کد خبر 1062343
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
لوگو سپاهان

معاون فرهنگی باشگاه سپاهان توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این باشگاه در ایام کرونایی ارائه داد.

به گزارش مشرق، محسن شکل‌آبادی در مورد اقدامات سپاهان در ایام کرونایی و قرنطینه اظهار داشت: یکی از کارهای فرهنگی باشگاه، بحث مسئولیت‌های اجتماعی است. سعی کردیم در این مدت حضور پررنگی در این زمینه داشته باشیم. با هیأت بنی‌فاطمه اصفهان مشارکت داشتیم و این هیأت، حسینیه خودش را تبدیل به محلی برای تهیه سبدهای بهداشتی کرد. جمعی از هواداران سپاهان هم به صورت افتخاری در این زمینه به ما کمک کردند.

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه، در خصوص اقدامات سپاهان در این ایام تصریح کرد: در این اعیاد با مهدیه اصفهان همکاری کردیم و بحث آذین‌بندی محلات را داشتیم تا امید و انتظار ظهور را بین مردم زنده نگه داریم. در شب نیمه‌شعبان چون همه مردم در قرنطینه بودند، به کمک جمعی از هواداران جشن‌های خیابانی برگزار کردیم. در محلات مختلف با اجرای سرودهای خیابانی سعی کردیم در حد توان به شاد شدن مردم کمک کنیم. ضمن اینکه در برخی محلات هم نورافشانی داشتیم و بنرهایی هم با محتوای امید دادن و انتظار برای ظهور منجی عالم نصب کردیم.

بن‌های سپاهان در اختیار خانواده‌های محروم

 معاون فرهنگی باشگاه سپاهان در تشریح تهیه سبد کالا گفت: یکی از مهمترین کارهای ما بحث تهیه سبد کالا بود. باشگاه بودجه خوبی در بحث فرهنگی، کارهای اجتماعی و خیریه دارد. ما علاوه بر سبد بهداشتی، سبد کالا یا ارزاق را نیز تهیه کردیم. از شب عید تا الان این سبد را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم. این سبدها به خانواده‌هایی داده می‌شود که به خاطر شیوع کرونا در خانه مانده و از لحاظ اقتصادی دچار مشکل شده‌اند. اکثر آن‌ها هواداران ما هستند و ما در قبال آنها مسئولیت داریم. بعد از عید نوروز دیدیم که اوضاع خیلی بدتر شده و به همین خاطر توزیع سبد کالا را ادامه دادیم.

بیشتر بخوانید:

پرونده سپاهان-پرسپولیس را اصلا نگاه نکردیم

شکل‌آبادی اضافه کرد: این سبد شامل گوشت، برنج، مرغ‌، ماهی و حبوبات می‌شود اما این اقلام را مستقیماً به دست مردم نرساندیم چون ممکن است در وهله اول این کار از نظر بهداشتی درست نباشد و شاید برخی هم به بعضی از این اقلام نیازی نداشته باشند. بنابراین بن‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا به وسیله آن به خرید آنچه که نیاز دارند بپردازند. این بن‌‌ها، به نام باشگاه است. تا الان نزدیک به چهارصد خانوار را پوشش داده‌ایم.

توزیع سبدهای بهداشتی

وی در مورد اقدامات سپاهان در زمینه پزشکی و درمانی اظهار داشت: در بحث پزشکی سعی کردیم به صورت غیرمستقیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمک کنیم و بسته‌ های بهداشتی را در مناطق محروم اصفهان توزیع کردیم. چون خانواده‌هایی که در هزینه خورد و خوراک مشکل دارند، طبیعتا به این اقلام هم نیاز دارند و به این ترتیب تلاش کردیم که به صورت غیر مستقیم به جامعه پزشکی و درمانی که در خط مقدم جبهه بهداشت خدمت می‌کنند، کمک کنیم. این سبدها را در چند منطقه محروم اصفهان توزیع کردیم که شامل ژل و محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک می‌شود و با توجه به ایام جشن، شکلات و کیک هم کنار آن‌ها قرار دادیم. تعداد این بسته‌ها زیاد بود و باشگاه سپاهان با همکاری چند ارگان مردم نهاد حداقل هزارخانواده را در مناطق محروم پوشش داد.

عکس‌های نویدکیا با پیام‌های بهداشتی

معاون فرهنگی سپاهان افزود: علاوه بر این اقدامات، شهرداری با کمک گرفتن از چهره‌های معروف پیام‌هایی را در سطح شهر برای توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن مردم منتشر کرد. به عنوان مثال، عکس‌های محرم نویدکیا در سطح شهر همراه با پیام‌هایی در خصوص این روزها و شرایط وجود دارد که با توجه به محبوبیت این چهره‌ها، این پیام‌ها بین مردم تاثیر گذار خواهد بود. یکی از اقدامات دیگر این بود که بازیکنان شاخص سپاهان در این موضوع وارد شدند و برای تبلیغات محیطی در این زمینه، از عکس‌ها و تصاویر آن‌ها استفاده شد.

همکاری بازیکنان در فعالیت‌های اجتماعی

شکل‌آبادی در خصوص حضور بازیکنان سپاهان در فعالیت‌های اجتماعی تصریح کرد: چون بچه‌های تیم در قرنطینه بودند نمی‌توانستند در این فعالیت‌ها حضور فیزیکی داشته باشند اما از طریق مصاحبه یا پیام تلاش کردند تا به مردم کمک کنند یا به برخی ارگان‌ها مانند شهرداری اجازه دادند که با استفاده از عکس و تصاویر، پیام‌هایی را در سطح شهر منتشر کنند. بخشی از هزینه بخشی اقلام تهیه شده برای توزیع بین مردم توسط بچه‌های تیم تأمین شد و آن‌ها نیز در این کار خیر همکاری داشتند.

معاون فرهنگی باشگاه سپاهان با آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران، گفت:‌ امیدوارم این مشکل با دعای خیر مردم و همه پدران و مادران هر چه زودتر برطرف و حل شود، ورزش رونق بگیرد و ما دوباره به ورزشگاه‌ها برگردیم. مهمترین کار این است که توصیه‌های بهداشتی را واقعا جدی بگیریم تا ان‌شاءالله به لطف خدا بتوانیم کرونا را شکست بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس