کد خبر 1061570
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری میزان کاهش تولید نفت اعلام شده در رسانه‌ها را تکذیب کرد و گفت میزان توافق شده برای کاهش تولید نفت بیشتر از گزارش‌هاست.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر میزان کاهش تولید نفت بر اساس توافق اوپک پلاس را با آن چه در رسانه‌ها عنوان شده متفاوت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ژاپن به توافق بزرگ اوپک پلاس

بزرگ‌ترین توافق کاهش عرضه نفت جهان حاصل شد

ترامپ در پیام توئیتری خود گفته است: از آن جا که در درگیر مذاکرات بوده‌ام، به طور دقیق باید بگویم که میزان مورد انتظار برای کاهش تولید نفت اوپک پلاس ۲۰ میلیون بشکه در روز است نه ۱۰ میلیون بشکه که (در رسانه‌ها) گزارش شده است.

دونالد ترامپ در ادامه افزود: اگر حتی چیزی هم نزدیک به این میزان اتفاق افتد و جهان تجارت را باردیگر از سر گیرد، صنعت انرژی خیلی زودتر از آن چه پیش بینی شده دوباره قدرتمند خواهد شد.

رئیس جمهور جنجالی آمریکا همچنین در این پیام خود از کسانی که با او در زمینه مذاکرات کاهش تولید نفت مشارکت کرده‌اند، بویژه عربستان و روسیه قدردانی کرده است.

اعضای گروه اوپک پلاس در پایان نشست مجازی خود در شامگاه یکشنبه توافق کردند تا برای یاری رساندن به بازار نفت و بخش‌هایی از این صنعت در جهان که از بحران کرونا آسیب دیده‌اند، تولید خود را کاهش دهند.

گروه اوپک پلاس شامل اعضای سازمان تولیدکنندگان نفت، اوپک به علاوه برخی دیگر از کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو این سازمان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس