بالا. در حقیقت مردم پولشون را بر روی املاک و دارایی های شرکتها سرمایه گاذری کردند و خب دلار که میره بالا ارزش این سرمایه ها هم زیاد میشه. بنابراین تا وقتی دلار پایین نیاد زیاد بورس هم تکون نمیخوره و مردم هم این را میدونند که سرمایه وارد میکنند. چون بازار مسکن و ماشین اشباع شده و حالا دچار حباب هست. بورس هم در حال اشباع هست برای همین دولت سرمایه های جدید واردش کرد.
    • ساسان IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      78 8
      عاقا کلا همه چی حبابه کلا داریم تو یه حباب زندگی میکنیم لطفا یه سوزن بزن به این حباب بترکه راحت شیم
    • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      38 96
      این استاد بهتره دهنش رو ببنده کار ایشون شبیه سخنگوی کروناست به دلیل تشویش در بازار سیاسی و اقتصادی این دو نفر را باید محاکمه کنند....
    • مجتبی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      68 14
      برادر گرامی نمیدونم چقد با بازار سهام وبورس آشنایی داری ؟؟؟حق با استاد دانشگاهه .وقتی قیمت سهام یه شرکت ورشکسته صدبرابر میشه یعنی یه عده سفته باز الکی دارن بازار گرمی میکنن .وگرنه برو تو بو س دنیا !!!کجا تو این کرونا اینطور هروز شاخص در حال پیشرفته . وقتی که اون سفته بازا شروع به فروختن سهامشون کنن اونوقت خرده پاها باید کاسه .دایی دست بگیرن
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      20 13
      دوست عزیز همانطوری که خودتان اشاره کردی ،خودرو هم حباب داره و خیلی بیشتر از بورس ،شاید باورتان نشه اکثر آشنایان ما هر کدام چندین ماشین خریده و به امید گران شدن در پارکینگ پارک کرده اند.اکثر پارکینگ ها را نگاه کنید چقدر ماشین جهت سفته بازی پارک کرده اند.و باعث و بانی این احتکار هم خود دولت هست،اگه خصومت با دنیا را کمتر کنند و واردات خودرو را آزاد کنند،این همه ماشین که در پارکینگ ها احتکار شده نه تنها کمبود خودرو نداریم بلکه،به هر چند تا ماشین می رسه
    • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      30 2
      البته شایدم حق با این استاد باشد زود نظر دادم.....حتما چیزی می دونه
    • ناشناس TH ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 10
      خود رویی در حد 206 در هیچ جای دنیا کمتر از 8 هزار دلار نیست. البته خودرو تولیدی ایران به علت کارگار ارزان انرژی ارزان نباید مانند کشورهای دیکر حساب بکنند. مسکن هم ایران نسبت خیلی حاها ارزان است. یا ارز معتبر خارجی هم همینطور. فقط بورس است که شرکت بدهکار تولید بدون کیفیت و با ظرفیت خیلی پایین که حقوق کارگرش نمی تواند پرداخت بکند سهامش چند برابر شده. از عجایب است.
    • امیر IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      18 6
      استاد معظم گیریم درسته کاهش ارزش پول ملی مسبب بالارفتن شاخص ارزش پول ملیه ولی این معقوله که این موضوع ارزش یه شرکت رو 100 برابر کنه اونم یه شرکت ورشکسته؟؟ میدونستی حدود 40 درصد از شرکت‌های بورسی وضعیت رشد قیمتی سهامشون مشابه همین شرکت هست ؟؟ میدونستی به اذعان قاطبه‌ی مسئولین بورسی، وضعیت فعلی بورس دچار حباب رشته‌ای هست؟ میدونستی این استاد که یکی از باسوادترین اساتید بورسی هست همه این چیزایی که تو تحلیل نپخته‌ و دلال‌منشانه‌ی شما هست رو تو تحلیلش مدنظر قرار داده به علاوه‌ی هزار و یک متغیر دیگه‌رو؟؟ میدونم قبول نداری ولی به زودی قبول میکنی!
    • نادری IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 8
      دلار طلا مسکن خودرو طی این دو سال اخیر چند برابر شده تعداد شرکت کننده ها در عرضه اولیه شستا بیش از دو میلیون نفر بود پس پول سرگردان داره ورود میکنه اگه روزانه این پول نقد وارد طلا یا ارز یا خودرو بشه میدونی چقدر وحشتناک میشه اوضاع بایستی روند شاخص رو کند کنن و خرید رو کمی سخت تر که شاخص نم نم بره بالا سهام شرکت ها هم رفته بالا بر اساس دارای ها و میزان فروش سالانه ربط داره تحریم ها سخت تر شده پس شرکت های داخلی بیشتر تلاش کردن و فروش داشتن در داخل چرا این استاد معظم در مورد بالا رفتن مسکن خودرو طلا ارز نظر نمیدن؟؟؟ از این حرفا هم زیاده بایستی شستا و‌.... بیاد بورس تا صورت های مالی و دارای ها سود و ضررشون شفاف سازی بشه تا این که در حصر عده خاص باشه پس بهتره واقع بین باشیم در بورس صبر جواب میده خرید تک سهام های با تعداد سهم کم و شناوری بیشتر بهتر جواب میده همیشه هم پول و دست رنج افراد عجول به جیب افراد صبور سرازیر میشه
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 15
      این عزیز از مدیران دولت آقای احمدی نژاده. جمله "به نظر می رسد دولت چشم ش را بر روی ورود نقدینگی بی حساب و کتاب به بورس بسته است" گویای سوگیری ایشونه.... البته بخش هایی از اظهارات درسته اما نه همه اون....
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      باید خرید بیش از ۱۰ درصد یک شرکت بورسی فقط برای شرکتهای سهامی عام پذی فته شوه در بورس امکان پذیر باشد نه هرکه از راه می رسد تا عرضه سهام همچنان تداوم داشته باشد ، قیمت اسمی صد تومن سهام مال سال ۱۳۴۳ است نه الان پس باید وزارت دارایی قیمت اسمی را حداقل به ۱۰هزار تومان افزایش دهد .
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      2 4
      جناب آقای عرب مازار چرا در زمان تصدی هیأت مدیره بانک دی جلوی حبابش رو نگرفتید؟!!
    • مقدسی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      1 18
      آقای استاد من کاری به حباب و اینا ندارم ولی الان شما اگه بخوای زمین و سوله ی یکی از این شرکتهای ورشکسته رو بخری ، میدونی قیمت چند شده اصلا خبر داری که ریال ما ارزشش خیلی اومده پایین !!! چرا این مردبذار یه مقدار پول در بیارن بزنن به زخم زندگیشون م بدبخت رو اینقدر میترسونین بذار یه مقدار پول در بیارن بزنن به زخم زندگیشون
    • تریدر IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      9 2
      اسکل جان، دلار کلا سه برابر شده؛ درحالیکه اغلب سهام شرکتها بطور میانگین 20 برابر شده. این یعنی حباب 600 درصدی در بازار بورس
    • مهدی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      11 1
      سلام خدمت هموطنان عزیزم تحلیل استاد گرامی کاملا درست هست سرمایه گذاری در بورس در آینده نزدیک تبدیل به فاجعه ملی خواهد شد گول سودهای مقطعی را نخورید کل سرمایه را از دست خواهید داد تا 3 ماه آینده نتیجه این تحلیل را مشاهده خواهید نمود با تشکر.
    • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      7 0
      سهم کهمدا از ۱۰۰ تومان شده ۳۰۰۰ تومان آیا این حباب نیست ؟ کجا خودرو ۳۰ برابر شده؟ سهم ولیز از ۱۰۰ تومان شده ۳۰۰۰ سهام غذایی و دارویی همچنین آیا دلار ۳۰ یا ۴۰ برابر شده؟ اینجوری باشه باید دلار بشه ۱۵۰ هزار تومان
    • مهدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      4 0
      آخه بنده خدا تو این چند ماه مگه نوسان دلار چقدر بوده؟ چرا وقتی 19 تومن شد بورس این طوری نبود؟
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 0
      چیزی که حبابیون بهش توجه نمی کنن و دائم بر تبل حباب بودن بوررس می کوبن اینه که زمانی که دلار قیمتش ۳۸۰۰ تومن بود قیمت شرکتی که ۵۰ تومن بود خب خیلی مسخره و خنده دار بوده و نتیجه سرکوب قیمتی و عقب موندگی قیمت بوده و الان مبنا رو قیمت اون دوران می دونن. البته من منکر حباب قیمتی بعضی از شرکتا نیستن.
  • کارمند نفت IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    56 11
    چه عجب وارد این موضوع مهم شدید! .... قیمت هپکو از 90 تومن شده 300 تومن . قیمت پلی اکریل از 100 تومن شده 600 (قیمتهای تعدیل شده هر سهم) ... قیمت "نوش مازندران" از 40 تومن شده 1400 تومن !! .. قیمت کیسون از 160 تومن شده 720 تومن ... قیمت شرکت ورشکسته " لوله سدید" از 1000 شده 5000 تومن !!! . اینها در حالی است که قیمت فولاد مبارکه (قیمت هر سهمش) از 270 تومن شده 500 تومن ... خب کی باید جواب بده؟ آیا شاپور محمدی فلنگ رو بست که پاسخگو نباشه؟ آقای قالیباف (رئیس جدید بورس) چه برنامه ای دارد برای شفاف سازی؟ بعنوان یک فعال 15 ساله بورس هشدار میدم به شما .... گزارش مفصل تر منتشر کنید . کنتورسازی را بررسی کنید . عطرین نخ قم را بررسی کنید. قیمتهای عرضه اولیه برخی شرکتها مثل شصدف و "وآوا" را بررسی کنید . الان قیمت "وآوا" از 200 تومن شده 1400 تومن ! همان قیمت 200 تومن عرضه اولیه هم بالا بود. الان چجوری قیمتش شده 1400 تومن؟!!! خدا رحمت کنه اون بابایی که گفت "قمارخونه بورس" .... تمام این بزغاله های بورس بهش گفتن غلط کردی گفتی "قمارخونه بورس" ..... خب این وضعیت فعلی چه فرقی داره با قمارخونه ؟ میتونید به من توضیح بدید کارگزاری های محترم؟ شما فقط کارمزد خودتون رو میگیرید. سازمان هم حق نظارت خودش رو از معاملات برداشت میکنه . مهم نیست برای شما این شرایط.... نسبت P/E بازار چند بوده. چند شده الان؟!! اینا خیلی سوالات مهمی هست متاسفانه وبسایت شما ظاهرا" تمایلی نداره بشکافد موضوع رو. بخش اقتصادی ضعیفی دارید.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      44 9
      دولت از طریق بورس به شدت درحال جمع اوری ریال و پول از بازاره بعدشم سقوط مثل سالهای قبل .خرده سهامدارها نابود میشوند.خوشم میاد از جواب دوستان سیکل به استاددانشگاه.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      24 34
      شما و امثال شما خرید نکردین دارین از حسودی میمیرین. وقتی شاخص ۲۸۰ بکد هم گفتین حباب الان هم میترسین بیان تو بورس منتظرین بریزه بیایید تو بورس
    • دلار آمریکا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      17 29
      دلار در ایران در راس امور است یعنی اقتصاد ایران و صنعت و مردم اول باید پول غربی آمریکایی را رصد کنند تا ببینند اوضاع روز ایران از چه قراره تا زمانیکه به آمریکا زانو نزنید همین آش و همین کاسه است
    • زهره اخباری IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      3 5
      سلام وقت بخیرببخشین تو نظراتتون فرموده بودین پونوزده ساله که تو بورس فعالین خاستم از شما یه نظر خواهی کنم در حقیقت میخاستم یه مشورتی کنم من از بورس زیاد سر در نمیارم میخام تو بورس سرمایه گذاری کنم بنظرتون این کارو انجام بدم یا نه ,خیلی ممنون میشم به سوالم جواب بدی تشکر
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    52 5
    بورس ایران اصلا با واقعیات کاری ندارد نه خیلی متصل به اقتصاد جهانی است که تاثیر بگیرد نه شرکت هایش کارنامه درست و حسابی دارند. قیمت و رشد سهام هم با عرضه و تقاضا است یعنی عده ای تصمیمی می گیرند سهمی رو که در مرز ورشکستگی و در بازار پایه است بخرند و خب در این صورت قیمت سهم افزایش می کند !
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    20 4
    برید سهام پتروشیمی لردگان بخرید امسال افتتاح میشه
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      17 2
      یک شرکت عزیز من باید دوسال متوالی سود ه وصورتهای مالی آن شفاف باشه تا بتونه در بازار سرمایه وارد بشه چی را بخریم.....
  • GB ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    55 47
    از کسی که در آمریکا تحصیل کرده باشه انتظار حرف دیگه ای نمیشه داشت،در سال جهش تولید هستیم باید از بورس حمایت بشه نه از دلالان دلار،قیمت سهام ایران را مقایسه کن با قیمت سهام شرکت های آمریکایی بعد بیا حرف بزن،در کجای دنیا قیمت را سازمان بورس کنترل میکنه! خود آمریکاشم اینجوری نیست،این حرف غلطه،فرض کنید خود آمریکایی ها برن به جای سهام ،طلا بخرند خب معلومه تورم درست میشه ولی سرمایه گذاری در بورس باعث تامین مالی راحتتر شرکت ها میشه که ایشون هیچ اشاره ای به اینها نمیکنه
    • شهرام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      16 17
      عیبی نداره اون اقای امریکایی یه زری زد برای سرگرمی
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      25 5
      در دو سال گذشته و با فروش سهام هزاران میلیارد تومن سرمایه نصیب شرکت ها شده پس کجاست رشدشون؟ پس کجاست جهش تولیدشون؟ چه فناوری جدیدی ابداع کردند؟ چه محصول جدیدی وارد بازار شده؟ چه محصولی برای عرضه به بازار جهانی آماده کردند؟ سرمایه برای کی؟ برای چی؟ فقط یک مشت عدد جا به جا میشه!
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      25 5
      يعني به بهانه جهش توليد بايد هر كار ابلهانه انجام بديم و نظر كارشناسان حوزه رو ناديده بگيريم ، البته به بهاي نابودي سرمايه گذاران خرد
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    در آینده نه چندان دور اسکناس ، سند زمین و خانه ، سند ازدواج و ... بی اعتبار خواهد شد . همه ی امپراطوری ها وا خواهند رفت . چون فرا زمینی ها دارن میان . اسلام نابود است .
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      74 8
      جد و آبادت نابود است، بی شعور!!!!
    • سید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      20 2
      تواینجاچی میخای دیگه
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      40 8
      آی زرشک ! اسلام نابود است !!! چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکس پف کند سبلت بسوزد
    • محمد US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      30 5
      فیلم زیاد میبینی؟؟؟
    • امیر IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      20 1
      همه میخورن کور میشن! تو چرا زد به فضای خالی سرت؟!!!
    • یوسف IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      23 1
      این بیچاره تازه از خواب بیدار شده! داره ادامه خوابش رو میبینه!!؟؟ شایدم قرصش رو نخورده! بنده خدا
    • محمد رضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      17 0
      کرونا زده به مغزت مثل اینکه
    • محمود IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      22 3
      خاک تو سرت. به اسلام چکار داري ديوونه ي احمق!
    • NL ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      16 1
      فرا زمینی چیکار داره به سند ازدواج آخه!
    • mh IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      7 0
      با همین خیالات زندگی میکنی ؟ افسوس به تو انسان فکور ، چرا چشم به حقیقت هستی بستی ؟
    • غلامرضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 1
      خدا هیچ وقت آدمها را تک تک مجازات نمی کند مثل همین بیماری کرونا - سیل زلزله آدم میخواهد که بفهمد
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      5 2
      اره راست میگه.در اینده ای نزدیک سند ملک و املاک و ماشین و دلار و پول و...بی ارزش میشن اما ن بخاطر فرازمینی ها بلکه بخاطر وجود فرا انسان هایی همچون مهدی وعده داده شده
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      3 4
      به پدر و مادرت بگو احتیاطا دوباره عقد کنن
    • قرازمینی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      1 1
      خخخخخخخ
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    19 12
    استاد گرامی رشد بورس با ورود اعضا هست وقتی مردم تمایل دارند و دارایی های شرکتها هر سال سه برابر میشه خوب معلومه بازار بورس رونق می گیره ما شاید تولیدمان چندان رونق نداشته باشه هرچند ایت یکی دوسال 50در صد بهتر شده اما یادت نره دارایی های خیلی افزایش پیدا کرده خوب نمی خواهند از این سود حق سهامداران را بدهند مثال ایران خودرو املاکش چند برابر و قیمت ماشینهایش 3تا 4برابر حق سهام دارها را نده اشکال نداره حباب بترکد اما قیمت خودرو هم برگردد به دوسال پیش اگه شد اونوقت همه چیز گل و بلبل هست لطفا نظرات الکی ندهید.
  • سس NL ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    15 24
    متاسفم در سال جهش تولید . علی رغم تاکید مقام معظم رهبری این حرف ها رو نشر میدید
    • شهرام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      10 5
      اون اقای اوستادی که این نطق روکردن این جواب منو میدن که اگه پولمو میزاشتم بانک الان چه بلایی سرم اومده بود بله خودم جای اون جواب میدم ارزش پولم به شدت اومده بود پایین
    • اکبری IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      9 2
      سفته بازی تو بورس موج میزنه هروز روی یک سهم وارد شده چند برابر میکنن مثلا قیمت یک سهم 4500 تومانه بعد سود نقدی 22 تومان آنوقت شرکت نه برنامه داره جهت زیاد شدن تولید نه افزایش سرمایه فقط میاد پاداش چند میلیارد به هیئت مدیره میده
    • کارمند نفت IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      3 0
      یعنی رهبری گفته قیمت سهام شرکتهای ورشکسته و داغون ده برابر بشه؟!!! و قیمت سهام شرکتهای سودده افزایش جزئی پیدا کند؟ .. این که اسمش میشه "جهش سفته بازی" .... اسمش جهش تولید نیست . بوق رو از سر گشادش نزن
  • سید IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    45 8
    با سلام . حرف دکتر کاملا درست و منطقی و علمی می باشد . چرا که باید علت این همه افزایش ناگهانی و ورود نقدینگی به حساب و کتاب را بررسی کرد .
    • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      4 3
      تورم ۵۰۰ درصد کف جامعه علت رشد شاخصه سید جان. دکتر فکر کرده اینجا اقتصاد داریم انتظار داره بورس همراه با شکوفائی و رشد تولید و صنعت رشد کنه
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 1
      علت جمع آوری نقدینگی مردم سرمایه جهت تولید به اشباع رسیدن بازار سکه/دلار/ مسکن/ خودرو و کاهش ارزش پول ملی وبی فایده بودن آن در بانکها چرا که سود بانکی جواب تورم را نمیده وبانکها بجای سرمایه گزاری در تولید در فکر سودا گری و بنگاه داری هستند.
  • جلال IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    15 3
    از صد هزار واحد تا الان هر روز میگن حبابه شاخص تا یک ملیون واحد رشد میکنه اگر سکه اومد شد یک ملیون تومن شاخص هم میشود ۱۰۰ هزار واحد دقیقا دقت کنید نسبتها یوی هست ۶ برابر سکه ده ملیون شاخص یک ملیون
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      15 3
      دقیقا هروقت پراید شد 10میلیون وحباب 70میلیونش ترکید بورس هم می ترکد.
  • علیرضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    21 9
    ایشون مدرک دکتری قلابی دارند و گول این افراد شیاد رو نخورید.دلیل این که شرکت تعطیل ارزندگیش ۵ برابر شده اینه که ملک و دلار ۵ برابر شدن قرار نیست شرکت تولید کنه. همین ک اموال و زمین و ها دستگاها ۵ برابر بشه قیمتشون یعنی سهامشون هم باید ۵ برابر بشه. پس‌ننگ بر دکتر های قلابی بیسواد.
  • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    24 4
    این بابا اسم خودش رو گذاشته استاد؟ آخه استاد افزایش بهای سهام اکثر شرکت ها به خاطر افزایش ارزش اموال و املاکشان به خاطر تورم شدید در مملکت هست ،کما اینکه بسیاری از شرکت ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بسیار سودده تر بودند و علاوه بر آن قیمت فروش محصولات و خدماتشان هم به دلیل تورم بسیار بالا ،خیلی بالتر رفته وقتی دلار در طول ۲ ماه ۵ برابر میشود،این غیر طبیعیه که ارزش سهام طی ۲ سال ۵برابر شود؟ شاید استاد مقدار زیادی طلا و دلار در خانه دارد!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 6
    استاد مگه شما علم غیب دارید لطفا پارازیت تو کار بورس نندازید
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    13 12
    با سلام اینجانب مهندس طرح درخصوص کارخانجات مختلف شامل فولاد وسیمان وپتروشیمی و.... هستم وقسمتی ازطرحی های خودم رابه صورت epcانجام داده ام وبایستی درپاسخ به بیانات این استادبگویم تقریباٌ99درصدازفرمایشات ایشان کاملاغلط وبی منطق می باشد،زیرادرصورتیکه بازارسهام یک کشورسقوط کندهمزمان بازارهای موازی مثل طلاودلارومسکن وخودرورشدخواهد کرد،سوال من ازاین نااستاداین است آیا قیمت خودریا طلا ودلارحبابی نیست؟حتماًایشان سرمایه هاشان رادراینسوسرمایه گذاری کرده اند،ملت بیچاره ما همیشه چوب افرادنالایق ونادان را می خورند،درضمن بایستی بگویم بازارسهام پرریسک است وهمانطورکه میتواندسود ده باشدزیان ده هم هست ولی در کل طی چند سال گذشته پربازده ترین گزینه سرمایه گزاری بوده وخیلی از سهام های ارزنده بازارزیرکف قیمتی وحتی پائین تراز عرضه های اولیه می باشدوفعالیت در بورس نیاز به علم تحلیل بنیادی وتکنیکال دارد که ایشان از آن بی بهره اند ارادتمند شما
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      19 12
      اقای عقل کل یعنی شما از اقتصاد دانی که این اظهار نظر را کرده بیشتر می فهمید؟
  • FR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    12 5
    واقعا بورس دچار حباب وحشتناک و کسی هم به فکر سرمایه سهامدار خرد نیست و به شدت باید با افزایش قیمت سهام که با رشد شرکت همخوانی نداره گرفته بشه به عنوان کسی که ۱۰ سال دارم بورس رو تدریس میکنم به سهامدار خرد توصیه میکنم به شدت از سهام سفته باز دوری کنید.
    • محمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 6
      کسی هفت تیرزیرگلوت نگرفته که بیای توبورس سهام بخریاجباری توکارنیس
    • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 0
      دوستان اینجا بحث علمی داریم جای حرف های توهین امیز و لوس و بچه گانه اینجا نیست . حس میکنم بعضی ها شیرینی سود و تبلیغات رسانه ای چشم و گوش هایشان را کور کرده ادم وقتی حس کنه دانستن واقعیتی دنیای شیرین و خیالی که واسه خودش ساخته رو خراب میکنه از اون واقعیت فرار میکنه داستان ناشی های تازه وارد و مغرور
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    13 3
    سرمایه به سمت بورس هدایت میشه و کار خوبی هم است که دولت درپیش گرفته. بازار بورس ربطی به وضعیت شرکت ندارد. اینجا جدای فعالیت یک شرکت عمل میکند. خیلی از شرکتها هم هستند که سوداوری خوبی داشتند و رشد کردند. خیلیها از شاخص ۱۸۰ تای هی نگران ریزش هستتد. ولی شرایط نشون میده که قله یک میلونی رو راحت رد میکنه و به سمت اهدافی حرکت میکنه که هر ایرانی یک کد داشته باشد. و این مسیر بهتر از سفته بازی دلار و طلا و ملک است چون اثار تورمی رو اقتصاد ندارد و فقط کسانی که شرکت ندارند سود نمیبرند. پس با خیال راحت ادامه دار است.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 1
      این دولت سواد اقتصادی و سیاسی نداره باید مواظب بود
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    14 13
    حرف استاد عین حقیقت وواقعیت است حسن روحانی یکسال واندی دیگر دوران نبسامانی ها وناامیدیها وبی تدبیری ها را واگذارمیکند ومیرود بیچاره ان دولتی که بعد از این پروفسور بیاید هیات دولت دهانشان را به دهان بورس گذاشته اند ودران دمیده اند باورکنید دو اتفاق درماههای پیش رو خواهد افتاد یک؛ ریزش شدید قیمت مسکن دو؛ ریزش وبعدش ترکیدن وانفجاربورس بیایید به علم ودانش احترام بگذاریم حرف استاد مر علم ومنطق است به خداسوگند من ایشان رانمیشناسم وحتی فامیل اوراهم یادنگرفتم استدلال وحرفهایش علمی ومنطبق باحقیقت است
    • مجید IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 8
      مشخصه که اصلا نمی‌فهمی با دستور نمیشه جلوی کنترل رشد رو گرفت
  • محسن IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    اقای دکتر جان ایا به عواقب ترکیدن بورس و ایراداتی که میفرمایید فکر کرده اید ؟؟ رشد شدید دلار و طلا و کوچک شدن سفره شما
  • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    18 5
    باسلام خدمت دوستان بایستی عرض کنم،این امریکایی احتمالاًدربازارهای دلار وطلاسرمایه گزاری کرده وازعلم سرمایه گزاری در بورس بی بهره هست یا جاماندوبااین سخنان خودقصد داردباعث کاهش یاافت قیمت سهام شودوخودش سهام فروش رفته شما را درقیمت پایین خرید کند،درسال 92هم همین اتفاق افتادمن 30 م تون سهام خریدم الان شده 180 م تومن یعنی حتی از طلا هم بهتر ه،یکی ازدوستان ماکارشناس اقتصاده توی انگلستان وپیشنهادداده توی بازاربورس ایران براش سهام خریدکنم ،خیلی افرادمثل این بی سوادفقط قصدتخریب کشورمارادارند،سعی کنیددر بورس وسهام بلندمدت سرمایه گزاری کنیدتامتضررنشوید
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      8 2
      اخه بی انصاف این درسته سود تو از زیان اینده عده دیگه در بیاد اونا زندگیشون نابود بشه تا تو پول دار بشی تو این قمار خونه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 25
    سلام انعده ای که توهین میکنند وبه استاد نا استاد میگویند وایرادبه مدرک و،،،،،،،،، میگیرند به والله به والله به والله یکعده افرادبی تقوی لامذهب وحتی کسانی هستندکه مانندسگ ایستاده ادرارمیکنند وطهارت هم نمیگیرند واگرخودشان رامنتسب به فرمایشات بزرگان مینمایند یکعده منافق صفت بیسواد قمه کش هستند من تمام نظرات راخواندم این اقای دکتر براساس علم اقتصاد حرف میزند ان عده افراد بی هویت لاقید بیجامیکنند توهین میکنند
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      11 2
      نکنه خودتی دکتر خخخخخ
    • هحمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      9 2
      نحوه دفاع شماازنااستادنشانکربی شعور ی وبی سوادی شماواستادتان است،فکرنکنم توواستادت یک خط کتاب اقتصادبورس راخواند یا دیده باشید،خداوندسرنوشت هیچ قومی راتغییرنمی دهدمگرخودش بخواهد،آدم بخیل این بورس متعلق به همه این کشوراست پس باعلم واردشو وسهام شرکت های سود ده راخریداری کنید،واجازه بدهیدهمه مردم ازاین بازارسهمی داشته باشند خوشحالم اکثر پاسخها نشانگرفهم وشعوروعلم مردم است وازبورس کشورشان و ایران عزیزحمایت می کنندوشمارابه حساب نمی آورند ماکه می خریم ودردرازمدت مثل شپاکسان واخابرودایران طی 6 سال سرمایه مان 10 برابرمی شودتو واستادت نخرید وسلام
  • حسام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 2
    ایشون فکر کنم زیاد ضرر کردن خوششون نمیاد مردم سود ببرند.سازمان بورس با قدرت روزی 20 تا نماد رو میبنده تا شفاف سازی بشه کلی نظارت هست چرا میخوای فاز منفی بدی؟
  • مجید IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 2
    آقای محمدی باید نسبت به نابود کردن بازار پایه جوابگو باشه...محمدی و دوستانش و شما چرا راجع به سهم فرابورس و کالا که بیست برابر شدن صحبت نمیکنید...؟قیمت پراید رسیده به ۶۰ملیون درحالی که دلار ۱۶تومنه و رشدش رو کرده
  • کشاورز IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 2
    واقعا مملکت چه عرض کنم دست یک عده افتاده که مردم ناچارهستندتا 1400تحمل کنند
  • محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 1
    آقا همین شرکت های ورشکسته فقط و فقط قیمت زمین ها و املاک و دارایی هاشون 3 برابر شده.... تازه این جدای از تولید و برندشون هست... پس همین شرکت ورشکسته تا 3برابر شدن سهامش جا داره... اگه بیشتر بشه اونوقت مشکل داره. این جدای از تولیده.... و اگر شرکتی تولید داشته باشه قطعا ارزش اون شرکت بعد از اون تورم وحشتناک الان باید 6 برابر شه
  • کارشناس IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    15 4
    لطفا تو امور بورس دخالت نکنید . داد و ستد در بورس بستگی به عرضه و تقاضا دارد . این کارشناس خبر ندارد سیب زمینی کیلویی 2 تومن چیپس 60 گرمی 2500 تومن . بهترین کار در شرایط امروز حمایت همه جانبه از بورس و ایجاد امنیت سرمایه گذاری است چون واقعا جوانان دیگر نمیتوانند در این مملکت کار کنند چون بال و پرشان چیده شده است. سرمایه گذاری در بورس هم سود خوبی عاید جوانان بیکار میکند هم باعث کاهش قیمت ملک و ناکام ماندن دلالان میشود. فقط باید امنیت سرمایه گذاری تضمین شود و از تصویب قوانین یک شبه جلوگیری شود. وقتی از بورس صحبت میشود همه به شاخص مینگرند شاخصی که رشدش بیشتر متاثر از چند سهم بزرگ است نه همه سهم ها مثلا طی روز معاملاتی گذشته تنها نماد فارس 1900 درصد در شاخص 19 هزار واحدی تاثیر داشت و این به خاطر عدم اعمال معادلات مناسب در مورد تاثیر سهم های بزرگ است. اگر کسی میترسد وارد بورس نشود. امروزه جوانان بیتر سراغ معاملات ریسک پذیر میروند چون واقعا توان خرید هیچ چیز را با این تورم ندارند خرید یک فرغون به نام پراید برای اکثر جوانان ارزو شده است
    • الهام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 1
      آفرین.این حرف ها کاملا درست است و از سر خیرخواهی است.
    • نلبمتبن IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      آقایان سهام دار لطفاً احترام یک شخصیت دانشگاهی حفظ کنید دلالان محترم باتشکر
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 2
    اصلا همه باید کارشون رو تعطیل کنن بزارن تو بورس؟ چه کاری هست آدم اینقدر زحمت بکشه کشاورزی و تولید کنه؟ آخرش هم سر به سر بشه‌ همون پول رو ببره تو بورس ۳۰۰ درصد میشه تو یکسال
  • رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    7 2
    موافق نیستم. اتفاقا بازارهای جهانی محدودیت های بازار ایران را ندارد. بازار ایران در روز فقط 3.5 ساعت و با دامنه ی محدود حداکثر 5درصد روزانه معامله می شود در صورتیکه در بازارهای جهانی چنین چیزی وجود ندارد. از طرفی ورود پول به بورس به دلیل رشد تقاضا باعث افزایش قیمت سهام می شود که دقیقا به معنای رونق شرکت ها و تولید می شود. وقتی یک شرکتی پارسال قیمتش 150 تومن بوده و امسال اون شرکت را مردم 1000 تومن در صف خرید می خرند یعنی این شرکت براحتی می تواند نیازهایش را از طریق فروش بخشی از شناور سهامش تامین مالی کند و به تولید ادامه دهد. از طرفی بازار بسته ی ایران همچنان برقرار است، شرکت ها تولید دارند و فروش و سودآوری دارند، بعضی ارزش جایگزینی دارند و بعضی آینده. خیلی ساده ست.
    • hesan IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      کاملا حرف حساب
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    12 1
    اون احمقی که میگه اسلام نابوده شعورنداره که اسلام یعنی خدا. حالا خواهی فهمید با یه ویروس چگونه همه تفکرات مادی وقدرتها فروخواهد پاشید.
  • هحمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    نحوه دفاع شماازنااستادنشانکربی شعور ی وبی سوادی شماواستادتان است،فکرنکنم توواستادت یک خط کتاب اقتصادبورس راخواند یا دیده باشید،خداوندسرنوشت هیچ قومی راتغییرنمی دهدمگرخودش بخواهد،آدم بخیل این بورس متعلق به همه این کشوراست پس باعلم واردشو وسهام شرکت های سود ده راخریداری کنید،واجازه بدهیدهمه مردم ازاین بازارسهمی داشته باشند خوشحالم اکثر پاسخها نشانگرفهم وشعوروعلم مردم است وازبورس کشورشان و ایران عزیزحمایت می کنندوشمارابه حساب نمی آورند ماکه می خریم ودردرازمدت مثل شپاکسان واخابرودایران طی 6 سال سرمایه مان 10 برابرمی شودتو واستادت نخرید وسلام
  • محمد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    9 3
    باسلام هر رهگذری شده تحلیلگر بورس، آقای عرب مازار درنظ نگرفته که بورس ایران با تورم و صعود دلار رشد می کند نه با رشد اقتصادی ، و شرکت زیانده را که مثال زده نگفته چقدر افزایش سرمایه داده که باعث رشد قیمت سهامش شده ، حتما ایشان از ریزش بورس سود هنگفتی خواهند برد که اینگونه با فاز منفی و مغرضانه تحلیل می کنن و در تناقض با فرمایشات مقام معظم حرف می زنند ، نکنه از جایی دیگر تغذیه می شوند که اینطور ساز نا امیدی کوک می کنن ، مشرق عزیز لطفا حرفای هر رهگذری را چاپ نکنید تا نزد خداوند منان شرمنده نشید.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 7
      تمنا دارم برو اسمش رو سرچ کن و رزومه اش رو بخون بعد بگو رهگذر
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    سلام خب بورس یعنی همین دیگه گاهی سود می کنی و گاهی ضرر مثلا یه گاو داری سهامش رو تو بورس عرضه می کنه و 100 نفر هر کودوم 1 درصد از سهام گاو داری رو می خرن خب حالا اگه کار گاو داری راه بیفته هم سر سال سود خوب به سهام داراش می ده هم ارزش اون کار خونه می ره بالا ولی بر عکس اگه گاو داری بعد از یه سال ورشکست بشه و ضرر بده ممکنه پول اولیه ات هم برنگرده و کلا پولت بره هوا که اینم اصلا اشکال نداره چون قبل از خرید سهام خریدار باید سابقه و امید نامه شرکت رو بررسی کنه و بعد از بررسی اقدام به خرید کنه که اگه بدون تحقیق سهام گاو داری رو بخره و پولش هدر بره بازم مشکلی نیست می خواست قبل از خرید خوب دقت کنه و تمام جوانب رو بسنجه و دولت نباید به خاطر کوتاهی خریدار پاسخگو باشه دربازه این مطلبی که کارشناس محترم هم فرمودن هم می شه این مثال رو زد که مثلا گنجشک رو رنگ می کنن و به جای قناری به مردم قالب می کنن که البته اینجا سازمان بورس باید دقیق نظارت داشته باشه که تا حد ممکن از این مشکلات به وجود نیاد ولی این شرکت ها که به این صورت هستند با کمی تحقیق کاملا قابل شناسایی هستن و از این نظر هم مشکلی نست در واقع مشکل اصلی اینه در حال حاضر چه تعداد از افرادی که در زمینه خرید فروش سهام فعالیت می کنن به این نکات توجه می کنن احتمالا خیلی کم هستن
  • اکبر IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    سلام عکس استادوکلاهش درحالیکه به افق بورس خیره شده رونمایی شده،استادجون قصه نخوربازم عرضه اولیه داریم بروکدبورسی بگیربراخودت وخانواده گرامی سهام بخرتاشادمان بشی،دیدی بهت گفتم صباروبگیر الان بعد4 روز 21.5درصدسود مثبت داده توبگی ف من میگم فیروز،میخوای بازارمنفی بشه اون وقت بادلارامریکاییت که تازه فروختی سهام خلق خدا رواز چنگشون دربیارکور خوندی دیگه مثل سال 93 گولتو نمی خوریم
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 0
    یکبار و در چند سال پیش در دوران حکومت داری حسن و دوستان حماقت کردم و دویست میلیون تومان که کل زندگیم بود را در بورس سرمایه‌گذاری کردم اما در عرض یکسال صدمیلیون تومان یعنی نصف سرمایم به باد رفت چرا؟؟ برای دادن آمارهای اقتصادی دروغ حسن و دوستان، به هرحال هرگز و هرگز در بازار دروغ و ریا سرمایه گذاری نخواهم کرد.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      6 1
      بورس یعنی صبر متاسفانه خیلی ها که وارد بازار میشوند صبر ندارند و با یک صف فروش هیجانی میشوند و سهامشان را میفروشند اگر الان سهامت را نگه میداشتی وضعت خوب بود.حتی اگر کل سهام منفی 50 درصد بشه ولی سهامت را نفروشی روزی میای میبینی که سهمت چند برابر رشد کرده کل دنیا همین جوره.قیمت سهام همیشه میل به بالا رفتن داره
  • ایرانی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 3
    یاد حباب سکه طلا سال های گذشته میوفتم
    • مهدی IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 1
      اره حبابی که از یک تومن شد شش تومن! چقدر هم ترکید
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 1
    سلام یک اقا یاخانم به نام کارشناس اظهار فضل نموده وگفته لطفا در امور بورس دخالت نکنید اولا سایت مشرق یک سایتی است برای اظهارعقیده مبتنی بر رعایت ادب ونزاکت وامر نمودن ونهی تمودن دیگران ناشی از ضعف وبیماری ونهایتا خودبزرگ بینی است اما درمانحن فیه این مثال سیب زمینی کیلو دوتومان و چیپس ۶۰ گرمی ۲۵۰۰ تومانی یک ضرب المثلی است که ازقدیم الایام به نواموزان بورس با مبلغ قیمت سیب زمینی یا ذرت ان زمان یاد میدادند لذا اقای کارشناس نواموز بورس مسکن به دلیل جهش نامعقول ۹۷ و۹۸ خودبه خود محکوم به رکود وریزش قیمت هست وربطی به ترکیدن یا نترکیدن این بورس دست ساز ندارد درثانی یادبگیریم که هیچ نمیدانیم وبه دیگران امرونهی نکنیم چون محافل اجتماعی مثل مشارکت درسایت مشرق مثل امورخانواده نیست که بعضی ها اجازه نفس کشیدن به اهل بیت خود راهم نمیدهند البته منظورم افرادی است که خود راکارشناس معرفی میکنند شاید هم من اشتباه کنم فامیل شما کارشناس است نه تخصص شما
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    9 3
    این بنده خدا استاد هست یا بیسواد؟ بچه هم می دونه که دلار از 3000 رسیده به 16000 یعنی ارزش دارایی های بورسی هم باید بره بالا
    • مهران IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      9 1
      پراید شده 60تومن اون حباب نیست، بورس حبابه!!!!
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 2
    بسم الله الرحمن الرحیم. ایشان از تبار اصلاحات بی اندیشه اما به ضرب رفقا در هیات علمی جا شده است. ایشان و امثال ایشان اقتصاد تحصیل نکرده اند بلکه درس اقتصاد به علت ضعف درسی به این ها تحمیل شده.!!! اقای عرب مازار ودوستانشان در انتظار شورش های شهری بوده و هستند اما با توجه به هوشمندی نظام ، شورش تبدیل به همدلی ، سقوط بورس ها در جهان ، تبدیل به صعود آن در نظام مقدس اسلامی شده ، آن هم غقط به‌خاطر تاکید مقام عظمای ولایت بر افتصاد مقاومتی و مراقبت آن عزیز بر رفتارهای اقتصادی دولت است.
  • داود IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 2
    هرکس فکر میکنه حباب داره،بفروشه و بره به سلامت، هرکی از هر بازاری جا مونده میاد میگه حباب داره،،موافقم حباب منفی داره، ارزش زمین و املاک اون شرکت های ورشکست رو حساب کنید میبینید که هنوز به نصف ارزش واقعی هم نرسیدن
  • حسین IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 1
    موضوع خیلی ساده هست چرا آقای دکتر متوجه نشده تا زمانی که این دولت بطور دایم در حال کاهش ارزش ریال هست بورس رشد میکنه البته رشد نمیکنه ارز ش پول داره پایین میاد شکرتها هم ارزش اسمی عرصه و اعیانشون رو دارن نه تولید و رشد اقتصادی دولت از این راه به سادگی سود میبره و ادامه میده هیچ حبابی نخواهد ترکید مگر دولت مسیر درست اقتصاد رو بپماید که نمیپماید راحت طلبی و در آمد بی زحمت دولت را به ادامه این راه تشویق میکند
  • احمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 0
    انتها ی دولت خاتمی و احمدی‌نژاد هم همین اتفاق افتاد و وقتی دولت عوض شد حباب بورس ترکید. تاریخ بورس رو مطالعه کنید . دولتی ها امسال سرمایشون رو از بورس میکشم بیرون با حداقل ده برابر سود و دولت عوض میشه و حباب میترکه
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 0
      دقیق ترین پاسخی بود که تا اینجا خوندم.
    • محمدعلی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      پس نظر شما اینه تا پایان دولت روحانی در بورس بمونم یا نمونیم؟
  • محمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 1
    سلام به دوستان ومشرق،آقای دکترچرابااظهارات نسنجیده خودبه مردم وکشورخودت زیان میرسانی آخه دنیا ارزش این روداره که باسخنان خودت باعث می شی بورس کشورت ومردمی که باوام گرفتن میرن سهام می خرندمتضرربشوند،آگه واقعاقصد خیرداری بروباروحانی صحبت کن تاتلاش کنه قیمت دلارومسکن وخودروحبابشون کوچیکتر بشه توکه ازاین دولت بی رحم تری ،چرابااین کارهاباعث می شی که خلق خداسهام شون روزیر قیمت بفروشند وتوامثال توبخرید،برواین دام بر مرغ دگرنه، بعنوان کسی که سالها فرازونشیب بورس رودیده به سهام داران پیشنهاد می کنم اگرصبروحوصله واطلاعات کافی نداریدواردبورس نشویدمن تابحال در کمترسهامی ضررکردم درضمن صندوق های سرمایه گذاری هم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است خوبی بورس برخلاف سایر بازارها این است که به نفع کشور ومردم وپایین آمدن نرخ تورم میباشد.
  • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    5 5
    من دیگه طمع نمیکنم. فردا همه رو نقد میکنم.همه چی یه دورانی داره
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      4 3
      بفروشی باختی
  • علی اقا IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    اگر صحبتهای وزیر اقتصاد و وابستگان او که شستا بالای دویست پروژه در دست ساخت دارد درست باشد بورس درجهت تولید است وخوب است ولی اگرحیاط خلوت اقازاده ها سرعتیر تورم نقدینگی مدیریت نشده باشد چاله بزرگی برای افراد خرده پاست. امیدوارم این دروغ دیگه راست باشد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    ایران هم حباب است ؟
  • کیا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 3
    شاید بیشتر از50درصد ارزش بورس حباب باشد چون با هیچ معیار اقتصادی قابل توجیه نیست و......
  • حسین IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    آقایان به نظر میرسد پایه پولی زیاد شده اگر درصدی از پایه پولی کم شود به همان اندازه قیمت اجناس و قیمت دلار و قیمت سهام کم میشود .٤٨٨٦4
  • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 0
    سلام عزیزان ایشان نظر شخصیشان را گفته اند شما اگر نظر دیگری دارید مطرح کنید. دبگه نیاز به توهین نیست. اصلا توهین درشان ایرانی با شخصیت نیست اگربنا شد با هر اظهار نظر مخالف سلیقه مان توهبن آمیز بر خورد کنیم نتیجش سکوت صاحب نظرانه که دودش به چشم همه میره. ومیشه دیکتاتوری ولی نه دیکتاتوری حکومت بلکه دیکتاتوری عده ای از مردم.
  • سید جواد رضوی زاده IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 3
    سابقه سهام شرکت پدیده را بیاد بیاوریم ، همان اتفاق با وسعت وسیعتری در حال اتفاق است.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 3
    قابل توجه دکتر، بیشتر شرکت های بزرگ زیر ارزش هستند.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 1
    واقعاً فقط از مشرق دوزاری چاپ کردن این اکتشافات بر میاد.... نادان! بازار هنوز به ارزش دلاری سال 92 نرسیده واقعا مشرق شده ستون پنجم دشمن
  • مرتضی مسعودی فرد IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 2
    این حرف درسته که برخی شرکتها بی جهت رشد دارن و دلیل این امر سفته بازی و افرادی که تازه وارد این بازی شدن و بدون تحلیل خرید میکنن این سهمها رو بازنده اند ولی دلیل اصلی رشد بورس حرکت نقدینگی از بازارهای موازی که در این روزها تعطیل هستند می باشد و دلیل دیگه رشد سهام شرکتها افزایش سرمایه از طریق ارزیابی مجدد دارایی هاست که با این نرخ تورم کاملا درسته ، نظر این شخص فقط حالت کلی داره و تاثیری بر بازار نداره کما اینکه این گونه نطرات فقط ایجاد ترس برای سهام داران تازه وارده که سهمشون رو بغر‌شن و اشخاص خاصی که دوست دارن این اخبار پخش بشه شروع به خرید سهام زیر قیمت کنند ، پخش میشه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 2
    یکی از شاخصهای قیمت تولید هست یکی تورم یکی نقدینگی است که در کشور غوغاست امثال این افراد شاخص روی صدوهشتاد بود میگفتن جباب داره تازه رئیس بورس زمان احمدی نزاد میگه بورس نسبت به تورم هنوز زمان احمدی نزاد هست یعنی اگر به اندازه تورم رشد کرده باشه باید خیلی بیشترازاینها باشه اون کارخونه ای که میگه تولید نداره قیمت زمین وماشین الاتش پند برابرشده برو درسهاتو مرورکن
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 1
    سلام وخسته نباشید،بورس بشدت حساس وآسیب پذیر است بنابراین بایستی ازانتشارنظرات اشتباه ومغرضانه اجتناب شود،چراکه دراین صورت باسرازیرشدن سرمایه های حقیقی به سمت بازار های موازی مثل طلا ،دلار،مسکن وخودر وخواهیم شدواین باعث ویرانی اقتصادکشورخواهدشدازطرفی هم دربورس بایستی طرحی ارائه شودتاجلوی رشدطولانی مدت یک سهم خاص به علت بازی های حقوقی گرفته شودبه عنوان مثال سهمی طی چندماه شاهد صف خریدمی باشیم چرا؟ولی در نهایت ورودسرمایه به بورس باعث رشداقتصادی خواهدشدوزیانی برای فردی نخواهد داشت ،چراکه همه ناچاربه خرید سهام نمی باشندواین یک امر اختیاری است اما درمقابل همه به اجبارنیازمندخرید خودر،مسکن،طلاوارزمیباشندبنابراین مسئولین وصاحب نظرین بایستی در این خصوص واردشده ونگران باشند متشکرم
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    8 5
    مشرق جون مادرت بگو این کارشناسان رو از کجا میاری؟ علی زاده جونت چطوره؟
  • رضا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 1
    اوستا جون نکنه خوابی. همه چیز حبابه. نکنه دلار خریدی
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 0
    اون زمان اگه شاخص 170000 رو داشت کل سهامدار 130000 تا بودن ولی الان با توجه به عرضه شستا 2200000 شده و این مازاد پول قطعا شاخص رو میبره بالا و ارزش هر سهم هم که دیگه روی 60 تومان باقی نمیمونه واقعا اگه بورس این همه پول نقدینگی رو جمع نکنه و بیاد تو بخش مسکن ارز و سکه و ... واقعا تورم سرسام اوری خواهیم داشت به نظر میرسه بورس بهترین جا برای سرمایه گذاریه
  • خودم هستم نه نقاب IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    3 1
    دراین بحران اقتصادی چیزی که همه ی حبابها را میترکاند وقوع یک جنگ است آن هم درخلیج فارس یادرعراق....
  • بصیرت IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 2
    فتنه بعدی برای ایجاد نارضایتی عمومی از بورس است نهادهای امنیتی بگوش باشند!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    10 3
    درجواب این استاد: مسکن در این دوسال گذشته قیمتش 4 برابر شده دلار وطلا و خودرو همه سه برابر یا حتی 4برابر شده همه در حال رکود هستند از طرفی هم بانکها دوست دارند پول مردم تو بانک باشه بجای تولید بروند بنگاه داری . نتیچه: این چند گروه دوست ندارند که مردم پولشان در بورس باشه دوست دارند از اونا خرید بشه وهمش سم پراکنی میکنند.بازار سرمایه بهترین جا برای رشد اقتصاد کشور و تولید هست در کنارش هم به سهامدارانش سود می دهد کسانی که منفی ودم از حباب میزنند یا آنور آبی هستند یا اون چند گروه هستند سرمایه دارهای (مسکن/طلا/دلار/ ماشین و بانکها) دقیقا کسانی که اقتصاد را نابود کردند با جو دادند.پس همانطور که آقا فرموند: سال رونق تولید وجهش آن پس بورس بهترین جا هست برای سرمایه گذاری چرا که مستقیم به شرکتها بذون واسطه کمک میکنیم وخودمان هم به صورت تعاونی سود می بریم........پس تا می توانید سهام بخرید
  • DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    عرب مازار باند نیلی بود که بهره ۲۵ درصدی را رواج دادن..
  • ع IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 1
    حرف مفت زده ، بالا رفتن قیمت شرکت های ایرانی در بورس تازه با شیب بسیار ملایم و با احتیاط انجام شده است. وقتی دلار از 3 هزار تومن به 15 هزار تومن رسیده است انتظار این استاد اینه ارزش یک شرکت که وابسته به مواد اولیه و محصول تولیدی است ثابت بماند؟ شرکت های حاضر در بازار سرمایه همه محصول تولید می کنند مثل شرکت آمازون خدماتی نیستند. اما در مورد بعضی شرکت های تعطیل یا راکد و ... مثل هپکو حق با ایشان است هیات مدیره بورس کوتاهی کرده است باید نماد چنین شرکت هائی متوقف شود.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 2
      دوست عزیز الان هپکو سرمایه اسمیش ۲۱۰۰میلیارد تومن هست با قیمت سیصد تومنی فعلی میشه کل کارخانه هپکو رو با ۶۳۰۰میلیارد تومن خرید .همین الان اگر بخواهیم یک کارخونه با عظمت هپکو با هکتارها زمین وکلی تاسیسات صنعتی گران قیمت رو تأسیس کنیم کمتر از بیست هزار میلیارد تومن پول نمیشه .حالا اینکه تو این سالها مدیریت این غول صنعتی خاورمیانه چه بلایی سر این مجموعه اورد به کنار اما قیمت سهام شرکتها هم شامل املاک وتاسیسات اونها هست هم وضعیت تولید اونها .عامل اصلی رشد بورس دلار ۱۶تومنی هست و چند برابر شدن همه چیز .وقتی ملک وماشین سه برابر شدند سهام هم باید سه برابر بشه در حقیقت بورس رشد کرده چون ریال افت محسوسی داشته.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    15 4
    بررسی بشه این استاد به کجا وصله وخط میگیره در جوابش سایپا پراید 10میلونی را کرده 70میلیون حباب نیست چرا راچب دلار و سکه و مسکن و نرخ سود بانکی این آقا نظر نمیده سواله؟ چرا تا میگن از خانه های خالی مالیات درست وحسابی بگیرید تا عرضه زیاد بشه و مالکان یا مجبور به فروش ویا اجاره بشن هیچ استادی نظر نمیده دلیلش اینه خودشون چند واحد خالی دارند. وقتی حضرت آقا میگه تولید لطفا سکوت کن چون تولید با گردش مالی رونق میگیره وتنها راهش هم به صورت بازار بورس هست تا مردم سرمایه های چه بسا اندک خودر ا برای گردش چرخ مملکت روی هم بزارند بقیه جاها که شده دلال بازی ....
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    7 2
    وقتی قراره هر هفته عرضه اولیه اعلام بشه در بورس وجذب مشتری کنه آخه استاد چرا این حرف را میزنی ...... اگه بورس رونق نداشته باشه عرضه ای هم صورت نمیگیره چرا با اقتصاد مملکت بازی میکنی بیچاره دانشچویان شما کسانی که مخالف بورس هستند یا در کار مسکن وسکه و خودرو ودلارند یا جزئ هیت امنا بانکها هستند همان کسانی که حقوق نجومی میگیرند . عزیز من فکر خودت تنها مباش بزار اقتصاد چرخش با آورده مردم بچرخد ویک عده کارگر نان بخورند. اعصابمون را خورد میکنند کمی مشرقی باش نه مغربی
  • مسیب IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 3
    واقعا متاسف برای این مثلا استاد کارشناس قیمت زمین چند برابر شده؟! قیمت خونه چی؟! طلا سال ۸۹ من متاهل شدم طلا گرمی ۳۰ تومان بود حالت چنده؟! سکه چطور؟؟ قیمت پراید از ۵ تومان شده ۷۰ تومان+ سمند ۱۴ تومانی تا ۱۵۰ میلیون هم رسیده چیتوز موتوری ۲۰۰ تومانی شده ۷۰۰۰ تومان! آپارتمان های مسکن مهر... هیچ جایی حباب نداره جز بورس؟! آخه این چه منطقیه؟! چرا دل سهامداران رو خالی میکنید؟؟ سال جهش تولیده و مهمترین ابزار کمک به تحقق این موضوع بازار سرمایه هست. پس ای کاش میشد این اساتید رو ساکت کرد از مشرق بعیده همچین خبرای زردی رو بذاره آب در آسیاب دشمن نریزید
  • رضا IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    همه چی تو این مملکت دروغه یک عده نشستند و تصمیم گرفتند اقتصاد بیمارو بیمارتر کنند و قیمتهایی بوجود بیاد که با هیچ منطق و استدلالی برابری نداره لعنت بر کس یا کسانیکه این وضعیت رو بوجود آوردند و امید رو از این مملکت بیرون کردند . خدایا معجزه ای بوجود بیار . الهی آمین
  • میثم DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 2
    رشد شاخص نشانه رشد اقتصاد نیست، نشانه رشد ورود نقدینگی به بازار بورس است و بس. بورس ایران 20 ساله که فشله و مردم بهش روی خوشی نشان ندادن، قیمت سهمها بسیار پایینتر از ارزش واقعی اون سهما بوده چون خریداری وجود نداشته،سهمی مثل سهم ایران خودرو امروز قیمتش برابر قیمت 15 سال پیششه، تو این 15 سال ارزش فقط و فقط دارایی های این شرکت ( هرچقدر هم که شرکت دزد با مدیران بی کفایت باشه) چندین برابر شده اقبال عمومی و شرایط فعلی اقتصاد باعث ورود پول و صف های طولانی ثبت نام در کارگزاری ها شده، و این طبعا یعنی وجود خریدار و افزایش تقاضا و رشد شارپی سهم ها، بورس ایران در حال پر کردن گپ و سالها عقب موندگیه، بله، یک جایی این رشد شارپی (با اصلاح های موقت) متوقف میشه و بازار به یه تعادلی میرسه،اما اون روز امروز نیست، و این طبیعت بازاره
    • علی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 1
      میشه تحلیل بفرمائید که اگر زمانی نقدینگی از بورس خارج شد چه پیامد هایی خواهد داشت
  • سرباز ولایت IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 3
    لطفا بررسی بشه این استاد چرا این حرفها را در این موقع حساس زده آیا سفر خارجی نداشته
  • کامبیز IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 1
    این همه کارشناس درباره بورس نظر میدن حالا چرا گفته های این یکی رو علم کردن دو ماه بور س سودده باشه چند روز ضرر بدهد خب فوقش روزی 5 درصد منفی میخوره سه روز منفی بخوره مردم پولشونو برمیدارن.بعد دلار چرا باید گرون بشه چقدر تقاضا وجود داره که از ایران برن جای که کرونایی تره که دلار گرون بشه. باپفک 2تا5 هزار تومنی سهام 90 تومان صادرات و تجارت یا 500 تومانی ذوب و فولاد گرونه؟
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    7 2
    دلیلش مشخص شد این استاد جزئ هیات امنا بانک دی هست همانطور که دوستان گفتن خودش ذیع نفع هست. متاسفیم که با چرخ اقتصاد یک کشور عده ای بازی میکنند برای متاع شخصی ودو روز زندگی یادتون باشه بانکها مخالف 100درصد بورس هستند
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      11 1
      بله چون پول از بانک خارج میشه میره به سمت بورس
  • رضا IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 8
    دقیقاً درسته . شما تو گوگل سرچ کنید آموزش بعد سریع تو نتایج نشون میده آموزش بورس ! معلومه خیلی خیلی مردم سرمایه وارد بورس کردند و استاد دقیقاً درست میگه . بالاخره حباب میترکه . این هایی که انکار میکنند هنوز شیرینی سود های باد آورده رو دارند حبابش میترکد امسال میگید نه منتظر باشید و ببینید .
  • رحیم IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 1
    کارشناس محترم احتمالا متوجه نیستند که اشکال مختلف سرمایه مثل طلا و وسیله نقلیه سه برابر شده اند یعنی ارزش پول ملی سه برابر کاسته شده است و قیمتها شرکتها که نیز شکی از سرمایه هستند ضرورتا سه برابر شده اند و افزایش قیمت سهام فقط بیانگر کاهش ارزش پول ملی می باشد.
  • علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 2
    تو شرایطی که رشد اقتصادی که نداریم هیچ تازه منفی هم هست خیلی از کارخانه ها هم که ورشکست کردن و نیروهاشون بیکار شدن واقعا چه مفهومی داره این بورس ما .ببینید من هم میتونم برم بورس کاری نداره حداقل با یه سرمایه اندک و خرید عرضه اولیه یا صندوق ها ولی چون هیچ توجیه منطقی نداره این کار رو نمی کنم.جل الخالق بعضی ها یه تحلیل هایی می کنن که چون طلا و سکه و مسکن و .. رفته بالا بورس هم باید صعودی بره بالا حالا تو هفت اسمان هم بگردی هیچ ارتباطی بین این قضایا وجود نداره .راستش یاد پدیده شاندیز میوفتم
  • علی بورس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 3
    محتملا ایشان سرمایه گذاری عظیمی در ملک و ارز دارند که اینطور اظهار نظر می کنند البته ایشان از زمانی که در سازمان امور مالیاتی بودند نظرات اینچنینی داشتند
  • مهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 7
    یک نکته درمورد عرضه شستا این هست که سازمان تامین اجتماعی نتوانسته از سرمایه های مردم بخوبی مدیریت کنه و سازمان حداقل از ده سال پیش آلارم ورشکستگیش توسط همین اساتید اعلام شد و در حال حاضر برای تامین مالی و ادامه حیات خود ناچار به فروش سهام شستا شده است. اگر مدیریت شرکتها به سمت تولید و سودآوری واقعی پیش نرود، همان آش و همان کاسه خواهد بود. که با وجود تحریمها و افزایش نرخ ارز و همچنین کمبود منابع و تسهیلات و عدم استفاده از مدیران کارآمد بعیداست صنایع و شرکتها به سمت شکوفایی پیش بروند. علی ایحال با توجه به افزایش نقدینگی در جامعه و عدم افزایش تولید همسو با افزایش نقدینگی،باعث ایجاد تورم در برخی از بازارها از جمله مسکن،طلا، خودرو ، ارز و اکنون در بازار بورس شده است. و مانند بقیه بازها که شاهد ترکیدن حباب آنها بوده ایم، احتمال ترکیدن حباب قیمتهای کاذب در بورس هم دور از انتظار نیست. نکته مهم اینست که مردم پس اندازهایشان را وارد بازارها ازجمله بورس نمایند که در صورت افت قیمتها ، دچار ورشکستگی و آوارگی نشوند
  • DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 1
    اگر از یک زاویه به صحبت های این استاد نگاه کنیم قطعا حق با ایشان هست یعنی عقلا و منطقا شرکتی که صرفا نامش را یدک می کشد و در درون خود دچار فروپاشی شده قطعا باید درش بسته شود و یا مطابق قانون تجارت حکم ورشگستگی اش اعلام و منحل شود لیکن با نهایت تاسف سهامش به علت پدیده نحس رانت روز به روز گرانتر می شود و اکثرا هم چون سواد بورسی نداریم بلافاصله با یک تبلیغ می خریم!!! اما اگر با زاویه دیگری نگاه کنیم باتوجه به وجود تورم لجام گسیخته در تمام ارکان اقتصاد چه کلان و چه خرد بازارسرمایه هم محکوم به پوشش تورم خواهد بودفلذا ای کاش اساتید محترم بیایند یک اصلاح عمیق در کل بدنه اقتصاد ایجاد کنند و صد البته چاره ای جز این نخواهیم داشت وگرنه این روند بسیار نگران کننده است
  • دکتر سید IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    نظر این استاد محترم است.ولی اینجا ایرانه همه چی امکان داره.
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 1
    بانک ها با سپرده های مردم کلی پول خلق کردن با ضریب فزاینده ۱۰ برابری، حتی بورس اگه حباب داشته باشه بهتره تا اینکه دلار و کالاهای مصرفی حباب داشته باشه، این انگیزه سود و ریسک مردم اگه تو بورس نره جاهای دیگه اقتصاد را نابود میکنه، الان هم تو بورس شرکتهایی هستن حباب دارن، به هر حال هرکسی ریسک نا بجا میکنه باید عواقب ریسک را با ضرر بده، تا خرید و فروش سهام را یاد بگیره، نمیشه سازمان بورس بیاد از خودش قانون و تبصره اضافه کنه، اگه قرار باشه علت بالا رفتن سهم را سازمان بورس بدونه تا قانع بشه حباب نیست خودش یه نوع رانته، طرف ۸ سال پولش را گذاشته بانک با سود ۲۴ درصد ۱۰برابر شده نرفته زحمت بکشه بورس یاد یگیره باید بیاد با اون پولش سهام حبابی را از همون بانکیه بخره دیگه یکم از از اون سود بانکی را به بانک پس بده
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    خوب ایشون استاده و دلسوز و درست میگه ولی دو نکته هست به نظر من: 1. دولت از طریق بورس داره جریان و حجم نقدینگی را کنترل میکنه 2.الان شاخص بورس خیلی رشد نمیکنه ارزش ریاله که داره میاد پایین بیشترو این پایین اومدنو به زودی تو رشد دلار طلا و تورم همراه با رکود تو سطح عمومی جامعه هم خواهیم دید مگر اینکه پولی که تزریق میشه تو بورس سمت تولید و توسعه و اشتغال بره
  • محمدی IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    دکتر جان !!! بورس تنها به دلیل رشد اقتصادی نمی بره بالا چه توی ایران چه هر کشور دیگه ای . بهتر این دکتر !!! یه نگاهی به بورس ونزوئلا داشته باشند و ببینن چه رشدی کرده آیا ونزوئلا هم رشد اقتصادی داشته ؟!!! رشد بازار بورس ایران در شرایط فعلی چند دلیل داره : 1 - افت ارزش پول ملی کشور و باطبع اون بالا فتن قیمت سهام ها برای بازپس گیری ارزششون 2- تجدید ارزیابی تعداد قابل توجهی از شرکت هایی که دارای دارایی های سنگین ساختمانی و زمین و تجهیزاتی هستند و قیمت همه ی اینها در صورت حساب هاشون بسیار پایین تر از ارزش فعلی شون هست 3 - چشم اندازه تورمی نامناسب کشور که باعث می شه مردم برای حفظ ارزشش پولشون سهام بخرند 4 - حمایت سنگین دولتی از بازار سرمایه 5 - نظارت شدید روی بازارهای ارز و سکه و طلا از یک طرف و رکود بازار مسکن از طرف دیگر دکتر جان این حرفها رو منی می زنم که سنم نصف شما هم نیست واقعا اون دانشگاهی که شما رو پرورش داده باید به خودش افتخار کنه !!!!
  • علی IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 1
    بانک ها با سپرده های مردم کلی پول خلق کردن با ضریب فزاینده ۱۰ برابری، حتی بورس اگه حباب داشته باشه بهتره تا اینکه دلار و کالاهای مصرفی حباب داشته باشه، این انگیزه سود و ریسک مردم اگه تو بورس نره جاهای دیگه اقتصاد را نابود میکنه، الان هم تو بورس شرکتهایی هستن حباب دارن، به هر حال هرکسی ریسک نا بجا میکنه باید عواقب ریسک را با ضرر بده، تا خرید و فروش سهام را یاد بگیره، نمیشه سازمان بورس بیاد از خودش قانون و تبصره اضافه کنه، اگه قرار باشه علت بالا رفتن سهم را سازمان بورس بدونه تا قانع بشه حباب نیست خودش یه نوع رانته، طرف ۸ سال پولش را گذاشته بانک با سود ۲۴ درصد ۱۰برابر شده نرفته زحمت بکشه بورس یاد یگیره باید بیاد با اون پولش سهام حبابی را از همون بانکیه بخره دیگه یکم از از اون سود بانکی را به بانک پس بده
  • صادق IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    بعضی از این شرکت های ورشکسته به ظاهر با زد و بند هایی که منافعی برای برخی افراد دارد ورشکست اعلام شدند تا با قیمت بسیار پایین تری واگذار بشوند و البته خریدار هم که آشناست ! به همین خاطر ارزش اینها بسیار پایین تر برآورد می شود . مثل شرکت عظیم کشت و صنعت و دامپرورز مغان واقع در دشت مغان استان اردبیل پس اگر در بورس رشد عجیبی داشتند دارند یواش یواش به قیمت واقعی شون نزدیک میشن
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    جناب آقای استاد دانشگاه ، شما اول بفرمائید که چرا قیمت پراید ۷۰ میلیون تومن میشه ؟؟؟
  • ناشناس AE ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    واقعیت تلخه اما خودتون قضاوت کنید خرید از بورس ایران مثل خرید یه چیز مجازی که اصلا وجود نداره مثلا من سهام نساجی بخرم وقتی نساجی خودش کار نمیکنه؟ تعطیله و سود نمیده چطور به من سود میده حالا گیریم قیمت سهم من از ۲۰۰ بشه ۱۰۰۰ یا شستا عزیزان دل تامین اجتماعی خودش داره ورشکست میشه سودش کجا بود دقت کنید مردم عادی دارن با ۵ تا ۶ میلیون سهم اولی میکنن خوب من نوعی می شینم به امید سود دهی سهام رو نگه میدارم می مونه یهو سال بعد نهایتش سود نده میگم ۵ تومن پولی نیست اما مهم اینه که دولت زرنگی کرده و پول مردم رو جم کرده الانم زرنگ اون یه که بفروش و از این بازار خطرناک بیاد بیرون چون یهو سقوط میکنه من این بلا هفت سال پیش با تامین و سرم اومده گول نخورید طمع نکنید بفروشید
  • میلاد IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    سهام ها رو نام ببر بدبخت نشن مردم
  • امیر علی GB ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 0
    با سلام رشد کاذب قیمت ها در آینده نزدیک یک هرج و مرج اقتصادی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.در حال حاضر هر شخصی که وارد بازار سرمایه می شود انتظار رشد ۱۰۰ درصدی و چه بسا بیشتر آورده خود را دارد و این یک استدلال غلط و بی منطقی است...فعلا سرمایه ای که وارد بازار بورس گردیده باید به سمت تولید سوق پیدا کند نه اینکه با هیجانات کاذب منجر به افزایش لجام گسیخته قیمت بعضی از شرکت ها گردد
  • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 1
    متاسفانه توی این مملکت یکی هم که با مطالعه حرف حق میزنه همه بهش هجوم میبرند، بخدا استاد دانشگاه شهید بهشتی هست از اون برادری که ۲ ماهه تازه فهمیده عرضه اولیه چیه بیشتر مطالعه دارد!!!!!! التماس تفکر
  • من IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 2
    در جواب دکتر جان.هفتهی ش گوجه فرنگی ۴ تومن بود امروز رفتم خریدم ۹ تومن دلیلش چیه . عزیز دکتر شما دوست داری نقدینگی بره سمت دلار مسکن و خودرو . پس بهتره حرف نزنی
  • مهدی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    الان که فک می کنم میبینم کلا تو حباب داریم زندگی می کنیم دلار حباب ، سکه حباب ، طلا حباب ، بورس حباب ......
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    5 1
    آقای مسول سابق هروقت گفتی که قیمت دلار ۱۶تومنی و سکه ۶ میلیونی و پراید ۷۰ تومنی وخانه متری ۴۰ تومنی تو شمال شهر و موبابل ۱۵میلیونی و گوجه ۱۰هزارتومنی و موز ۲۰هزرتومنی حبابه اون موقع ماهم میگیم بورس حبابه
  • احسان ژولائیان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 1
    با سلام. اگر گفته شما را قبول کنیم چرا ایران خودرو و زمین و طلا داره بالا میره. اگر اینطوری هست چرا اینها دارند هر روز بالاتر می روند. نرخ تورم باعث رشد بورس شده ولاغیر
  • ج IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 1
    یه بخشی از بورس حباب داره اونم وحشتناک ولی خوب خیلی از سهمهای با پدر و مادر هم هستند که حبابی نیستند این دیگه مونده به سواد سهامدار پس کل بازار رو نباید با یه چوب زد سهام با پی ای پایین همیشه خوب هستن البته با توجه به گزارشات شفاف
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 2
    این استاد بی سواد اون موقع که مردم تو صف خرید سکه بودند ده هزار تا سکه بخرند تو صف خرید دلار میخوابیدند شب تا دلار بخرند این همه پول و نقدینگی میبردند تو بازار خودرو چرا اون موقع ها یادش نبود تحلیل کنه؟ اون موقع که سکه که هیچ ارزش مولدی نداره قیمتش سه برابر شد این استاد با سواد هیچ تحلیل حبابی نداشت.حالا که بعد از چهل سال برای اولین بار سرمایه ها به سمت جای درست هدایت شده این استاد با سواد حبابی شده مغزش؟تو این چهل سال این همه سرمایه رفت سمت دلالی ماشین و خونه رفت سمت بازار سکه و دلار این استاد صداش در نیومد...همین مدل حرف زدنهاست که باعث میشه ادم فکر کنه لابد خودش یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بازار سکه و دلاره
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      1 1
      رئیس هیات امنا بانک دی هست
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    4 0
    خدا کنه دلا و همه چیز ارزون بشه..خیلی سخته نمیتونم تحمل کنم..من که بدی مکردم که اینقدر سختی میکشم..یا خدا خودت کمک کن
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 0
    خب چیکار کنیم وقتی تعطیلیم و نون برای خوردن نیست با باد هوا زندگی کنیم؟ ای تو روح روحانی
  • سیداکبر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 2
    سلام وعرض ادب بنده آقای دکتر عرب مازار رامی شناسم ایشان سال ۶۷رییس دانشکده ما بودوآدم باسوادی میباشدووابسته به هیچ جایی هم نیست وحرفش را رک میزندویک دوره هم معاون وزیردارایی بود
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    با نطر استاد در مورد نزدیک بودن ترکیدن حباب بورس کاملا موافقم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    حالا ما امسال وارد بورس شدیم هر کی یه چیزی میگه..آی حبابه ..میخوای چیکار کنیم،بانک میزاریم ارزش پولمون روز به روز از بین میره...از دست شما مسئولین خسته شدیم ..دست بردارید دیگه با این اقتصاد داغونتون..فقط میتونید دزدی کنین..ذره ای به فکر ما مردم بیچاره نیستین
  • علی امانی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    تنها راه حل اینه که دولت تعداد شرکت هارو افزایش بده تا بتونه اثر ورود نقدینگی رو بگیره و باعث بشه بازار اصولی رشد بکنه که این کار قدرت چندانی برای ایستادن مقابل رشد نقدینگی نداره
  • علی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    دکتربگم خداچیکارت کنه بااین تحلیل خودت منوبیچاره کردی،تمام سهامم روبخاطرحبابی بودن امروزصبح فروختم حالا 5درصدرفته بالادیگه نمی تونم بخرم
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    رئیس هیئت مدیره بانک دی توام بااین پیش بینی ات پدرمنوبانک دی رودرآوردی.معلوم شددرس هاتوخوب یادنگرفتی
  • تازه واردبورس با۲ میلیون تومن IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    واقعا گیج شدم الانباریم یا نخریم؟
  • علی FI ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    این یارو هر کی هست آدم منفی هست،حالا که بازار سرمایه داره خوب میشه این احمق داره ننفی بافی میکنه مردم رو دلسرد کنه بیشعور.
  • علی FI ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    اینقدر خبرنگارا با هر آدم منفی و بی سروپا مصاحبه نکنند و پخش کنند و رو اعصاب مردم راه برن ،
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    یک آپارتمان معمولی ۲۵۰ متری تو ولنجک تهران 10-12میلیارد قیمت رو داره ، به ما بگید کدوم حباب هست؟! چرا کسی از حباب مسکن تو ایران سخن و حرفی نمی زنه ؟ چون خودشان دخیل هستند ؟!!!! ولی بورس ؟؟!!..
  • سپیده IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    جدا چه جالب نمیدونستم ! بهتره به کلاس بورس برید ، مگه نه ؟ الانم میتونید بیایید در بازار سرمایه که عقب ماندگیتون جبران شه چون الان همهچی گرون شده راه نجات فقط بورسه و بس .
  • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    همه ی بورس حباب نیست بعضیاشون البته ولی نه همش
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    ورود این همه سهامدار تازه نفس را حساب کنید.این حباب نیست..اصل خود قیمته.از کشور ۸۰ میلیونی در حال حاضر ۲ میلیون سهامدار.تا آخر سال ۵میلیون سهامدار خواهیم داشت.شایدم بیشتر..این یعنی اینکه تا پایان سال .یا اوایل سال بعد سهام زیر قیمت ۱۰۰۰ تومان نخواهیم داشت.
  • محمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    باسلام ودرود خدمت موافقان ومخالفان چون بی تفاوت نیستیم،نظرات همه رو دیدم ،یکی ازدوستان شاگرداستادبوده یکی دیگه میگه رئیس هیت مدیره بانک دی بوده یکی دیگی میگه استاد اقتصاده و....من بررسی کردم وحتی بگم ظاهراًخانوادگی دارای کرسی تدریس دردانشکده ها هستندلذادرخصوص بانک دی که باصف خرید فعلی مواجه هستیم وقیمتش طی سال گذشته تا حالا حدود 5برابرشده بامراجعه به کدال ودیده بان سهام صورتهای مالی رودیدم که زیان ده بود ٍ،DPS=0 درصدشناوربالای 50درصد P/E=7190 تفاوت زیاد ارزش بازار باارزش ذاتی سهام - بازم بگم یا کافیه خب دوستانی که کارشناس هستند با یه نگاه تشخیص میدن که آیا ادامه مدیریت ایشان صحیح است یا خیر ؟قضاوت با عاقلان درضمن EPS= -5845
  • هادی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    3 0
    حبابی که در بورس ایران شکل گرفته و الان از بعد اقتصادی خارج شده و بعد اجتماعی پیدا کرده تنها با حباب بورس آمریکا در سال 1929 قابل مقایسه است. لطفا با جستجو در اینترنت شرایط شکل گیری این حباب در بورس آمریکا رو مطالعه بفرمایید. بسیار آموزنده است. علاوه بر زیان سنگین بیشتر سهامداران، عواقب سنگین اقتصادی و حتی اجتماعی داره.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 1
    استادبزرگواردلیل حباب کلادلارمیباشداگرکنترل شودبقیه حبابهاازبین میرود
  • میلاد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    1 2
    از استاد بزرگوار خواهشمندیم بجای این بحث های بی اساس و خنده دار تمامی هوش و حواس خود را به تدریس در سامانه درپیت آموزش مجازی جمع کنند و با دریافت کد بورسی از خرید عرضه های اولیه لذت ببرند.
  • میلاد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 2
    از استاد بزرگوار خواهشمندیم بجای این بحث های بی اساس و خنده دار تمامی هوش و حواس خود را به تدریس در سامانه درپیت آموزش مجازی جمع کنند و با دریافت کد بورسی از خرید عرضه های اولیه لذت ببرند.
  • یق IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 1
    من یکماه وارد این بازار شدم وبا چند خرید و فروش ۱۸ میلیون بدست آورده ام که قبلا با معامله های دیگر و در بانک قرار دادند واقعا استفاده چندانی نکردم
  • سیامک غفاری IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 7
    باسلام خوشبختانه ساختار بازار سرمایه ایران به دلیل دولتی بودن با ساختار خصوصی بازارهای بورس دنیا فرق دارد که باعث جلوگیری از سقوط ناگهانی آن می شود. خیلی از بانک های دولتی ایرانی چندین ساله که ورشکسته اند ایران خودرو و سایپا هم روی برگه ترازنامه ورشکسته هستند اما مردم باز هم با خیال راحت هر سال هزاران میلیارد تومان در آنها سپرده گذاری کرده یا خودرو پیش خرید میکنن. این حبابی که شما میفرمایید در واقع نقدینگی سرگردانی است که چندین سال با سیاست های غلط دولتهای گذشته در افزایش بی رویه نقدینگی نزد مردم عادی مثل ویروس کرونا به جان اقتصاد ایران افتاده بود و مرتب حباب تورم را بزرگتر میکرد و نتایج آن بالاخره بعد از سی سال در دولت آقای دکتر روحانی خودش را نشان داد که امری محتوم و قابل پیش‌بینی بود. حالا که با درایت مسولان و حمایت مردم این نقدینگی جذب بازار سرمایه و در واقع جای درست شده نباید هیچ نگرانی داشت. ضمن اینکه دوستان توجه داشته باشند که پول تمام سهام خریداری شده شرکتهای ورشکسته مستقیما به سیستم اقتصادی و صنعت کشور تزریق شده و به جیب هیچ دلالی نمی رود. پس می توان سالیان سال با خیال راحت شاهد رشد و سودآوری روزافزون بازار سرمایه در ایران با حمایت‌های دولتی باشیم.
  • amen IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 1
    یادمه پارسال شاخص رفت روی دویست هزار واحد همین اساتید اومدن گفتن امروز فرداست که حباب بترکه همه متضرر بشن ماهم یک مقدار پس انداز داشتیم ترسیدیم وارد شیم حالا شاخص روی هفتصد هزار واحده من هنوز به حرف آقایان همش میترسم وارد بشم که نکنه همین مقدار پس اندازم رو از دست بدم.ولی یه چیزی رو میدونم بورس هم چنان میره بالا و هیچ اتفاقی هم نمی افته چون که اقتصاد ما از هیچ قاعده ای که این اساتید توی دانشگاهها خوندن تبعیت نمیکنه به هر حال بنظرم هرکی الان هم وارد بشه ضرر نمیکنه چون که نقدینگی به سمت بورس زیاد شده .هروقت پراید شد بیست تومن اون موقع منتظر ترکیدن حباب باشید
  • میلاد IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    چرا از ترکیدن حباب دلار و ماشین و مسکن حرفی نمیزنید و از ترکیدن حباب بورس میگید احتمالا یا خودتون دلار پس انداز کردین یا از سوزش اینکه وارد بازار سرمایه نشدین دارید این حرفارو میزنید شاخص رو 200 هزارم بود همین حرفارو میزدین
  • بهروز نبوی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    نظرات رو که خوندم فهمیدم که خیلی ها رفتن تو بورس و سهام خریدن و کسی هم که میگه این بورس حباب داره شروع به توهین و تهمت میزنن..دوستان عزیز این بازار بورس روند طبیعی نداره..به جزئیات هر سهامی برید می بینید نصف خرید و فروش سهام ها توسط افراد حقیقی نیستند بلکه حقوقی هستند..حقوقی یعنی شرکت ها که نود درصد دولتی یا زیر نظر دولت هستند..و کاملا مشخصه که هدفمند دارند به بورس رونق میدن...و دلیلشم کاملا مشخصه قیمت نفت سقوط کرده و همون نفتی هم که قاچاقی میفروختیم دیگه فایده ای نداره و عملا ایران دیگه درامدی نداره پس کسری بودجه رو چطوری تامین کنه؟..با جمع اوری پول های مردم...خوب ممکنه الان هر روز شاهد بالا رفتن سهامت بشی و خوشحال باشی و همین طمع افزایش قیمت ها باعث میشه نه تنها پولتو نکشی بیرون بلکه پول بیشتری برای خرید سهام دوباره هزینه کنی ولی دولت تو همین حین کم کم سهام هاشو میفروشه و پولشو خارج میکنه و زمانی که جباب بترکه و شاخص منفی بشه دیگه خریداری وجود نداره و همه فروشنده هستند و بدلیل نبود خریدار قیمت ها هی سقوط میکنه طوری که به مرز نابودی میرسه و دولت دوباره با قیمت پائین شروع به خرید سهام ها میکنه...این پایان ماجراست..در ضمن من خودم 15 سال پیش سهام کربن ایران خریدم و تقریبا پولم یک پنجم شد و بعد این همه سال تازه رسیده به دویست میلیون اینارو گفتن که بکم منم از خدامه سهام ها رشد کنه ولی وقتی روند طبیعی نداره باید شک کرد
  • FR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    السلام علیک یا حبابیون مقایسه کنید با تورم می‌بینید که بورس عقبه، تازه وقتی تولید و فروش هست سود هم بالا میره اینایی که میگن دلار کمتر رشد کرده ، عوضش دلار که کالای مصرفی نیست و به جا خوابیده در حالی که فروش کالا و مصرف اون ثانیه ای بالا میره و سود میده
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    این آقایان وقتی دلار از ۳۸۰۰ به ۲۰۰۰۰ تومان رسید چرا نطق نکردن . زمانی که پراید ۲۰ میلیونی شد ۱۰۰ میلیون کجا بودن . سکه شده ۷ میلیون دلیل چیه . حالا میگن بورس حباب داره . قیمت خونه دیدی چند برابر شده جناب استاد. رب ۳۵۰۰ شده ۱۵۰۰۰ بعد شما میگی بورس حباب داره. گوشت چند برابر شده ، شما میگی بورس حباب داره . نه داداش شما از بورس جا موندی . آقا زاده که سهمیه دانشگاه داره و.... دوستان بورس تنها جایی که قشر ضعیف هم میتونه براش خوب باشه.و انحصاری در کار نیست .
  • احمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    دوستان من یک موضوع کلی بگویم که بورس هم حباب دارد و هم حباب ندارد ولی چیزی که مهم است این است که بهترین محیط برای سرمایه گذاری است چون دارای تنوع بسیار بالا است و هر کس قدرت تحلیل و پیش بینی بالاتری داشته باشد موفق تر است علت اینکه حباب دارد و حباب ندارد این است که برخی از سهام ها حباب دارند ولی برخی دیگر حباب نداشته و به واقعیت نزدیک تر هستند
  • امیر IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    شما واقع بین نیستید جناب استاد، همچی تو این مملکت بالا رفته چند برابر شده کجای کاری فقط رو یورس حساسی!!
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    الان تیر ماهه، اون قریب الوقوع تون هم دیدیم :/
  • سامان IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    بشتابید به سرمایه گذاری توی بورس سهام گرون خریدم مونده رو دستم باید به قیمت بالاتر به یک تازه وارد قالب کنم یا نه
  • GB ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    الوعده وفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس