کد خبر 1063403
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
محمد بنا

عضو تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نورسلطان گفت: هیچ کسی حاشیه امنیت ندارد، این ترس همیشه به دل ما هست که باید خیلی خوب تمرین کنیم و محمد بنا در اردوی تیم ملی عزیز کرده ندارد.

به گزارش مشرق، امیر قاسمی منجزی تعویق یک ساله المپیک را خیلی اتفاق خوبی برای خود ندانست و اظهار داشت: قاعدتا این تعویق خیلی به نفع من نیست و این را به لحاظ شرایط سنی‌ام می‌گویم، اما به جرأت می‌گویم که این موضوع چیزی از انگیزه‌هایم کم نکرده و شاید هیچ وقت این قدر منتظر مسابقات نبوده‌ام. در موقعیت من، هر اتفاقی که بیفتد، می‌دانم که نباید دست از تلاش بردارم و باید کار را تمام کنم. من حتی این اتفاق را هم به فال نیک می‌گیرم. چون نقاط ضعفی دارم که باید حتما برطرف شوند. در همین مسابقات جهانی اخیر، کشتی‌هایی را واگذار کردم و پنجم شدم که هرگز نباید این اتفاق رخ می‌داد.

بیشتر بخوانید:

محرومیت ۳ کشتی‌گیر دوپینگی ایران

وی ادامه داد: هنوز هم می‌دانم که در نورسلطان حریف من را نبرد، بلکه خودم باعث باختم شدم و به راحتی می‌توانستم مدال بگیرم. من خطا کردم و به این سادگی مدال را از دست دادم. کم تجربه هم نبودم، هرچند که به اولین مسابقه جهانی‌ام می‌رفتم ولی تا حدودی جو مسابقات من را گرفت که نباید این اتفاق می افتاد. البته خدا را شکر که توانستم سهمیه المپیک را بگیرم، اما هرگز از کارم راضی نبودم. با اشتباهات خودم مدال را از دست دادم.

این فرنگی کار سنگین وزن با اشاره به اینکه هیچ کشتی گیری از اکنون ملی پوش محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از نورسلطان، همه چیز از نو شروع شده، محمد بنا یک اخلاقی دارد و آن هم این این است که ملی پوش را حدودا 10 روز مانده به مسابقه مشخص می‌کند و هیچ کسی حاشیه امنیت ندارد. این ترس همیشه به دل ما هست که باید خیلی خوب تمرین کنیم و محمد بنا در اردوی تیم ملی عزیزکرده ندارد. او هر کسی که بهتر باشد و بهتر تمرین کند، را انتخاب می‌کند. هر چیزی که به صلاح کشتی باشد و من همیشه به نگاه و نظر محمد بنا احترام گذاشته‌ام، حتی در تمام سال‌هایی که انتخابش نبودم چون می‌دانم هیچ کسی به اندازه او به کشتی فرنگی و موفقیت تیم فکر نمی‌کند و تصمیمی را می‌خواهد بگیرد که به سود تیم باشد.

قاسمی منجزی با تاکید بر اینکه محمد بنا با شاگردانش در خارج از مسابقه، رابطه پدر-پسری دارد؛ گفت: رابطه بنا با بچه‌ها خیلی صمیمانه است، واقعا مثل پدر و پسر، برای همه ما مثل یک رفیق خیلی خوب است اما روی تشک که می‌رویم، انگار ارتباطش با ما فقط کشتی است، اینکه خوب کشتی بگیریم. وقتی روی تشک می‌روی، اصلاً انگار تو را نمی‌شناسد و فقط کشتی را می‌شناسد. زبان ارتباطی‌اش روی تشک فقط کشتی است. با نگاهش می‌فهمی که راضی است یا نه.

این کشتی گیر که در مسابقات جهانی 2019 سهمیه المپیک را برای تیم ملی کشتی فرنگی گرفت، ادامه داد: من در تیم اعزامی به نورسلطان، از همه بزرگ‌تر بودم، می‌دانستم نباید در این سن، چنین فرصتی را از دست بدهم. کشتی گیر 20 ساله نبودم که بگویم می‌روم و اگر هم باختم سال بعد جبران می‌کنم، برای من آن جهانی حکم مرگ و زندگی را داشت و فکر می‌کنم همین فکر بار روانی زیادی برایم ایجاد کرده بود. سهمیه المپیک هرگز قانعم نکرد. حالا که 7 ماه هم از جهانی گذشته، باور کنید انگار همین دیروز بود و همچنان خودم را روی تشک می‌بینم که آن اشتباه را مرتکب نشده و به فینال رفته‌ام. برنامه‌های زیادی داشتم، اما حیف شد.

امیر قاسمی منجزی در خاتمه تاکید کرد: محمد بنا ثابت کرده همیشه موفقیت تیم برایش در اولویت است. حالا من هم باید تلاش کنم آنقدر خوب باشم که انتخاب محمد بنا برای المپیک باشم. من شاید قدیمی‌ترین شاگرد محمد بنا در اردوی تیم ملی باشم. از رده سنی نوجوانان در کنارمان بوده و این تفکر را هم به ما انتقال داده که فقط صلاح تیم ملی اهمیت دارد. امیدوار هستم که هرچه زودتر این بیماری برطرف شود و بتوانیم در اردوی تیم ملی کار را پیش ببریم. درنهایت هم هر کسی که لایق تر است صاحب دوبنده تیم ملی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس