راز زیمت تحلیلگر صهیونیست

ایران اثبات کرده است به رغم محدودیت‌ها و ضعف‌هایش و بسیاری از مواردی که در سال‌های اخیر تشدید شده‌اند، می‌تواند همچنان اوضاع را مدیریت کند، تهدیداتش را به فرصت تبدیل کند.

سرویس جهان مشرق - «راز زمیت» کارشناس اندیشکده مطالعات امنیت ملّی دانشگاه تل‌آویو و تحلیلگر اطلاعاتی اسرائیل که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی نیز دارد، در رشته توئیتی کوتاه به بررسی تأثیر نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی بر رابطه ایران و عراق پرداخته که در ادامه آمده است:

هر چند ماه یک بار گفته می‌شود «ایران در حال از دست دادن نفوذ منطقه‌ای‌اش است»، اولاً به این خاطر تحریم‌هاست که «ایران از تأمین فعالیت‌های نظامی‌اش ناتوان شده» و ثانیاً «به این دلیل که ارتش اسرائیل توانسته در کارزار علیه ایران در میدان سوریه پیروز شود». [در اثبات این حرف که نفوذ منطقه‌ای ایران از دست رفته است] یک بار به اعتراضات در لبنان و عراق اشاره می‌کنند، یک بار اعتراضات در ایران را به عنوان دلیل می‌آورند، یک بار ترور سلیمانی را و حالا هم شیوع کرونا را به عنوان دلیل می‌آورند.

و هر بار ایران اثبات می‌کند به رغم محدودیت‌ها و ضعف‌هایش و بسیاری از مواردی که در سال‌های اخیر تشدید شده‌اند، می‌تواند همچنان اوضاع را مدیریت کند، تهدیداتش را به فرصت تبدیل کند و نه تنها جمهوری اسلامی را حفظ کند، بلکه همچنان نفوذ منطقه‌ای‌اش را داشته باشد.

چرا؟ چون این نفوذ منطقه‌ای برای آنها بسیار مهم است و با منافع حیاتی ایرانیان گره خورده است و چون می‌دانند چگونه حرکت و بازی کنند، به ویژه در مقایسه با دیگر بازیگران منطقه که نمی‌خواهند یا نمی‌دانند چگونه باید اقدام کنند. چون ایرانی‌ها بسیار عملگرا هستند و می‌دانند چگونه استراتژی‌شان را در شرایط متغیر تنظیم و تدوین کنند. چون آنها بسیار صبورند و البته بسیار مصمم‌اند.

الکاظمی گزینه‌ای نیست که ایرانی‌ها دوست داشته باشند او را در پست نخست‌وزیری عراق ببینند، اما وقتی آنان مجبور باشند بین الزرفی و الکاظمی یکی را انتخاب کنند، همه نیروهای سیاسی خود در عراق را علیه کسی که تصور می‌شود منافع آنها در عراق را تهدید می‌کند، بسیج می‌کنند. و [باید بدانیم] این فرایند دیگر توسط سلیمانی انجام نشده؛ بلکه توسط شمخانی که ماه پیش به عراق سفر کرد و با الکاظمی دیدار داشت و همچنین توسط فرمانده جدید نیروی قدس ایران، یعنی قاآنی که هفته پیش به عراق سفر کرد، راهبری و مدیریت شد. همان کسی که ادعا می‌شد صلاحیت ندارد و نمی‌تواند پای در مسیر سلیمانی بگذارد.

آنچه در مورد نفوذ منطقه‌ای ایران صادق است، در مورد ثبات اقتصادی ایران نیز صدق می‌کند. مطمئناً ایران هم در داخل کشور و هم در خارج از مرزها با چالش‌های پرشماری روبروست، اما نظام ایران در حال سقوط نیست و اقتصاد ایران هم در حال فروپاشی نیست و نفوذ منطقه‌ای ایران نیز ضعیف نشده است.

این برای خیلی‌ها فوق‌العاده ناامیدکننده و ناراحت‌کننده است، اما وضعیتی است که اکنون با آن روبروییم. هر کس می‌خواهد ایران را ستایش کند یا بر استراتژی‌هایی با این فرض که خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی ایران یا بدون [آیت الله] خامنه‌ای یا بدون نظامیان طرفدار ایران، جای بهتری است؛ اصرار دارد، باید با واقعیت روبرو شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 33
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    تا چشمتون درآد
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      5 106
      خودم تضعیفش میکنم منتظر باشید
    • رزمنده IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      5 122
      هرجا هر لحظه هرمکان ایرانی را ترور میکنیم فعلا در آرامش بمانید روزهای دشواری در پیش رویتان است
    • فدایی خلق IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      4 131
      چوب را چنان در آستین ایرانی ها بکنیم که نتوانندحرف بزنند
    • علی خدایی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      94 2
      خطاب به 22.40و 22.43 میگویم که در جواب شما ها از احمق ترین هستید بدبخت ها شما را ما چنان ادب تان میکنیم که خودتان را هم نمیشناسید بروید به خود چرانی خودتان
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      57 2
      جنایت های اشرفی ها در حق پاسداران را فراموش نمیکنیم
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      41 1
      22.24و22.40و22.43 منافق و حرف مفت زن.کاسه لیسی آمریکا و اسرائیل و آل سعود !!!!!آیا از این راه نان خوردن خفت بارتر هم هست.این روش زندگی در چهل سال گذشته ادبتان نکرد. دیگر خداوند متعال باید به شما چه چیزی نشان دهد که بفهمید در راه باطل هستید.آیا تعریف زندگی انسانی را می دانید .زندگی اسلامی را که مطمئنا نمی فهمید. این همه ویروس و بلای کرونا در جهان انسانها را به فکر آخرت انداخته شما هنوز در 40 سال پیش سیر می کنید؟ یک کم به خودتان نگاه کنید.شرمنده نیستید که در عالم خدا اینقدر وطن فروشی و مزدوری کافران را کردید .نوکری صدام ملعون بس نبود.حالا نوکری آمریکا و اسرائیل و آل سعود حقیر را می کنید.خلاصه که پول یا مفت می گیرید و به باد فنا می دهید و آدم هم نمی شوید.چه می شود به شما گفت جز اینکه مصداق کامل خسر الدنیا و الآخره هستید.
    • رحمت عیدب IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      30 0
      جک و جونورای کمپ تیرانا و مگسهای مزدور و دوستان فریب خورده منظورتون از اینکه ناامن میکنید یه چیزی شبیه تنگه چارزبر(مرصاد) یا عین الاسد است آیا!!؟ صد البته که ترور کار تروریست است مثل سازمان منافقین مزدور یا تروریستهای مزدورِ مجازی صهیونیست،خب بایدم این کارها رو بکنید تا ارباب یه تیکه استخون بندازه جلوتون بالاخره ازین راه امرارِ معاش میکنید اما یادتون نره همه تون خوراک مار و مور میشید و جمهوری اسلامی ایران است که پاینده و با صلابت و اقتدار میماند،جو میگیره شمارو وقتی یک کارشناسِ صهیونیست به قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی ایران اعتراف میکند مثل لشکر خرمگس میریزید زیر خبرش کامنت میزارید و البته بوی دماغ و .... سوخته،همون داستان تکراریه همیشگی چقدر بدبختید و فلک زده و چقدر ترحم انگیز
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      23 0
      پیامی خطاب به 22:34 و22:40 و 22:43 مشخص است که هر سه پیام از جانب یک نفر تهیه شده و این نشان دهنده سوزش شدیدی است که بوی سوختن آن از آلبانی بلند میشود. به شما مزدوران منافق فقط میگویم که اون زمانی که در تهران بودید هیچ غلطی نتونستید بکنید حالا که در آلبانی زیر تیغ خودمون هستید . و برای ماراتون متأسفم چون اگر به جای شما مزدوران بز زائیده بودند خاصیتشون بیشتر بود. درنهایت مالیدی سه دست صبح و ظهر و شب.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 0
      مثلا رزمنده وفدایی خلق منتظر انتقام الهی باشید بزودی.!!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      2 0
      مثلا رزمنده وفدایی خلق به اندازه کافی جواب گرفتید بنده دیگه چیزی نمیگم. منافقین درجه یک بدبخت جهنمی.!!!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    181 8
    هر بار که اسمی از سردار سلیمانی آورده میشه، آه از نهادمون بلند میشه، دلمون به درد میاد.خدا لعنت کنه آمریکا و اسراییل و عربستان رو.
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      115 3
      صد روز گذشت و هنوز داغدارشم
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      65 5
      و نفوذی ها رو این رو یادت رفت بگی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    67 16
    فردا باید به اسرائیل حمله بکنیم
    • صادق IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      27 13
      فعلا شهیدقاآنی(شهیدزنده) زیر سفارت آمریکا در افغانستانه،برروی چشم کمی دیگه صبر کنید
    • DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      53 13
      صادق نمی دانم منظورت چیه ولی اگر داری مسخره می کنی یادت باشد آمریکا و اذنابش در طول این چهل و یک سال هر کاری کردند در بلتدمدت به نفع ایران شده حالا هم به کوری چشم دشمنان خارحی و نفوذی!های داخلی این مملکت صاحب دارد و می داتد چگونه مدریتش کند فقط تا کور شود هر آنکه نتواند دید
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      39 3
      :)))این روحیه رو فقط یه ایرانی میتونه داشته باشه،ایولا ایولا
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      16 3
      صادق چی گفتی خودت متوجه شدی؟!
    • رزمنده IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      15 57
      منتظر باشید این داستان ادامه دارد تمام شهرهای ایران را ناامن خواهیم کرد
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      29 9
      مثلا رزمنده غلط خواهید کرد.!!!
    • صادق IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      2 4
      جناب آلمان نشین عزیز،منظورم تخصص سردار قاآنی که افغانستانه بود!
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      14 5
      خطاب به بزمنده22.37 (آخه مال این حرفها نیستی .تو؟رزمنده؟) توبرو پای بساط شیشه قلقلیتو بکش .مزدور وطن فروش بیشتر بهت می آید تا رزمنده .ولی یک نصیحتت می کنم گوش کن.رئیستان که سفیر ملکه انگل لیس هست هر وقت اسم سربازان گمنان امام زمان عج می آید خودش را خیس می کند تو که نوچه اونم نیستی.خلاصه که زیادی برایت وقت گذاشتم گفتم دست خالی نروی.
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      6 1
      صادق لازم نیست بگی شهید قاآنی وبرای توجیهش بگی شهید زنده انشالله که همیشه سلامت وسرافراز وزنده باشند. ازاین گفته ات بقیه حرفت هم معلوم میشه منظورت چیه.!!!
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    87 1
    قل موتوا بغیضکم از کینه و خشم بمیرید!!!!!!!
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    ای جووووونم سلیمانی عزیز! قاآنی عزیز! تا کور شود هرآنکه نتواند دید......
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      61 4
      وقتی آدم عاشق یکی باشه، هزار تا هم که منفی بدن چیزی از عشقش کم نمیشه.....
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    77 12
    یعنی همین عکس ننه بابای خودشون و پیاده نظامشون رو میاره جلو چششون :))))))))))
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    93 5
    دقت کردید؟؟؟ داغ حاج قاسم هرروز تازه تر از دیروز میشه.....
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      57 2
      دقیقا.خدا تمام افراد و کشورهایی که تو شهادتشون دست داشتن رو لعنت کنه.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      69 3
      این داغ هیچ وقت سرد نمیشه!! دیروز تا تصویر سردار رو تو تلویزیون دیدم یک دل سیر گریه کردم ! من فقط از خدا میخوام تمام قاتلین سردار یک روز خوش نبینن !! آه میلیون ها نفر داغدار حتما دامنشون رو میگیره
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      25 3
      خدا لعنت کنه ترامپ رو...این داغ برای من تمام نشده
  • رضائی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    62 6
    تانفس می زنیم همه پشت به پشت رهبریم از مترسک کافر موزرد وارباب صهیونیست کودک کشش هم باکی نداریم زنده باد سید علی زنده باد سپاه قدس
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    56 4
    خون پاک حاج قاسم مانند خون مطهر مولایمان حسین گریبان شمرهای زمانه رو گرفته
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    59 2
    با سلام . هر کس نداند ما در ایران اسلامی می دانیم معمولا معاونین نظامی کسانی هستند که در کارهای استراتژیک و لجستیک و طرح و نقشه از مدیران اگر سرتر نباشند، حتما کمتر نیستند . بماند که در سپاه قدس عزیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک نابغه دینی و نظامی بود که البته یک نابغه دینی مخلص و نظامی دیگر را به معاونت خود انتخاب کرد. حالا آمریکا وانگلیس و اسرائیل و عربستان باید هی دور خود بگردند تا مثلا نقد کنند فلان فعالیت سردار دلها حاج قاسم چه آثاری داشت . آنها متوجه نمی شوند که روش بسیاری مانند حاج قاسمها و سردار قا آنی ها مصداق آیه شریفه قرآن کریم" فادعوا الله مخلصین له الدین و لو کره الکافرون" است .هیچ آموزشگاهی جز قرآن و مکتب اهل بیت پیامبر ص ، توانائی آموزشی اینچنین را ندارد و هر کس واقعا به کتاب خدا ایمان بیاورد نمی تواند دشمن اسلام و مسلمین باشد. این روشی نیست که بشود تنها آن را تقلیدکرد چون شیطان رجیم که مثلا خواست مکر کند ، رانده از درگاه حق تعالی شد و عاقبت و عذاب محتومش معلوم است . آنها اگر عاقل باشند بعد از این همه تذکر الهی ، راهی جز تسلیم در برابر کلام خدا و پذیرش اسلام و مکتب اهل بیت پیامبر ص ندارند و متاسفانه فقط التجاج می کنند که برایشان بسیار بد عاقبت است . اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
      20 2
      حقیقت
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      12 0
      احسنت
  • احمد IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    34 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    27 1
    دلم برای سردار عزیزمون تنگ شده
  • علی کاملبین DE ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    19 3
    ایران باید در دراز مدت همان ترس و اقتداری را در مقابلی آمریکا ایجاد کند و بدست بیاورد که کره شمالی از آن برخوردار است! تحرکاتی آمریکا در عراق نماینگری گُستاختر شدنی این تروریستهای اشغالگر در منطقه است! تا زمانیکه ایران از خاکی خودش از استعداد و قابلیت نابودی دشمن خود در هر نقطه از جهان برخوردار نیست , این فضولی و تحریمهای ظالمانه و ترور های نا جوانمردانه ادامه خواد داشت! شیطان را نمیتوان آدم ساخت, ولی شیطان از نابودی کامل خود توسط آدم خیلی میترسد! پس تا دیر نشده, باید ابزار های لازم را برای ترس و وحشتی شیطان باید به دست آورد! بعضی از ابزار ها در قدمی اول برای بازدارندگی در مقابلی دشمن است! و تجربه ۷۰ سالی گذشته نیز آنرا صابت میکند. اگر ایران از بازدارندگی اتمی برخوردار میبود , امروز آمریکا همانندی کره شمالی با احترامی که سر چشمه از ترس میباشد, با او برخورد میکرد! هذینه ترور حاج قاسم نتنها خروج این تروریسهای اشغالگر از عراق بوده بلکه اتمی شدن ایران میباشد! در غیری اینصورت آمریکا به همین بازی ناجوانمردانه ۴۰ ساله خود ادامه خواهد داد! دشمنانی ایران زمانی دست از سری ایرانی اسلامی خواهند کشید ,که بدانند و بفهمند , که هر گونه فضولی ,ترور و درگیری نتنها پرتابی چند راگت راکت و تعدادی کشته را در پی خواهد داشت , بلکه در نهایت و در صورتی ادامه شیطنت به قیمتی نابودی کاملی هر تجاوزگری خواهد آنجامید! و این است سپاسگزاری وافعی از خونی عزیزانی از دست رفته, مخصوصاً حاج قاسم!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    10 1
    صبر رو خوب اومدی ما صبر میکنم حریفمون رو سر بزنگاه از پا در میاریم
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    30 3
    هروقت اسم سردار سلیمانی رو میشنوم اشک در چشمان جمع میشه اصلا انگار همین دیروز بود که توسط امریکای وحشی ترور شدن.این داغ برای من تمام نشده .واقعا ایشون مرد بزرگ و عزیزی برای ما بود.ایکاش روزی انتقام اصلی رو از امریکا و اسرائیل بگیریم.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    18 2
    سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    24 2
    داغ از دست دادن حاج قاسم برای من تازه است.نمیدونم چرا از این درد کم نمیشه خدا ترامپ و امریکا و اسرائیل را لعنت کنه
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    25 3
    ماشاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم. سلام خدا بر سپاه پاسداران. خداقوت. خسته نباشید.
  • محمد IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    20 1
    خداقوت
  • هموطن IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    24 1
    حاج قاسم خاری بود در چشم امریکا واسراییل وعربستان ودیگر ایادیهایشان انشاءالله بحق خون پاکش سردار قاانی عزیز میخی باشد در چشمان این کثافتها خدایی هروقت چشمم به عکس سردار دلها میافتد زانوهایم میلرزد وچشمانم چون باران سیلابی میشود خداوندا قاتلان سردار عزیز ما هیچ وقت اب خوش از گلویشان پایین نرود انشاءالله
  • بنده 6 IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    11 2
    بسیار عالی
  • منوچهر IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    6 1
    درک وبینش نعمتی گرانقدراست که نصیب هرکسی نمیشودوچه تلخ است که دراین عرصه،دشمنان دانا،گوی سبقت راازدوستان نفهم بربایند.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      6 0
      درک و بینش نیاز به میزان دارد و هر کس میزانش کلام خدا در قرآن مجید و سیره نبوی و مکتب اهل بیت پیامبر ص باشد خوب حتما دوست خدا و دوست بندگان خداست و هر کس بینشش دنیا طلبی و هوا پرستی نفسانی باشد ، میزانش اشتباه و به همان نسبت بینشش خطا و عملش باطل و نیتش خبیث و همنشینش شیطان رجیم خواهد بود.این معادله دوست و دشمن را در قرآن مجید بوضوح می یابید و اینجاست که تفاوت بینش یک داعشی با یک سردار مجاهد مانند شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص می شود. داعشی برای رفتن به بهشت و به دست آوردن حورالعین کودک 5 ساله را می کشد و حاج قاسم برای نجات انسانی به دورترین نقاط می رود تا کودکی ایزدی را نجات دهد . این پیروی از مکتب اهل بیت پیامبر ص ، روشن ضمیری می خواهد که مربوط به دلهای پاک است و نوع فهم و تفسیر حقیقی قرآن کریم .مطمئنا برای انسانهای آزاده درک و فهمش چندان دشوار نیست ، دلی می خواهد آزاد از گناه و مشتاق بندگی خدا .اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    15 1
    به ۲۲:۳۴، ۲۲:۴۰، ۲۲:۴۳، کامنت های شما خبر از سوزشی عمیق دارد
  • کامران IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    14 1
    جمهوری اسلامی نمیتواند سقوط کند چون نظامی مردمی و مذهبی و خانواده گی است اقتصادش هم نمیتواند نابود شود چون کشوری ثروتمند با منابعی غنی است . تنها چیزی که میتواند نظام ایران را فروبپاشد فساد دستگاه های اجرایی و فساد مردم و چپاول و دروغگویی مسئولین ایران است در ضمن نیروی سپاه پاسداران و بسیج دو نیروی برآمده از دل مردم است و اینها پاسدار انقلاب ایران هستند و نمیگذارند انقلاب به خطر بیفتد پس احتمال فروپاشی جمهوری اسلامی زیر صفر است
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      5 1
      برای شناختن قدرت ایران اسلامی باید تاریخ اسلام را بشناسیم و تاریخ حقیقی و اصلی اسلام زندگی و سیره نبی اکرم ص و اهل بیت پاکش می باشد که بر اساس کلام خدا در قرآن مجید و احادیث نبوی پایه گذاری شده است . ایران حتی در زمان پیامبر اکرم ص نیز مورد توجه ایشان بوده است و همچنین در زمان امیر المومنین علی ع و فرزندان پاکشان و همچنین حضرت امام سجاد ع سرمایه گذاری دینی و معنوی را بر روی ایران انجام دادند و از آن زمان تا به حال زمانی نبوده است که اهل بیت پیامبر ص حمایت خود را از ایران کنار گذاشته باشند زیرا اینجا کشور حضرت ولی عصر عج می باشد.خوب ما ایمان داریم که قدرتی بالاتر از قدرت خداوند متعال وجود ندارد و خلیفه الله نیز حضرت صاحب الزمان مهدی موعود عج هستند . برای ما واضح و روشن است و اصلا دلیل دیگری مهم نیست و سعی ما بر این است که تا زمان ظهور هر چه می توانیم بندگان خدا را در سرتاسر عالم هستی با مکتب اهل بیت پیامبر ص آشنا کنیم و هر کس که با این مکتب و سیره اسلامی آشنا شود و دلی حق بین داشته باشد ، امکان ندارد که به آن ایمان نیاورد.سلحشوران و سرداران ایران اسلامی نیز در همین مکتب آموزش دیده و می بینند و این آموزشها جز در دلهای حق جو و راستین اثری ندارد . روزی را می بینم که کافران در پیشگاه خدا التماس می کنند که گناهانشان بخشوده شود اما گناه اصلی آنها گمراه کردن بندگان خداست و چون حق الناس است هیچ راه فراری نخواهند داشت. اللهم عجل لولیک الفرج
  • محسن کنارک IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    23 1
    من فکر کردم حساب های فیک و قلابی رژیم صهیونیستی و عربستان که به فارسی هم مسلط هستند فقط در اینستا و توئیتر فعال هستند ام ظاهرا مواجب شون خیلی زیاد شده که در زیر اخبار مربوط به سپاه یا ارتش یا ناجا نیز کامنت می گذارند و نکته جالبشون در اینستا هم اینه که حسابهاشون تماما خصوصی هستالتماس تفکر
    • مهدی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      4 0
      دروود بر شما هستند مثل علف هرز
  • سعید IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 0
    ایشالا اسراییل نابوده شک نکنید راه سردار شهیدمون و ادامه میدیم
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    12 0
    قا سم سلیم آنی = قا آنی
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    سات مشرق حیف نیست بعضی نظرات ارزشی را درج نمی کنی . نزد خدا مسئولیت داری .مواظب سیانت از نظرات باشید
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    10 0
    خدمتی که سردار سلیمانی به انقلاب کرد هیچ کس نکرد و من از شما خواهش میکنم قدر این خدمات رو بدونید. ما انقلابی کردیم بر علیه سرمایه داری. من میخوام توجه شما رو به سیطره ثروتمندان بر جهان جلب کنم. ببینید الان در شبکه های اجتماعی به دین انتقاد میشه به دزدی انتقاد میشه اما هیچ نوک پیکانی به سمت ثروتمندان نمیشه! فیلم های جدید همش به نفع سرمایه دارهاست مثل جوکر که شرور و عقده ای نماد مبارزان هست و بت من نماد ثروتمندان. کسی که بدون جرمی کشته میشه پدر بت من هست و کسی که بی دلیل میکشه جوکر! (مثلا سوفی رو) این اشرار نمیذارن فکر ما و اندیشه ما بر علیه اونها بشه دنیا رو تباه کردن با اسراف و مصرف گرایی. چند جای قرآن اومده بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ؟ من خواهش میکنم ترتیبی بدید که ثروتمندان مالیاتشون رو بدن و فشار از روی مستضعفین برداشته بشه. چرا قبول نمیکنیم که نیروی پیاده دشمن کسی پسر کسی هست که با پول مملکت پروار شده و حالا تو شبکه اجتماعی با دختر مردم لایو میذاره؟ چرا قبول نمیکنیم که مسئولی که کیلومتر مربع زمین داره سرباز دشمنه. چرا قبول نمیکنیم مسئولی که هزاران میلیارد ثروت داره پیاده نظام دشمنه؟ چرا نمیفهمیم کسی که ماهی هزار میلیارد تومن درآمد داره نمیتونه مشاور ما و در جبهه حق باشه؟ تا زمانی که فقیر داشته باشیم و مسئول ما زندگی مرفه اجازه نخواهد داد ثروتمندان مالیات بدن چون خودش میترسه وارد فقری بشه که خودش به وجود آورده. من خواهش میکنم به این مسائل دقت کنید. اگر ما این تفکر رو بپذیریم و فقر رو حذف کنیم رشد خواهیم کرد و قطعا مردم و ستمدیدگان آمریکا که همین فیلم جوکر برای فریب اونها ساخته شد همه در کنار ما به مقابله با اشراری مثل روچیلدها و راکفلرها بلند میشن. کاش بفهمیم که ما نماینده مقابله با اشرار هستیم و اگر ما فسادی داشت باشیم امید میلیاردها انسان رو از بین میبریم
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    10 0
    درود خدا بر شهید سردار سلیمانی که با اخلاص و ایمان، با جانشین فداکاری چون قاآنی؛ انتقامهای سختش را از لحظه ی شهادت تابحال از کافران و منافقینی درخودسوخته ای چون اسامی بدلی" صادق و رزمنده" ،بن سلمان و ترامپ و نتانیاهو و دست نشانده هایش روزبروز گرفته و میگیرد و به امید خدا ؛ دشمنان جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را بزودی منهدم خواهد کرد
  • دیده بان IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    7 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    11 1
    منتظر باشید تمام شهرهای ایران را ناامن می کنبم.!!شما به قبر پدرتون واربابتان میخندید،مزدور فاسد!این حرفا را به کسانی بگو که نه جنگ دیده نه روحانیتش توسط مناففین کثیف ترورنشدن والا آخر.....بچه می ترسونیدکشوری که نوجوانش بخودش نارنجک می بنده وزیر تانک دشمن میره،هراس داره ازچی؟!به کوری چشم دشمنان -امریکا شیطان بزرگ،اسراییل غده سرطانی،عربستان گاومیش شیرده،منافقین کوردل تا سپاه وارتش وبسیج وازهمه مهم ترخدا را داریم ازهبچ دشمنی هراسی نداربم چون تمام این دوره ها وواحداش پاس کردیم ازراهیان نورمان همه ساله به سمت جنوب وغرب درس عبرت بگیرید ویاوه گویی نکنید-
    • کارون IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
      7 2
      سالار خودتو ناراحت نکن،قشنگ معلومه چقد سوزش گرفتن وفقط زر زر مفت میکنن،اینا یه عده حیوون بی وجودن.سرفراز ایران.درود بر سردار قاآنی
  • شاهرخ IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    12 1
    سلام بر قاسم مظلوم سلام بر صبر کنندگان راهت زلزله ای عظیم در راه است .دلهای مومنان شاد شود انشاعا صبور باشید .بزودی قاتلت عربده کشی را تبدیل به التماس خواهند
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    9 1
    به امید خدا ما تمام منطقه پاک میکنیم ایران از دست این غرب پرستان خاعین پاک میکنیم ایران فقط سردار سلیمانی نبوده نیست خون سردار هزاران سلیمانی به وجود میاره دنیا در حال تغییر هست یه نگاه به غرب بیندازید همه خدا منجی صدا میزنن
  • حامد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    0 0
    رهبر فتوا بده اسراییل نابود می شود امریکا هم عددی نیست
  • سید جمال‌الدین فرسیو نوه ای آیت الله فرسیو IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    3 0
    .حاج قاسم بودن یعنی دریابودن یعنی چشمه آب زمزم بودن یعنی معرفت بودن یعنی محرم اسرار بودن بهترین و بزرگترین سعادتی که خداوند نصیبم کرد همان زمان کوتاهی بود که در کنار ایشان مشق زندگی را کردم ولی شماهم یک نعمت دیگری هست تا دنیا بدانند ماسلیمانی های بسیار داریم که هر کدام نخبه ای دیگر هستند با تجربیات دیگر که خاص خودشان هست و هر کدام یک لشکری قوی‌تر
  • امیر مهدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    دشمن خوب می داند که با ضعیف و حقیر شمردن قدرت جمهوری اسلامی ایران نمی تواند خود را از این منجلاب نجات دهد حالا دست پیش گذاشته با تعریف کردن و قوی جلوه دادن ایران و بی اثر بودن طرحهای احمق انشان می خواهد به دنیا به قبولاند که با یک قدرت فناناپذر روبرو هستند و اگر شکست بخورند تقصیر آنها نیست تقصیر غرب است.
  • دلتنگ فرمانده IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    2 0
    نمی دونم چرا هر چی میگذره بیشتر دلتنگ سردار میشم.چرا این داغ سرد نمیشه؟
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
      1 0
      چون سردار خیلی عاشق خدا وامام زمان وپیروولایت بود ودر ولایت ذوب شده بود.
  • سحر IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    آمریکا بره ماسک بدزده.از این حقیرتر.اون بدبختهایی که به ایران بد میکنند و موافق کارهای ترامپ هستند سک ترامپ هم نیستن.تاحالا انقدر آنریکارو بدبخت ندیده بودم.بدبختها
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    دلتنگ سلیمانی ، امید به قاآنی و پشتیبان سپاه قدس هستیم مرگ بر آمریکا و مزدوران نفهمش
  • حسین IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    انتقام سردار را فقط خدا میتونه بگیره که قربونش برم داره با کرونا استخوانهای آمریکا را در هم میشکنه صدای شکستن استخوانهاش از اوهایو و کالیفورنیا و چند ایالت دیگه شنیده میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس