کد خبر 1060100
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کرونا نمایه

آمارهای تجمیعی اعلام شده از سوی نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان حاکی از این است که شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان اکنون به بیش از ۹۰هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا اکنون (عصر روز پنج‌شنبه به وقت تهران) از مرز ۹۰هزار نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید:

تلفات کرونا در آمریکا به مرز ۱۳ هزار نفر رسید

دولت‌هایی که نمی‌خواهند کرونا را ببینند

بر اساس این آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worlometers از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان به‌طور مستمر و با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، ایتالیا با بیش از ۱۸ هزار مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا رتبه اول را در جهان دارد و بعد از این کشور نیز آمریکا و اسپانیا در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

در بین قاره‌های جهان نیز بیشترین موارد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در قاره اروپا به ثبت رسیده است. تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

پایگاه آماری Worldometers شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز حدود ۱.۵۵ میلیون نفر اعلام کرده است که بیش از ۷۷ درصد از مبتلایان ساکن آمریکا یا کشورهای اروپایی هستند. آمریکا با ثبت حدود ۴۴۰هزار مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

تاکنون بالغ بر ۳۴۰ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود بیش از ۱.۱ میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کوویدــ‌۱۹»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از ۲۰۰ کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
    0 0
    انقد در سوریه یمن لیبی عراق کشتار کردند باید جوا بپس بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس