کد خبر 1062586
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مالدینی

در شرایطی که نه لئوناردو و نه بوبان نتوانستند در نقش‌های مدیریتی با این گروه مالکان کار کنند و از طرف دیگر کسی مثل جنارو گتوسو هم به عنوان مربی در این تیم ناکام ماند، آیا پائولو می‌تواند دوام بیاورد.

به گزارش مشرق، چون او نماد باشگاه است. چون او پائولو مالدینی است. چون میلان نیاز دارد که بعد از این دوران بحران ویروس که همه جهان را تکان داده است، دوباره برای بازسازی خود تلاش کند. برای همه اینها، پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان، می‌خواهد در این باشگاه بماند، اما نه با هر شرایطی.

او که در سطح مدیریت ورزشی باشگاه فعالیت می‌کرده، حالا می‌خواهد این تضمین را بگیرد که در زمینه انتخاب بازیکنان و مربی بتواند مشارکت داشته باشد و تصمیمات او به صورت واقعی و نه به‌صورت نمادین، مورد احترام قرار گیرد. زمانی که لئوناردو در تیم حضور داشت، مالدینی عملاً نقشی اجرایی نداشت. او سال‌هاست که این درخواست را دارد در باشگاه فعال باشد و قدرت عمل داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ملاقات مجازی ۴ اسطوره فوتبال ایتالیا +عکس

بعد از جدایی لئوناردو، مالدینی خودش را به نوعی در جایگاه فرماندهی بخش ورزشی باشگاه می‌بیند. او در کنار دوست قدیمی اش زوانیمیر بوبان و کسی که تجربه کار در فیفا را نیز داشته، همکاری می‌کرد، اما بوبان هم ماه گذشته از باشگاه میلان جدا شد تا بار دیگر به همکاری خود با فیفا و اینفانتینو رئیس این سازمان ادامه دهد. بوبان در واقع اخراج شد و به شکلی ناخوشایند هم این اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد این سؤال پیش بیاید که آیا پائولو مالدینی با این شرایط باقی خواهد ماند؟

این سؤال مهمی است، چون میلان در صورت رفتن او کاملاً خالی از ایتالیایی‌ها می‌شود. با احتمال حضور رالف رانگنیک، مربی آلمانی در فصل آینده و حضور چند مربی خارجی دیگر، این موضوع بیشتر به چشم می‌آید. هرچند که مالدینی به شکلی مؤدبانه موضوع حضور قطعی رانگنیک در فصل آینده را تکذیب کرد.

حالا پائولو در جمع روسونری باقی مانده است. مردی که به همراه پسرش به ویروس کرونا آلوده شدند و البته توانستند این ویروس را شکست دهند، می‌خواهد برای ساختن آینده باشگاه میلان کار کند.

چه باید کرد؟
موضوعات زیادی وجود دارد که برای آن‌ها باید تصمیم گرفته شود. مالدینی هم نمی‌تواند به این مسائل بی‌تفاوت باشد. چون او پائولو است، پسر چزاره، کاپیتان اولین تیمی که لیگ قهرمانان را فتح کرد نه فقط در تاریخ میلان بلکه در تاریخ همه تیم‌های ایتالیایی. همه جام‌ها و قهرمانی‌هایی که خود پائولو تجربه کرده است هم که جای خود.

پائول اغلب این‌طور می‌گوید: «من هم زیاد برده‌ام و هم زیاد باخته‌ام.»، اما همه می‌دانند که مالدینی با همه جام‌هایی که به دست آورده به‌ویژه جام‌های بین‌المللی یک اسطوره در باشگاه میلان و کل فوتبال ایتالیاست. تعجبی هم نداشت که مالکان جدید باشگاه بلافاصله بعد از اینکه سکان هدایت باشگاه را در اختیار گرفتند به سراغ یک اسطوره رفتند تا آینده باشگاه را با کمک او بسازند.

اما مسئله این است در شرایطی که نه لئوناردو و نه بوبان نتوانستند در نقش‌های مدیریتی با این گروه مالکان کار کنند و از طرف دیگر کسی مثل جنارو گتوسو هم به عنوان مربی در این تیم ناکام ماند، آیا پائولو می‌تواند دوام بیاورد و به کار خود ادامه دهد. به طور ویژه موردی که مالدینی را بیش از همه ناراحت کرد، بحث اخراج بوبان بود. دوست صمیمی او و یک مدیر عالی در فیفا. یک جای کار ایراد دارد، اما پائولو چه کاری باید انجام دهد که این اوضاع درست شود.

طرح اول
مالدینی از آن دست افرادی نیست که دوست داشته باشد مدام در کانون توجه باشد. طی یک سال اخیر تنها مصاحبه تقریباً بلندی که او انجام داده با روزنامه کوریوره دلا سرا بود که آن هم به موضوع ابتلای او به ویروس کرونا به همراه پسرش دنیل بود. در سایر موارد یا در کنفرانس‌های مطبوعاتی به توضیحاتی کوتاه بسنده کرد یا ساکت ماند. ترجیح می‌دهد بیشتر گوش کند و بعد ایده‌های خود را خیلی شفاف بیان کند. مانند قضیه رانگنیک که رسانه‌های ایتالیایی و حتی آلمانی از او به عنوان سرمربی قطعی فصل آینده میلان نام بردند، اما مالدینی اعلام کرد شخصاً چنین گزینه‌ای را انتخاب مناسبی برای فوتبال ایتالیا و به‌طور خاص برای باشگاه میلان نمی‌داند.

گفته می‌شود مالکان باشگاه از این واکنش پائولو زیاد راضی نیستند. ضمن اینکه بعد از شکست سنگین ۵ بر صفر میلان در برگامو مقابل آتالانتا آن‌ها بیشتر عصبانی شدند، اما هیچ‌کس در میان مدیران باشگاه که در لندن مستقر هستند تا اینجا توانایی‌های مالدینی را زیر سؤال نبرده و بحثی هم در مورد جدایی او مطرح نشده است. او نماد میلان است، چهره‌ای زیبا برای باشگاه که می‌تواند در سطح بین‌المللی هم بهترین سفیر برای باشگاه باشد. کافی نیست؟

طرح دوم
تا اینجا مشخص شده مالدینی باید باشد حتی اگر بخواهد در کانون توجه هم نباشد. در طرح دوم هم این است که او نقشی بزرگتر پیدا کند و مرد همه‌کاره میلان در انتخاب‌های ورزشی باشد. ایوان گازیدیس، مدیر باشگاه که عامل اخراج بوبان بود، به شدت از مالدینی که انتخاب خودش بوده دفاع می‌کند و به توانایی او ایمان دارد. چون می‌داند که با وجود پائولو، روح روسونری در باشگاه جریان دارد و البته به این دلیل مشخص که مالدینی در سطح بین‌المللی نیز چهره‌ای شناخته شده و محبوب است.

با این حال انتخاب نهایی با خود مالدینی است. او که دستمزدی مناسب نیز در باشگاه دریافت می‌کند، باید تصمیم بگیرد که بعد از جدایی دوستانش از باشگاه باز هم می‌خواهد در این تیم بماند یا نه. شاید لئوناردو را نتوان دوست صمیمی پائولو خواند، اما در مورد زوانیمیر بوبان، نمی‌توان چنین حرفی زد. او و مالدینی هر روز با هم در مورد باشگاه حرف می‌زدند و اخراج او یک شوک کاملاً بزرگ برای پائولو و البته هواداران باشگاه میلان بود. چیزی که پائولو را با تردید مواجه کرده این است که اگر او چهره‌ای سرشناس و بین‌المللی نبود شاید او نیز با سرنوشتی مثل قبلی‌ها مواجه می‌شد. بنابراین او از حالا می‌خواهد شرایط خودش را به باشگاه دیکته کند و بعد از پذیرش این شرایط در میلان بماند.

سناریو
مالدینی اول از همه باید با ویروس مرموزی که خودش، خانواده اش و دوستانش را به دردسر انداخته مبارزه کند. او البته دوران نقاهت را هم پشت‌سر گذاشته، اما همچنان باید کاملاً مراقب باشد. بعد از یک دوره سخت و نگران‌کننده حالا او به کار بازگشته است.

نمی‌تواند خیلی زود همه اتفاقاتی که در گذشته افتاده و همه مشکلات باشگاه را حل کند، چون بیش از هر چیز مسئله سلامت او و البته سایر افراد در باشگاه اهمیت دارد. او خوب است، درمان شده است و سعی می‌کند مثل همه افراد دیگری که این بیماری را پشت‌سر گذاشته‌اند دوران پس از آن را نیز با دقت و احتیاط طی کند و البته زندگی نرمال خود را هم پیش ببرد. فعلاً مسئولان باشگاه از جمله گازیدیس هم از او خواسته‌اند که بیش از هر موضوع دیگری فکر سلامتی خودش و خانواده اش باشد.

ماجرایی که باعث اخراج بوبان شد، مصاحبه‌ای بود که او با روزنامه گاتزتادلواسپورت انجام داد و در آن به نوعی از مدیریت باشگاه انتقاد کرد و البته تاوان آن را هم داد، اما این اولین موضوعی نیست که مالدینی می‌خواهد در مورد آن با مالکان و مدیران باشگاه حرف بزند، اوضاع باشگاه باید کمی بهتر شود تا بتوان در مورد چنین موضوعی نیز بحث کرد. پائولو دوست ندارد موضوعات مهم را در چت‌های تصویری و ویدئویی با مدیران مطرح کند و می‌خواهد به صورت رودررو با آن‌ها حرف بزند و این نیاز به زمان دارد.

پائولو بیش از هر چیزی الان به ماجرای شروع دوباره تمرینات تیم فکر می‌کند و به سرنوشت لیگ ایتالیا، که آیا امکان تمام شدن آن وجود دارد یا نه. با همه اوصافی که گفته شد، آینده او در باشگاه نیز تضمین شده نیست. فعلاً همه چیز در ایتالیا و در کل دنیا متوقف است و شامل مرور زمان شده است، اما موضوعات مهم در باشگاه میلان سر جای خود هستند که باید با آن‌ها روبه‌رو شد. موضوعاتی که شفاف نشدن آن‌ها می‌تواند به همکاری مالدینی و باشگاه محبوبش نیز پایان دهد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس