ایندیپندنت: بیمارستان‌های انگلیس تجهیزات یکبار مصرف خود را دوباره استفاده می‌کنند

رئیس تدارکات خدمات بهداشت ملی انگلیس اعلام کرده که برخی بیمارستان‌ها در انگلیس مجبور شده‌اند در استفاده از تجهیزات خود صرفه‌جویی کنند و وسایل یکبار مصرف خود را برای استفاده مجدد بشویند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد «خدمات بهداشت ملی» انگلیس اعلام کرده‌اند که در برخی بیمارستان‌های این کشور، به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی، کارکنان لباس‌های محافظتی یکبار مصرف خود را با آب 60 درجه سانتی‌گراد می‌شویند تا دفعات بعد نیز از آنان استفاده کنند.

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، «کریس هاپسون»، رئیس تدارکات «خدمات بهداشت ملی» انگلیس، در این باره می‌گوید که بیمارستان‌ها نمی‌توانند به تعهدات حکومت انگلیس اعتماد کنند؛ حکومت انگلیس قول داده است که تجهیزات محافظت شخصی در راه هستند. وی در ادامه گفت: «هیچ اعتمادی نیست که 400 هزار لباس محافظتی روز دوشنبه از ترکیه به دست ما برسد.»

به نوشته پایگاه این روزنامه انگلیسی، رئیس تدارکات خدمات بهداشت ملی انگلیس گفت که حداقل این اطمینان وجود دارد که «صرفه جویی» مد نظر گرفته شود و بعضی از لباس‌های محافظتی که بعد از شسته شدن با درجه حرارت بالا، خاصیت ضد آب بودن خود را از دست نمی‌دهند دوباره استفاده کرد.  

بیشتر بخوانید:

«هاپسون» به رادیو بی‌بی‌سی انگلیس گفت: «هیچ شکی نیست که در این زمان به ما اعتماد کنند، اما ما لباس‌های محافظتی کم داریم. مقاماتی که می‌توان به آنها اعتماد کرد، هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد که این مشکل را حل کنند.»

وی در ادامه گفت در «خدمات بهداشت ملی» انگلیس برخی از کسانی که می‌توان به آنها اعتماد کرد وقت گذاشته‌اند که متوجه شوند آیا می‌توان با حفظ ایمنی، لباس‌های ضدآب و با قابلیت محافظت بالا را برای کارکنانی که به طور مستقیم با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، شست و یک بار دیگر از آنان استفاده کرد. وی در این باره گفت: «اگر شما این لباس‌های محافظتی را با آب 60 درجه سانتی‌گراد بشورید، این اطمینان وجود دارد که می‌توان از آنان بار دیگر استفاده کرد. چیزی که این افراد متوجه شده‌اند این است که می‌توان سه بار این کار را انجام داد و این لباس‌ها همچنان خاصیت ضدآبی خود را حفظ ‌خواهند کرد.» «هاپسون» همچنین گفت: «این مسئله ایده‌آل نیست و ما در حال صرفه جویی هستیم. ما نیازمند تجهیزاتی هستیم که پایداری بیشتری داشته باشند.»

«ایندیپندنت» در این گزارش نوشت، سازمان «بهداشت عمومی انگلیس»، سندی را منتشر کرده که نشان می‌دهد کارکنانی که دیگر «چاره‌ای» ندارند و با کمبود تجهیزات مواجه هستند، می‌توانند از برخی تجهیزات محافظت شخصی دوباره استفاده کنند. سخنگوی سازمان «بهداشت عمومی انگلیس» این موضوع را اذعان کرده که آنها در حال بررسی «تجهیزات چندبار مصرف امن» هستند، اما فعلا هیچ تصمیمی نگرفته‌اند. دستورالعملی که روز جمعه از سوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس صادر شد کارکنان خدمات بهداشت ملی این کشور را تشویق به استفاده از لباس‌های «ضدآب ساده» کرده است.

«هاپسون» همچنین با اشاره به دیرکرد تحویل 400 هزار لباس محافظتی که حکومت انگلیس انتظار دارد بتواند از ترکیه دریافت کند، گفت: «بگذارید بر آنچه که هم اکنون داریم تمرکز کنیم. تجربیات تلخ گذشته نشان داده تا زمانی که محموله لباس‌های محافظتی به دست ما نرسند و چک نشوند نمی‌توان با اطمینان خاطر آن را اعلام کرد. نمی‌توان لباس‌هایی که هم اکنون به تن کارکنان است اعتماد کرد.» وی افزود: «برای نمونه هفته گذشته یک سفارش 200 هزار عددی از لباس‌های محافظت شخصی از چین داشتیم که تنها 20 هزار عدد از آنها به دست ما رسید. من می‌دانم که دیگر سفارش‌ها نیز وقتی به دستمان برسد روی آنها نوشته شده "لباس محافظتی" اما وقتی باز می‌کنید آنها ماسک هستند.»

روزنامه «ایندیپندنت» در پایان این گزارش نوشت، «خدمات بهداشت ملی» انگلیس روزانه حدود 150 هزار لباس محافظتی استفاده می‌کند؛ این موضوع بدین معناست که در صورت تحویل محموله‌ لباس‌های محافظتی در زمان مقرر آن از سوی ترکیه، این لباس‌ها کمتر از سه روز جواب کار را خواهند داد.

«اولیور دودن» وزیر فرهنگ انگلیس درباره تحویل محموله لباس‌های محافظتی از ترکیه گفت که او امیدوار است این محموله امروز به دست ما برسد. وی گفت: «ما سخت در تلاش هستیم که این مشکل را حل کنیم، چالش‌هایی در طرف ترکیه‌ای داشته‌ایم.»

«مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس نیز که نتوانست درباره اینکه لباس‌های محافظتی کافی به دست کارکنان بیمارستان‌های انگلیس برسد، اطمینان خاطر بدهد، گفت: «من عصای جادویی ندارم که به یک باره این مشکل را حل کنم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    اگر تجهیزات استفاده شده را داخل بشکه کلر یک ساعت بعد داخل بشکه الکل یک ساعت بعد داخل مخزن گاز ازن یک ساعت بعد داخل محفظه پراکسید هیدروژن بعد با اشعه گاما بعد با اشعه ایکس بعد تشعشع نوترون بعد با حرارت 100 درجه یک ساعت مجاورت دهند همه قابل استفاده مجدد میشوند و تولید زباله نمیشود که کسی توجه نکرده به این مورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس