کد خبر 1060851
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
لیگ برتر

هنوز مشخص نیست که سرنوشت لیگ برتر نوزدهم با توجه به گسترش ویروس کرونا چه خواهد بود.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تمامی جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، در ایران گویا در کنار مبارزه بر سر از بین بردن این ویروس و پاکسازی جامعه از آن، نبردی هم بر سر تعیین تکلیف وضعیت رقابت های این فصل لیگ برتر جریان دارد. تیم هایی که هر کدام به نحوی در ادامه یا خاتمه لیگ ذی نفع هستند در تلاشند تا با صحبت های خود و با بهره گیری از توان رسانه ای،فضا را به نفع خود تغییر دهند.

مخالفان تعطیلی به فکر جام

قطعا بزرگترین مخالف تعطیلی لیگ برتر و ملغی شدن آن،تیم پرسپولیس است. صدرنشین فعلی لیگ که تا قبل از شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات با اقتدار در رده نخست بود و با سرعت به سمت چهارمین قهرمانی پیاپی حرکت می کرد،هرگز دلش نمی خواهد که در فاصله 9 هفته تا پایان بازی ها تحت هیچ شرایطی جام را از دست بدهد.

البته پرسپولیسی ها هم چندان از ایده ادامه لیگ استقبال نمی کنند بلکه آن ها صرفا بر این باورند که باید جام لیگ نوزدهم به آن ها اهدا شود حتی اگر قرار است دیگر هیچ مسابقه ای در لیگ برتر برگزار نشود. صحبت هایی که سایر مدعیان قهرمانی را به شدت عصبانی کرده و باعث شده تا آن ها با موضع گیری هایی،نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند.

موافقان تعطیلی به فکر سلامتی

در راس موافقان عدم برگزاری لیگ در شرایط فعلی باشگاه سپاهان اصفهان قرار دارد. نزدیک ترین تعقیب کننده تیم پرسپولیس در صدر جدول که طی روزهای اخیر مدیرانش بارها با مدیران پرسپولیسی وارد جدال های لفظی شده اند و اعلام کرده اند که با توجه به اهمیت بالای سلامت همگان،هیچ دلیلی برای شروع زودهنگام مسابقات وجود ندارد و باید تا بهبودی کامل شرایط صبر کرد.

سایر تیم های لیگ برتری هم اکثرا از ایده تعویق مسابقات حمایت می کنند و تمایلی ندارند که در این وضعیت و به این زودی ها بازی ها را از سر بگیرند. البته سوالی که در این میان مطرح می شود این است که اگر تیم دیگری هم در صدر جدول بود آیا بازهم سلامتی مردم به دغدغه آن ها تبدیل می شد یا در آن زمان کسب قهرمانی به هر قیمتی اولویت می یافت؟

وضعیت چه زمانی عادی می شود؟

این سوالی است که پاسخش را هیچکس نمی داند. علی الحساب مطابق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا،هرگونه فعالیت ورزشی تا پایان فروردین ماه ممنوع است بعد از آن هم بعید است اجازه از سرگیری آن به سرعت صادر شود. ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها به یک شرط با برگزاری بازی‌های لیگ برتر آن هم در ماه‌های خرداد و تیر موافقت خواهد کرد که باشگاه‌ها محل برگزاری تمرین و همچنین مسابقه را ضدعفونی کنند و از همه مهم تر بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

لیورپول؛ الگویی برای همه

قطعا هیچ تیمی در جهان به اندازه لیورپول برای قهرمان شدن در لیگ خود منتظر نمانده. آن ها سی سال است که در انتظار فتح لیگ برتر هستند و قبل از این که فوتبال به خاطر کرونا تعطیل شود، آن ها فقط دو برد تا قطعی شدن قهرمانی شان فاصله داشتند. با این حال در شرایطی که همه مردم جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، در اردوگاه لیورپولی ها هیچ حرفی از اهدای جام به آن ها یا از سر گیری مسابقات نیست. بلکه از سرمربی این تیم گرفته تا بازیکنان آن، همه در فکر سلامتی مردم هستند و معتقدند که حفظ جان حتی یک انسان هم از تمامی برد و باخت های درون مستطیل سبز مهم تر است. لیورپول قطعا بهترین الگو برای تیم های حاضر در فوتبال ایران است تا به همه یادآوری کند که گاهی چیزهای مهم تری از فوتبال در زندگی وجود دارد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها به یک شرط با برگزاری بازی‌های لیگ برتر آن هم در ماه‌های خرداد و تیر موافقت خواهد کرد که باشگاه‌ها محل برگزاری تمرین و همچنین مسابقه را ضدعفونی کنند و از همه مهم تر بازی ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    اخه تو انگلیس کسی نمیاد بی عرضه بودن خودش را پشت کرونا قایم کنه و بگه کلا لیگ تعظیل و جام به لیورپول اهدا نشه و گرنه لیورپول هم واکنش نشون میداد در ضمن از اول هم لیگ انگلیس قرار بود بعد از حل بحران کرونا ادامه پیدا کنه و خبری از تعطیلی نبود لیورپول هم مطمئن هستش حقش ضایع نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس