کد خبر 1060497
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
تهدید تازه ترامپ درباره سیاست‌های مهاجرتی

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرده است که دولت کشورش تحریم‌های صدور ویزا را علیه کشورهایی اعمال خواهد کرد که حاضر به پذیرش کسانی که از آمریکا بازگردانده می‌شوند، نشوند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی برای مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور اعلام کرده است که دولت واشنگتن احتمالا تحریم‌های صدور ویزا را علیه کشورهایی اعمال خواهد کرد که حاضر به پذیرش افرادی که از آمریکا بازگردانده می‌شوند، نشوند یا به طور غیرمنطقی پذیرش این افراد را به تاخیر بیندازند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، ترامپ با اشاره به ادامه بحران شیوع ویروس کرونا بر لزوم بازگرداندن اتباع خارجی که قوانین ایالات متحده را نقض می‌کنند، تاکید کرده است.

ترامپ به پامپئو دستور داده است تا ظرف مدت 7 روز طرحی را برای اعمال تحریم‌های ویزا علیه کشورهایی مذکور ارائه کند. در این دستور اشاره‌ای به نام کشور خاصی نشده است.

ترامپ از 21 مارس به بهانه شیوع ویروس کرونا، قوانین مرزی جدیدی را اجرا کرده است. بر اساس قوانین جدید، مقام‌های آمریکایی می‌توانند افرادی را که بدون طی روال قانونی قصد ورود به خاک آمریکا را دارند، به سرعت اخراج کنند.

از زمان آغاز اجرای این قوانین جدید، مقام‌های آمریکایی حدود 7 هزار مهاجر و پناهجو را به مکزیک بازگردانده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس