کرونا سالمندان انگلیس

آمارها نشان می‌دهد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در آسایشگاه‌های سالمندان در انگلیس صدها نفر بیشتر از موارد اعلام‌شده در آمارهای روزانه است.

سرویس جهان مشرق - تایم گزارش داد خیریه‌های معتبر در انگلیس می‌گویند ویروس کرونا باعث «ویرانی» در آسایشگاه‌های سالمندان در سطح کشور شده است، زیرا آمارهای رسمی روز سه‌شنبه نشان دادند تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ صدها نفر بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای روزانه دولت ثبت و اعلام شده‌اند.

اداره آمار ملی انگلیس می‌گوید ۵۹۷۹ نفر تا روز سوم آوریل بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که ۱۵ درصد بیشتر از ۵۱۸۶ مرگ‌ومیری است که شبکه بهداشت انگلیس طی این مدت اعلام کرده است. دولت انگلیس تاکنون بیش از ۱۲۸۰۰ مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به ویروس کرونای جدید را اعلام کرده است.

در این گزارش آمده است: مجموع موارد مرگ‌ومیری که روزانه به‌روزرسانی می‌شود تنها افرادی که در بیمارستان از دنیا رفته‌اند را شامل می‌شود. رقم بزرگ‌تر که به‌صورت هفتگی توسط اداره آمار ملی منتشر می‌شود، شامل موارد مرگ‌ومیر در همه اماکن از جمله آسایشگاه‌های سالمندان است و همچنین مواردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بوده‌اند اما آزمایش نشده‌اند.

کارولین آبراهامز مدیر خیریه اِیج یوکی (AGE UK) در این خصوص گفته که آمارهای روزانه دولت «افراد سالمند را شامل نمی‌شود، گویی که آنها اهمیتی ندارند.» خیریه اِیج یوکی و خیریه‌های دیگر خطاب به مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس نوشته‌اند که در جریان همه‌گیری بیماری، در حوزه مددکاری اجتماعی «سهل‌انگاری» صورت گرفته است.

تایم می‌نویسد: این خیریه‌ها که خیریه کِر انگلند و خیریه انجمن آلزایمر را نیز شامل می‌شدند در نامه خود آورده‌اند: «ما از ویرانگری ناشی از ویروس کرونا در شبکه مراقبت هراسانیم و همگی تماس‌های مستأصلانه فراوانی از افراد تحت حمایت خود دریافت کرده‌ایم. به همین خاطر، ما خواستار ارائه یک بسته مراقبتی جامع جهت حمایت از مددکاری اجتماعی در جریان همه‌گیری بیماری هستیم.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اداره آمار انگلیس گفته که تا روز سوم آوریل حدود ۱۰ درصد موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در خارج از بیمارستان اتفاق افتاده است. تعداد ۲۱۷ نفر تا روز سوم آوریل در اثر ابتلا به ویروس در مراکز نگهداری سالمندان از دنیا رفته‌اند که افزایش ده برابری را در مقایسه با هفته قبل از آن نشان می‌دهد. دولت انگلیس می‌گوید از هر هشت آسایشگاه سالمندان در این کشور یک آسایشگاه شیوع بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان و کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان می‌گویند این رقم احتمالاً تعداد واقعی موارد مرگ‌ومیر در مراکز نگهداری سالمندان را بازتاب نمی‌دهد. این مراکز پیرترین و آسیب‌پذیرترین افراد کشور را در خود جای داده‌اند و کارکنان آنها اغلب ساعات کاری بیش از حد و حقوق ناچیزی دارند. دیوید بهان رئیس مؤسسه اچ‌سی وان می‌گوید موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در ۲۳۲ آسایشگاه تحت اداره این مؤسسه گزارش شده‌اند ــ این رقم برابر با دو سوم مجموع آسایشگاه‌های تحت اداره این مؤسسه است. وی گفته که ۳۱۱ سالمند و یک نفر از کارکنان در اثر ابتلای قطعی یا مشکوک به کووید-۱۹ از دنیا رفته‌اند. او در گفتگو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: «موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ حدود یک سوم مجموع موارد مرگ‌ومیری است که طی سه هفته گذشته شاهدش بوده‌ایم.»

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شد آسایشگاه‌های سالمندان در انگلیس می‌گویند در زمینه تهیه تجهیزات حفاظتی کافی برای کارکنان خود مشکل داشته‌اند و با کمبود پرسنل مواجهند، زیرا بسیاری از کارکنانشان مریض یا مجبور به قرنطینه خود شده‌اند.

واکنش دولت محافظه‌کار انگلیس به همه‌گیری بیماری از بسیاری ابعاد به باد انتقاد گرفته شده است، از جمله از آن جهت که تعداد محدودی آزمایش تشخیصی انجام گرفته و تجهیزات حفاظتی با تأخیر به دست کادر پزشکی و مراقبتی رسیده است. دولت اصرار دارد که در حال رسیدگی و اصلاح این خطاهاست. دولت وعده داده روزانه ۱۰۰۰۰۰ آزمایش تشخیصی تا پایان ماه آوریل انجام دهد ــ که بیش از پنج برابر رقم کنونی محسوب می‌شود. دولت همچنین انجام آزمایشات تشخیصی برای کارکنان بخش بهداشت را آغاز کرده تا بدین ترتیب کارکنانی که خودشان را قرنطینه کرده‌اند اما بیمار نیستند بتوانند به سر کار برگردند. آزمایشات تشخیصی در حال حاضر برای کارکنان آسایشگاه‌های سالمندان نیز انجام می‌شود، اما به گفته دولت تنها ۵۰۵ نفر از این کارکنان تاکنون در معرض آزمایش قرار گرفته‌اند، حال آنکه این رقم در میان کارکنان بخش بهداشت ۴۷۰۰۰ مورد بوده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: لیز کندال سخنگوی امور مددکاری حزب کارگر که حزب مخالف اصلی دولت به شمار می‌رود در این خصوص گفته که تعداد واقعی مرگ‌ومیر در انگلیس «متأسفانه حتی بدتر» از ارقامی خواهد بود که تا روز سوم آوریل مخابره شده‌اند.

وی در این باره اظهار داشت: «ما فوراً نیازمند این اعداد و ارقام بر حسب روزانه هستیم تا بتوانیم با بحران نوظهور در بخش مددکاری اجتماعی مقابله کنیم و مطمئن شویم تمام تلاش‌ها در راستای محافظت از بیش از ۴۰۰ هزار سالمند و ناتوان ساکن آسایشگاه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از سالمندان صورت می‌گیرند.» رُز آلتمن وزیر سابق دولت که در زمینه حمایت از سالمندان فعالیت می‌کند، در این خصوص گفته که افراد سالمند و ضعیف در جریان همه‌گیری بیماری نادیده گرفته شده‌اند. وی در این خصوص اظهار داشت: «فراموش نکنیم که چگونگی رفتار با آسیب‌پذیرترین و سالمندترین شهروندان باید مشخصه یک جامعه متمدن باشد. ما نباید سالمندان را فراموش کنیم ــ میانگین سنی سالمندان در آسایشگاه‌های سالمندان کشور ۸۵ سال است. جان آنها نیز ارزشمند است و آنها نیازمند همان خدمات درمانی و تجهیزات و مراقبت‌هایی هستند که برای دیگر افراد جامعه نیز انتظار داریم.»

گفتنی است تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۳۵ هزار مورد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس در سرتاسر دنیا گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    33 0
    لعنت به انگلیس کثیف
  • آنتی سالمند IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 27
    سالمند هیچ چیز جز یه دستگاه اتلاف سرمایه و انرژی نیست . کرونا حداقل اینجارو داره خوب عمل میکنه .
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      18 0
      برو گمشو مرتیکه بی,همه چیز سالمندی جز فرایند زندگی بشر هست
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      27 0
      خودت هم سالمند می شی و یا پدر و مادرت الان سالمند هستن!!!!
    • GB ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      15 0
      بی ادب
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      13 0
      انتی سلامت! دهن کثیفت رو ببند! خراب! شما طاعون جامعه مایع سرطان روح بشرید!
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      20 0
      از توی جونور هم باید به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرد
    • DK ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      11 0
      من واقعا نمی دونم مشرق چجوری نظر تو‌رو‌چاپ کرده ، تاسف داره ، درباره مادر و‌پدر خودت هم همینو میگی ؟ همین سالمندان بودن که اروپا رو بعد از جریان جنگ دوم جهانی بازسازی کردن .
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 0
      خیلی حقیری!
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      1 0
      سالمندان بزرگان جامعه هستند بدونه پدر بزرگ و مادر بزرگ زندگی و مهربانی روح خود را از دست می دهد این دلیل نمی شه سالمندی مریض شد تمامی پدر بزرگها و مادر بزرگها مریض و فرسوده هستند خیلی از سالمندان از نظر روحیه و انرژی دادن به اطراف خود از جوانها امروز برتری دارند .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    13 0
    عوضش عاشقان سینه چاک نو ایران ماله می کشن براشون سرطان افسادات
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    10 0
    ذهن کثیفت رو ببند شما طاعون جامعه و مایه سرطان روح بشرید این سالمندان محترمند و اهل بهشت و شما اهل دوزخید!
  • پری مجرد50ساله IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    2 28
    بگذارید این پیر و پاتال ها بمیرند برای چه بودجه مملکت رو خرج کسانی کنند که پایشان لب گور است. خخخخ
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      6 0
      منظور پری بلنده چیه؟ روانپزشک هست ها؟
    • GB ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      5 1
      منظورت خودتی دیگه!!! ۵۰ سالته، سالمندی، پس نظرت شامل حال خودتم می شه.. به خاطر طرز فکرته که مجرد موندی. بی ادب
    • آنتی سالمند IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      6 4
      بنازمت پری جون فقط به خاطر همین کامنتت میام میگیرمت .
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      5 0
      یک روان نژند هم داره ازش خواستگاری میکنه آه آه چقدر زشت!
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 0
      توخیلی حقیری!
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    2 2
    میخوام یه چیزی بگم، انتقام سخت شهادت مظلومانه سردار سلیمانی رو خدا از قوم ظالمین گرفت اونم با ویروس چند گرمی!!!
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    5 0
    این انتی سالمند همه جا عمدی این پست رو میذاره مردم بد و بیراه بگن شاید فحش خورش بالاست و کیف میکنه ایجاد حساسیت کنه انتی هیستامین میخواد خفه شه!
  • پری مجرد50ساله IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 1
    چرا جواب من به آنتی سالمند تایید نشد خیلی الاغی
    • سالمند IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 0
      وات؟
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 2
    مراقب باز شدن دانشگاههای ایران اعم از نظامی و....باشید
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    22:21خاک بر سر جفتتون بدرد هم میخورید انون یاوه گویی!! توتاءییدش می کنید-"بیچاره ها" سالنمد برکت خانه ست-البته *بلانسبت انها که ازسالمند دفاع کردند*
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    پیر مرد و زن سردمدار و سیاسی و دلال و مهره انگلیس و جاسوس و دست نشانده در برخی ملل مگر قراره ۱۰۰۰ سال زنده باشند که خودشان را درمان میکنند و بقیه باید بمیرند؟ این شرایط خلاف عدالت و انسانیت و اسلام و انقلاب و دموکراسی است و بهتره مردم هر ملل همه سردمداران پیر و دلال و دوتابعیتی و دستنشانده که بیمارشدند و مجدد زنده ماندند و عزرایل را با جنگ الکترونیک مختل و مانع نزدیک شدن و قبض روح شدند را ترور کنند مثل پاپ و ملکه و مرکل و جانسون و امثال آن وگرنه بیخودی بدون تجهیزات و قرص ژاپنی و پلاسما خواهند مرد.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    مردم خوک خور و الکلی و نجاستخوار و بدکاره و بی شناسنامه اروپا و امریکا بهتره علیه سردمدار دزد و بیسواد و آدمکش و غارتگر خود قیام کنند و اگر نکنند یعنی راضی اند از وضعیت و بهتره همینجوری بمیرند.
  • مرصاد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    مشرق ! برای چندمین بار ؛ درست تیتر بزن !!!!!!!!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    هر کسی عمرش را از خدا می گیرد و خدا هم هر کس را دوست داشت می برد شما چرا جای خدا قرار گرفته برای حیات مردم تصمیم گیری می کنید که چه کسی زنده بماند چه کسی نه؟ مگر مخلوق شما هستند؟ مگر شما روزی آنها رو می دهید؟ شما آدم های برتر و متفاوت از بقیه نیستید این خودشیفتگی شما را می رساند اگر خوشی شما در مرگ و بدبختی دیگرانه بدانید خوشبختی بقیه هم در مرگ و نابودی شماست و آیا شما بدون سالمندان رستگار خواهید شد؟ هرگز!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    کودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس