کرونا کانادا

مسئولان مونترال کانادا از مرگ ۳۱ سالمند در آسایشگاهی که کارکنانش از ترس ابتلا به کرونا محل کار خود را ترک کرده بودند و سالمندان بی‌نوا را به حال خود رها کرده بودند، خبر دادند.

سرویس جهان مشرق - نشنال پست با انتشار خبر درگذشت ۳۱ سالمند در یک خانه سالمندان، نوشت: اداره پزشکی قانونی استان کِبک کانادا اعلام کرده که در خصوص مرگ ده‌ها سالمند در یک آسایشگاه خصوصی سالمندان واقع در غرب مونترال تحقیق خواهد کرد. فرانسوا لاگو نخست‌وزیر دولت محلی استان کِبک احتمال «سهل‌انگاری فاحش» را در خصوص مرگ این افراد مطرح نموده است. اداره پزشکی قانونی در بیانیه خود اظهار داشت درباره شرایط پیرامون مرگ این افراد تحقیق خواهد کرد. در بیانیه مذکور آمده است: «پزشکی قانونی در موارد مرگ‌ومیر خشن، مبهم، یا ناشی از سهل‌انگاری احتمالی مداخله می‌کند.»

در همین رابطه، پلیس مونترال تحقیقات در این خصوص را آغاز کرده است. تحقیقات پس از آن آغاز شد که مسئولان بهداشت محلی به پرونده بیماران در آسایشگاه هرون دسترسی پیدا کردند و متوجه شدند که ۳۱ نفر از ۱۵۰ سالمند ساکن این آسایشگاه از روز ۱۳ مارس به بعد از دنیا رفته‌اند. اداره بهداشت استان کِبک نیز در حال تحقیقات در این باره است. لاگو گفته که حداقل پنج مورد از این موارد مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به بیماری کرونا بوده است، اما این رقم ممکن است افزایش یابد. وی در این خصوص اظهار داشت: «صادقانه بگویم، به نظر من... سهل‌انگاری فاحشی در آسایشگاه هرون اتفاق افتاده است.»

مسئولان این شهر اولین بار روز ۲۹ مارس، یعنی سه روز پس از گزارش اولین مورد مرگ‌ومیر، از آسایشگاه رزیدنس هرون بازدید کردند و آنجا را «متروکه» یافتند، زیرا کارکنان آسایشگاه ترک کار و سالمندان را به حال خود رها کرده بودند. بر اساس این گزارش، ماجرای آسایشگاه رزیدنس هرون جدیدترین مورد از شرایط بد آسایشگاه‌ها و مراکز نگهداری سالمندان است که به درصد بالای مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در سطح کانادا ربط داده شده است.

در یک آسایشگاه دیگر واقع در شهر لاوال در شمال مونترال نیز ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و آزمایش کووید-۱۹ تعداد ۱۱۵ نفر دیگر مثبت اعلام شده است. این در حالی است که اداره پزشکی قانونی اعلام کرد که در حال حاضر درباره آسایشگاه‌های دیگر تحقیق نمی‌کند، اما اوضاع را زیر نظر دارد و در صورت نیاز مداخله خواهد کرد.

اداره بهداشت طی بیانیه‌ای تائید کرد که طی روزهای آینده همه ۴۰ آسایشگاه خصوصی سالمندان واقع در این استان را بازرسی خواهد کرد. در بیانیه مذکور آمده است: «در راستای محافظت از سالمندان و جلوگیری از تکرار حوادث غم‌انگیزی نظیر آنچه در آسایشگاه خصوصی سالمندان هرون اتفاق افتاد، تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم.»

دکتر ترزا تام مقام ارشد بهداشتی کانادا از مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آسایشگاه‌های سالمندان در سطح این کشور ابراز تأسف کرد و آن را «میراث دلخراش این همه‌گیری» خواند. وی افزود: «این رویدادهای اندوه‌بار لزوم اتخاذ تدابیر سختگیرانه در خصوص کنترل و ممانعت از ابتلا به بیماری را خاطرنشان ساختند و به تدوین دستورالعمل کنترل و ممانعت از ابتلا برای آسایشگاه‌های سالمندان انجامیدند.»

گفتنی است پیش از این نیز دادستان ایالت کِبک در سال ۲۰۱۷ در خصوص آسایشگاه رزیدنس هرون شکایاتی در خصوص مراقبت‌های ناکافی، بدرفتاری با بیماران دارای اختلالات شناختی، شکایات در خصوص غذا و فقدان ارتباط با خانواده‌ها دریافت کرده و تحقیقاتی انجام داده بود.

لازم به ذکر است شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۶ هزار ۲۹۲ نفر و تعداد قربانیان این بیماری نیز به ۸۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • آنتي سالمند US ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 45
    حالم از هرچي پيرپاتاله بهم ميخوره، اينا تنها كارشون فقط مصرف اكسيژن بدبختيه، من كه دست خودم بود ننه بزرگ خودمم مينداختم سالمندان.
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      11 0
      خیلی خیلی خیلی حالت خوبه ! ته انسانیتی ! مواظب باش ندزدنت !
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      9 0
      خاک بر سرت با این تفکرت. خودتم اگه تو جوونی نمیری یه روز سالمند میشی
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      9 1
      01:15 تو خودت از پیر پاتال های خانه سالمندان تیرانایی بدبخت، ولت کردن اونجا تا سقط بشی!! خخخخ
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      11 0
      مراقب باش پیر نشی!
    • DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      13 2
      آنتي سالمند ۰۱:۱۵ -حالم از هرچي پيرپاتاله بهم ميخوره، ..من كه دست خودم بود ننه بزرگ خودمم مينداختم سالمندان.// آخه مشکلت اینه که ننه بزرگت رو نمیشناسی بی بُته .معلوم نیست در کدام پرورشکاه کودکان عقب افتاده بزرگت کردن بچه بودی گذاشتنت سر راه و در رفتند.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      3 5
      مگر شما اصالت خانوادگی ندارید و بهتره به یک روانپزشک خودتان را نشان دهید تا بدتر و بدتر و بدتر نشدید!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      2 1
      سلام ما انسانها کسی نیستیم که در مورد حیات موجودات اظهار نظر کنیم. خواهشا به جای خالق و مدیر و مدبر جهان از تنگنای چشمان خود نگاه نکنیم
  • محمد IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    18 3
    "مرگ تدریجی یک تمدن پوشالی"
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      7 1
      پرده برداری از چهره واقعی توحشی
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    7 1
    خاک برسر ترامپ احمق که ادم هاانقدربرایشان بی آرزشن اند!ایشاالله بیماری کرونا سروقت این خرفت بره جونش بگیره..و دنیا ازشرش خلاص بشه هرچند همه ی ریس جمهورهای امریکا ازیک قماشن ولی این یکی ازهمشون پست تربوده تا الان بویی ازانسانیت نبرده-وقتی همسرخودش به سبک حیوون صدا میزنه ازتکبر!چه انتظاری داریم با ملتش خوب رفتارکنه کثافت تروریست-
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 11
    اینها چقدر با کلاس هستند و برتر از ایرانی ها هستند من دوست دارم توالت شوی آنجا شوم
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      2 0
      چی؟ نفهمی دیگه
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      4 0
      دوست عزیز، طعنه زده به این غرب پرست ها دقت کن.
  • DE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    8 2
    اینم از زیرپاگذاشتن حقوق بشر توسط کانادا که برایشان مایه رسوایی است. اونوقت در مورد افراد دو تابعیتی سرویس جاسوسی اینهمه غرض ورزانه رفتار میکنه. کاناداری بدبخت ا اول به داد مردم خودت برس لازم نکرده از این ژست های دروغین بگیری. اقای ظریف حالا وقتشه یک بیانیه علیه این رفتار ضد حقوق بشری کانادا با سالمندان ضعیف اش صدور بفرمائید.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 1
    پیشرفته هستند !
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 0
    اصلا خود خانه سالمندان از نشانه های علو مرتبه غربیها بوده حالا اینم اضافش !
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 0
    باید برای مردم آمریکا و غرب روشن کنیم که نظام های سیاسی آنها در حال مکیدن خون شهروندانشان هستند ...
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 0
    خوب برو راه باز جاده دراز:توالت بشور-برات متاسفم بااین طرز فکرت!که برتری را درتحقیرکردن خودت میدونی!برتری یعنی شرافت،عزت،ازادگی،انسانیت....
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 11
    آلمان در حال حاضر دومین کشور "امن و باثبات" جهان در همه‌گیری کرونا به شمار می‌رود. جایگاه اول از آن اسرائیل است. به کوری چشم مشرق
    • DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      7 1
      آخه گاگول بیسواد تو کشورهای توریستی مانند ایتالیا و اسپانیا و تردد ده ها میلیونی آنها و ایران با میلیونها مسافر مذهبی و انتخابات و عید نوروز ... و را با مناطق اشغالی مقایسه میکنی که اگه پشه بخواد بره اونجا تخم بگذاره سر مرز از ترسشون با دوربین داخل رو هم بازرسی میکنند. آخه خر میره اونجا که با خودش کرونا ببره .نسبت به کنترل و دربستگی رژیم غاصب کلی زیاد کرونایی دارن.
    • TR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      10 0
      باشه. تو باور کن. ترکمنستان اصلا کرونا نداشته!
  • DE ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    8 0
    تاسیس خانه سالمندان اتفاقا در کشورهای غربی در نوع عادی ترینش یا هزینه حداقل دو یا سه هزار یورو ماهانه از جیب خود سالمند از پیش گرفته شده و یا با فروش کل اموالش بوسیله دولت برداشت میشه. ساختن خانه سالمندان یک راه برای دوشیدن کل دارایی و حقوق بازنشستگی یک سالمند بدبخت هستش تا یک حموم و یک غذا و دارویی تو گلوش بریزن. خانواده درجه یک سالمندان بعلت خودخواهی شون و خوش گذرنیشون اصلا نمیخوان به والدینشون کمک و از اونا نگهداری کنند و خودشون رو میکشن کنار. اینم از مظاهر دنیای نئولیبرالیسم و سرمایه داری هستش. اگر سالمندی در طول سه دهه یا بیشتر هرماهه مبلغ بیمه سالمندی سهم خودش رو به حساب دولت نریخته باشه بنا براین دولت کل املاک و دارایی یک سالمند رو میفروشه و صرف هزینه سنگین نگهداری اش میکنه. همین خودش یک منبع دارمد بزرگی برای دولت و بیمه درمانی هستش. ولی وقتی که یک سالمند به این راحتی با کرونا می میره اگر همسرش هم فوت کرده باشه. حق بازنشستگی اش و حق بیمه سالمندی اش که چند دهه یک سالمند بابتش کار کرده وپول زیادی به صندوق دولت ریخته اتوماتیک بکل میسوزه. برای این به سود دولت های غربیه که سالمندان به بهانه کرونا اینجوری به این راحتی نفله و جارو و دور ریخته بشن. شما انتی سالمند بدون همین بلا یک روز سرخودت میاد و بچه هات تو خونه سالمندان خبری ازت نمیگیرن و اونوقت میفهمی چقدر بدبخت هستی.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    5 1
    معضل کنونی دنیا مراقبت از سالمندانه که اکثریت جوانان از آن فرار می کنند و به شدت موضع می گیرند چه تمکن داشته باشند چه نه! آنها فقط ارثیه می خواهند و دنبال عیاشی خود هستند و آن ها را بیرحمانه رها می کنند و نگهداری از آنها را سخت و وقت گیر می دانند و این غروب اخلاقی بشره! خود آنها نیز روزی پیر و زمین گیر می شوند آن روز از دیگران چه انتظاری خواهند داشت؟
    • ناشناس DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      4 0
      متاسفانه اکثر مردم نگاه درستی به شرایط غرب ندارند و یک طرفه به قاضی میروند بعضی ها دلشان به سالمندان میسوزد و جوانان را مقصر اوضاع انها میدانند که به عیاشی و بی بند و باری مشغولند و به سالمندان توجهی ندارند ! وو البته باید توجه داشت که سیستم دنیای غرب به دنبال فروپاشی خانواده و بهره کشی مطلق از فرد فرد جامعه بنا شده است که وقتی جوانان به سن مشخصی رسیدند یعنی بالای بیست سال ،دیگر در خانواده بعنوان سربار تلقی میشود و توقع دارند که دیگر باید مستقل باشد و راه خود را انتخاب کند و در غیر اینصورت بچه ننه و هتل ماما ، و ..برایشان خطاب میشود زندگی در غرب بسیار گران است و برای بدست اوردن یک جای مناسب برای زندگی با اجاره مناسب که بتوانی از عهده ان بر ایی افکار جوانان را انچنان بخود مشغول میکند که دیگر خود را نیز فراموش میکنند تا چه به رسد به رسیدگی به پدر و مادر پیر خود ! در غرب پول حرف اول را می زند اگر پول داشته باشی مثل پروانه دورت میگردند و مثل شمع دلشان برایت میسوزد لذا توجه داشته باشیم که امروز دیگر همه باید کارکنند که صبح زود در روز های سرد اروپا یک ساعت در راه باشی تا به سر کارت برسی و دیر هم نکنی و و اگر اجاره ات را بموقع پرداخت نکنی همه چیزت را از دست میدهی و سریع بی خانمان میشوی و نصف در آمدت صرف اجاره و بقیه هم مایحتاج زندگی میشود و لذا کسانی که بدون اطلاع از وضع زندگی در اروپا و مشکلات جوانان ان ،برای سالمندان اشگ تمساح نریزند بدانند که مردم کشور های غربی باید مثل سگ کار کنند تا شاید ابرومندانه زندگی کنند و مثل ما ایرانی ها هم نفت و گاز و منابع طبیعی سرشار وو ندارند !
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 0
    سلام ما انسانها کسی نیستیم که در مورد حیات موجودات اظهار نظر کنیم. خواهشا به جای خالق و مدیر و مدبر جهان از تنگنای چشمان خود نگاه نکنیم
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      حالا وسط دعوا خودتم جزو انسانها جا زدی فکر کردی کسی حواسش نیست؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس